Violette->Magic Ronaldo(v. Rubinstein) X Elcaro(v. Zeoliet)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ChingYi_Dino

Violette->Magic Ronaldo(v. Rubinstein) X Elcaro(v. Zeoliet)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 21:23

Ik heb Violette nou bijna een maand(30 juli 2008) en het gaat gelukkig steeds beter.
We hebben 4 keer les(overigens heeft ze me met springen er ook al een keer vanaf gegooid Schijnheilig) gehad en ze hangt al veel minder, loopt al stukken minder op de voorhand en is een stuk actiever.
Ze staat sinds dinsdag op ijzers en ze loopt nu ook veel gemakkelijker en durft meer te lopen(uiteraard wel met de schroeven in).
De galop vindt ze nog erg moeilijk, vooral rechts, maar gaat ook al steeds beter.
Ze wil nog steeds snel naar voren vallen maar is wel al makkelijker te corrigeren.
Ze is al een stuk beter aan mijn binnenbeen gaan worden en we zijn laatst in de les bezig geweest met schouderbinnenwaarts en dat ging al aardig goed, ook het wijken begint ze onder de knie te krijgen en verder rijden we vooral veel aan de basis.
Op de volte wil ze graag nog te diep komen, daar ben ik nu erg op aan het letten, maar het wil nog niet echt.
Ik denk dat we nou wel klaar zijn voor een B-proefje. De startkaart is aangevraagd dus vanaf September gaan we de dressuurringen onveilig maken Cool
Vandaag heb ik Pattypaard(en overigens ook mijn verzorgstertjes Tong uitsteken) kunnen strikken die wel foto's wou komen maken en ook een keer op haar wou hobbelen. (foto's van Patty: [HAW] Ik op Violette van ChingYi_Dino )
Patty, Tessa en Vera thnx voor de foto's!! Haha!
Ook had ik alweer een nieuw setje gehaald en die moest dan natuurlijk wel geshowd worden! En het staat haar super(vind ik), overigens heb ik een nieuw dressuurzadel. Een JC Tango, erg fijn ding en staat haar ook errug sjiek Haha!
Ik moet wel op mijn benen letten, is soieso pas de 3e keer dat ik met dit zadel rijd en is nog even wennen.

01.Afbeelding
02.AfbeeldingLosdraven
03.AfbeeldingIdem
04.AfbeeldingEn ook de andere kant even rekken en strekken
05.AfbeeldingWat oppakken, voor zover het ging
06.Afbeelding
07.AfbeeldingEn een galopje, ze galoppeert met zoveel power Clown en ik moet meer gaan zitten
08.Afbeelding
09.AfbeeldingZitten Ching, Zitten!
10.AfbeeldingPasje naar voren
11.Afbeelding
12.AfbeeldingEn rechtsom een galopje, haar moeilijke kant
13.AfbeeldingRechtop Hamer
14.AfbeeldingInzet wijken
15.AfbeeldingAndere kant

Commentaar is welkom, lees wel even bovenstaande.
En graag opbouwend en onderbouwd commentaar.
Laatst bijgewerkt door ChingYi_Dino op 21-08-08 21:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Tundra

Re: Violette->Magic Ronaldo(v. Rubinstein) X Elcaro(v. Zeoliet)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 21:27

erg mooi paard, vind je houding al beter op dit zadel.
Probeer alleen meer naar voor te kijken

azertyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 21:31

ik zou je teugels korter nemen dan gaat ie opgerichter lopen want nu hangt ie soms precies en loopt hij te diep

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 21:58

Heuj Ching Tong uitsteken Graag gedaan he!
Jullie zijn echt al vooruit gegaan! Vooral haar galop is al goed verbeterd!
Met je houding moet je erop letten dat je goed rechtop en op je kont blijft zitten, vooral in galop. Lachen

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 05:50

Leuk dier,maar wat hangt die ontzettend in je hand en loopt ie daardoor dus op de voorhand.
Rij 'm eens van achter naar voor. Dat ie van achter kan zakken en van voor kan stijgen. Waardoor je dus ook meer oprichting krijgt.
Het laatste plaatje ziet er al redelijk uit.

Succes ermee!

kadansjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 07:48

azertyu schreef:
ik zou je teugels korter nemen dan gaat ie opgerichter lopen want nu hangt ie soms precies en loopt hij te diep

Het is niet zo als je de teugels korter neemt dat hij dan opgerichter gaat lopen, dan krijg je eerder de kans dat je paard nog meer gaat hangen of dat hij achter de loodlijn gaat kruipen.
Als je je paard meer opgerichter wilt rijden komt dat alleen vanuit die moter achterin Knipoog
Je paard moet dus meer terugkomen op de achterhand en dan pas kan je gaan werken aan het oprichten..

