Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

MissDonna schreef:Ohja, een zweepje heb ik nog niet geprobeert. Omdat ze heel heftig reageert als je een tikje geeft met de restje teugels die ik over heb...
MissDonna schreef:Ze komt al omhoog als je een tikje geeft... Ik wil best een zweepje proberen. Maar voorwaards op mn been is ze heel goed! en terug nemen op de zit doet ze prima. Het is echt het naar binnenvallen.
Aan de hand er aan werken.. Hoe doe ik dit precies?? Met een dubbele longe begin ik niet meer aan. Dat vind ik persoonlijk helemaal niets!
Sizzle schreef:Dat proffesioneel kun je zo te horen wel weg laten bij het inrijden. Een paard dat na netjes inrijden geen aanleuning zoekt is niet goed ingereden en loopt waarschijnlijk met een strakke of holle rug. Ook staat ze blijkbaar totaal nog niet aan de hulp.
Controlleer of je zadel niet op de lendenen ligt omdat deze paardjes vaak wat aan de korte kant zijn. Verder zo snel mogenlijk goed les nemen voordat de gewoontes er teveel ingeroest zijn.