Hij is zo moeilijk om door te zitten. Echt steenhard en gooit nog is kei hoog op. Ik ben gewoon doodmoe en moet mezelf mega hard forceren om toch netjes mijn proef rond te krijgen. Ik ben gewoon doodmoe als ik klaar ben. Ik rijd zelf al 16 jaar en krijg les endergelijk aan mij rijlstijl ligt het jammer genoeg vind ik, NIET. De beste ruiter van stal kan er zelf nog niet een pistelengte op blijven zitten maar doordat ik hem al 3 jaar heb gaat het me iets makkelijker af maar het blijft een mega probleem dat me veel punten kost en echt niet mooi oogt dat ik er op lig te hobbelen
Nu vroeg ik me af of er een special mousse of toestel bestaat wat ik kan gebruiken. Ik rijd zo en zo al met een mousse van schapenwol en een wintec dressuurzadel maar het blijft steenhard. Zijn rug is gewoon perfect in orde! Please wie kan me helpen!!Groetjes

heb zelf een thorowgood (vergelijkbaar met de wintec) maar vind het geweldig zitten. maarja smaken verschillen natuurlijk. ikzelf rijd met een rijbroek met (kunst)lederen zitvlak. die zijn net iets stroever en geven net wat meer grip. misschien dat je dat een keertje kan proberen.