Succes ermee!!

kadansjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 07:50

Oh ja en ik vind dat je er ook naar neigt om naar voren te zitten, daardoor verplaats je meer gewicht op de voorhand en zal je paard nog meer op de voorhand vallen, denk er dus aan om goed achterover te zitten, dan zit je een stuk rechter denk ik.

Je rug is wel mooi recht Knipoog

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 07:57

ziet er leuk uit ching! Mooi paard hoor!!
Ik zou juist mijn teugels korter pakken en de hoofdhouding veel hoger houden, dit omdat paard dan automatisch al meer op het achterbeen moet blijven. Tevens, vind ik dat je dan makkelijker voeld of je paard recht blijft op 2 teugels en je dus sneller/ makkelijker kan rechtrichten. Als paard al op de voorhand loopt is het veel lastiger. Bovenin kan een paard ook nageven. Vandaaruit kan je lekker gaan uitschuiven. Ook zou ik het tempo niet te hoog leggen, hou haar actief, maar in een lager tempo, zo leren ze al wat dragen in plaats van alleen maar stuwen. Dat ie net wat meer gesloten blijft en niet zo uit elkaar valt, snap je?

Succes met je knapperd!!

edit; typo+toevoeging

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 08:03

Wat iedereen toch met die oprichting heeft Verward Ik vind hem juist lekker lopen. Mooi over de rug. Spieren sterk en soepel maken, pas als dat gebeurd is kan je aan de oprichting werking. Niet eerst de oprichting en dan spieren en lenigheid. Dan ben je fout bezig. Oprichting is een eind punt! Daar werk je naar toe.

Wel vind ik dat je wat meer bezigmag met schijnovergangen. Laat hem niet te snel lopen, maar juist langzaam en snel, dan komt hij ook wat beter op de achterhand en wordt hij snel in het achterbeen. Maar ik zou hem lekker zo rond over de rug blijven rijden, maar je mag er nu wel naar toe werken dat hij bij jouw blijft en niet te lang wordt.

kadansjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 08:11

@ WinBinChes: Ik vind het helemaal niet erg als een paard diep en rond loopt, is ook goed voor de training maar dit paard moet veel meer op de achterhand lopen dat is gewoon overduidelijk.
Als je een paard te veel op de voorhand laat lopen kan dat nooit goed zijn, ook voor zijn gewrichten etc niet.
Dus hij moet veel meer op de achterhand komen

Edit: En een paard wat op de voorhand valt kan nooit lekker soepel over z'n rug lopen, paard is dan niet eens goed in balans, dus kan die nooit soepel over z'n rug zijn

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 08:20

WinBinChes schreef:
Wat iedereen toch met die oprichting heeft :? Ik vind hem juist lekker lopen. Mooi over de rug. Spieren sterk en soepel maken, pas als dat gebeurd is kan je aan de oprichting werking. Niet eerst de oprichting en dan spieren en lenigheid. Dan ben je fout bezig. Oprichting is een eind punt! Daar werk je naar toe.

Wel vind ik dat je wat meer bezigmag met schijnovergangen. Laat hem niet te snel lopen, maar juist langzaam en snel, dan komt hij ook wat beter op de achterhand en wordt hij snel in het achterbeen. Maar ik zou hem lekker zo rond over de rug blijven rijden, maar je mag er nu wel naar toe werken dat hij bij jouw blijft en niet te lang wordt.

ik (spreek alleen voor mezelf) heb het niet over oprichting, maar dat hij gewoon wat meer bovenin loopt en niet al hangend laag, juist omdat ie hangt in haar handen. Daarnaast kun je beter het paard meer bovenin rijden met rechtrichten en als beloning dan weer uitschuiven.
Verder heeft iedereen een andere manier, vandaar mijn reactie hier op het dik gedrukte.

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:06

Ik zie ook een paard wat te lang wordt en daardoor teveel op de voorhand komt. Ik zou, net als Klomp, proberen haar eerst netjes te rijden in een basishouding.

In deze houding moet veel geschakeld worden, schijnovergangen rijden en overgangen. Maar vooral haar veel stap voor stap laten stappen/draven zodat ze leert zichzelf te gaan dragen, dit gaat soms gemakkelijker in een laag tempo dan in een hoog tempo aangezien ze dan gemakkelijker op de hand kunnen gaan hangen. Daarnaast schijnt ze nu af en toe over haar tempo te lopen, dus mijn tip: rustig, maar actief rijden, laat haar haar passen eerst afmaken, dan komt dat tempo ook wel.

Verder een erg leuk dier Ja, succes ermee.

Henrike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:16

Ik vind het een heel mooi dier, loopt nog wel erg op de voorhand en lijkt daarbij ook wel graag op je hand te hangen. Idd veel meer schakelen en schijnovergangen zodat ze zichzelf wat meer gaat dragen en haar achterhand er beter onder plaatst.

Verder vind ik het zadel niet lekker liggen, lijkt enorm op te wippen aan de achterkant, zie o.a. foto 2, 7 en 12. Ik zou hier persoonlijk even naar laten kijken.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:52

WinBinChes schreef:
Wat iedereen toch met die oprichting heeft Verward Ik vind hem juist lekker lopen. Mooi over de rug. Spieren sterk en soepel maken, pas als dat gebeurd is kan je aan de oprichting werking. Niet eerst de oprichting en dan spieren en lenigheid. Dan ben je fout bezig. Oprichting is een eind punt! Daar werk je naar toe.

Voor de posts boven mij, quote ik mezelf maar even. Staat toch duidelijk dat hij actiever moet en meer mag gaan dragen. Wat iets anders is dan hem in de oprichting rijden Knipoog

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 18:50

Ik vind het er helemaal niet 'natuurlijk' uit zien. Het lijkt alsof je je veel te veel op de voorkant en hoofdhouding focust. En inderdaad, het valt mij ook op dat je zichtbaar een enorm gewicht in je handen hebt.

Als ik jou was, zou ik me eerst eens op die achterhand concentreren. Eenmaal je die voor elkaar hebt, komt die voorhand vanzelf in orde. Laat ze meer zitten, haar bekken kantelen etc. door dingen als schakelen en schijnovergangen. Die balans moet de andere kant op, dat haar achterhand alles draagt in plaats van dat ze zo op haar voorhand valt. Dat is ook voor haar (anatomisch) een stuk gezonder.

Puur uit interesse: hoeveel paarden heb je nu? Ik zie regelmatig topics voorbijkomen met een aantal verschillende paarden.

LadyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 19:06

Voor los te rijden vind ik dit juist wel een aardig beeld geven, ik vind dat je het laatste kwartier bijv. hem wel iets meer mag oppakken dat die iets meer bij elkaar loopt.
Als ik jou was zou ik veel tempowisselingen en schijnovergangen e.d maken. En dan de kunst oa natuurlijk dat die ook dan niet in je hand gaat hangen. Als je teveel druk in je hand krijgt naar voren rijden. Succes, het is een erg mooi paard

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 13:40

WinBinChes schreef:
WinBinChes schreef:

Voor de posts boven mij, quote ik mezelf maar even. Staat toch duidelijk dat hij actiever moet en meer mag gaan dragen. Wat iets anders is dan hem in de oprichting rijden Knipoog

Volgens mij snap je het niet helemaal wat de mensen "boven je" bedoelen.
Gaat erom dat dit paard nog niet in balans is en daarbij waarschijnlijk ook nog rechtgericht moet worden.
Als je even logisch nadenkt, kan een paard pas goed over de rug komen als hij actief is vanachter en recht is.
Als je hem laag laat lopen, kan de scheefheid alleen maar verergeren, daarnaast kan hij geen gewicht overbrengen naar de achterkant en loopt dus lekker door op de voorhand waardoor slijtages e.d. mogelijk worden.
Niemand spreekt hier verder over oprichten, men spreekt over een basishouding, vandaaruit kan je na rechtrichten als beloning op het nageven, steeds een stukje verder de neus eruit rijden, waardoor lengte in de hals komt met neusje er mooi uit. Daarvandaan kun je dan weer verder werken aan de oprichting, maar dat komt dus later zoals ik dat dus al probeerde uit te leggen.
Hopelijk is het zo duidelijker Knipoog

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 12:46

Ik ben eigenlijk ook zeer benieuwd hoeveel paarden je nu wel hebt!

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 15:38

Revanches schreef:
Leuk dier,maar wat hangt die ontzettend in je hand en loopt ie daardoor dus op de voorhand.
Rij 'm eens van achter naar voor. Dat ie van achter kan zakken en van voor kan stijgen. Waardoor je dus ook meer oprichting krijgt.
Het laatste plaatje ziet er al redelijk uit.

Succes ermee!

Ja ik ben het hier ook mee eens, straks blijft hij op voorhand lopen. je paard heeft mooie hals, maar die kan wel wat omhoog komen, zodat hij wat gewicht op achterhand kan gaan nemen, veel korte tempowisselingen gaan rijden en korte overgangen zodat je je paard op achterhand kunt gaan trainen om daarin sterker te laten worden.

Daarbij ben ik het eens met wat Klomp hier ook schrijft.