Misty @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kyrseltje

Misty @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 17:14

Hallo!

Na vanmiddag te hebben gereden op Misty van Miranda( LachenIkkuh:)) en zij wat foto's gemaakt heeft dacht ik eens een topicje aan te maken!

Misty is een merrie van 1.56m. Ze staat nu al een behoorlijke tijd 'stil' op de kinderlesjes die 1x per week op haar gereden worden na. Ze heeft met Miranda m2 gelopen maar dat is al weer een tijdje geleden. Maar de knopjes zitten er allemaal wel.

Door de kinderlesjes is ze een beetje lui geworden, en ik moet dus behoorlijk doordrijven om d'r actief te krijgen. Maar het is wel een erg groot verschil met mijn eigen pony. Met Misty ga ik in september de apeldoornse ruiterkampioenschappen rijden, dus we zullen dan maar eens zien hoe dat gaat. Misschien blijf ik haar ook door rijden, en dan ook wedstrijden enz. Maar daar moeten we allemaal nog overleggen en rond krijgen.

Mijn aandachtspuntjes zijn vooral mijn houding:
- Tenen naar binnen!
- Handen niet te laag.
- Met uitgestrekte draf niet naar achter hangen.
- Opletten dat ik mijn rug niet bol trek met lichtrijden
- Geen geld zoeken Vork
- En tja Misty goed voorwaarts houden

Nou hier de foto's!
1)
Afbeelding
2)
Afbeelding
3)
Afbeelding
4)
Afbeelding
5)
Afbeelding
6)
Afbeelding
7)
Afbeelding
8) TENEN! Bloos
Afbeelding
9)
Afbeelding
10)
Afbeelding
11)
Afbeelding

En nog 2 filmpjes

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Kyrseltje op 21-08-08 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

_merel_

Re: Misty @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 17:21

Hoi
Ik geef maar zelden commentaar en vind nu ook weer dat je eigenlijk zelf al het commentaar geef! Toch wilde ik even zeggen dat ik vind dat je zelf nogal "stijf" zit! Misschien kun je zelf watmeer ontspannen in je bovenlichaam! met je paard veel tempowisselingen rijden en hem lekker lang en laag houden! Dan weet ik zeker dat jullie een superteam kunnen worden!

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 17:24

Het ziet er inderdaad stijf uit, maar ik zit toch echt ontspannen op het paard. Maar snap inderdaad wel wat je ziet. Verder bedankt Lachen

_lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 17:32

Allereerst; Er zit en prachtig koppie op! Wel is ze een beetje (erg?) dik..

Wel denk ik dat je beter even kont wachten met die kampioenschappen, volgen mij zijn jullie daar nog niet helemaal klaar voor, wel?
en je handen zijn verschrikkelijk laag! Ze hangen op je knieen! Ik heb zelf wel gemerkt dat het én veel beter én veel fijner is om ze met je handen boven het zadel en naast elkaar te houden zo word ze veel losser in de mond, veel lichter!
Ook vind ik d'r wat op de voorhand vallen terwijl er een goede achterhand in zit denk ik zo!
Dus heel goed actief houden, zweepje er anders bij en als ie terug valt en niet luistert naar je been, klein tikje..
Nog even goed oefenen dan komt het wel goed, september lijkt me watt te vlug als ik het zo bekijk..

Succes!

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 17:37

Ze is inderdaad te dik, maarja wat wil je he als ze amper iets hoeft te doen Knipoog

Ik rij niet officieel mee hoor, het is een evenement voor iedereen uit gem. apeldoorn, met of zonder startkaart dat maakt niet uit;) Ik weet zelf ook dat ze dan fijner loopt, maar het is iets wat ik mezelf heb aangeleerd op mijn eigen pony. Die moest ik zo rijden. Zweepje heb ik al, en zo rij ik al, dus dat komt goed als ik gewoon veel oefen Knipoog

Verder bedankt voor je berichtje Knipoog

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 21:16

Hee kyrene,
Vind de foto's er goed uit zien, en vind dat ze er al heel actief uit ziet, ik weet namelijk hoe sloom ze kan zijn Knipoog
Ik vind dat je met de middendraf je handen al op de juiste plek hebt, sowieso op de eerste paar foto's beter dan op de laatste. En ik denk juist dat het leuk is als jullie met de apeldoornse mee doen! Ook voor de ervaring samen en kijken hoe ze dat weer oppakt. En je hebt nog 4 weekjes om lekker te oefenen dus dan gaat het vast al een stukje beter. Blijf haar lekker actief en consequent rijden dan komt het vast goed! En op je kapstokjes lettten, ik ben er ook mee bezig en krijg er onwijs veel spierpijn in mn bovenbenen van haha dus bereid je maar voor Knipoog

:)Ikkuh:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 08:48

Hier even de eigenaresse van het paardje in kwestie.
Te dik is ze inderdaad, maar wat wil je als je een hele tijd alleen maar kinderlesjes hobbelt en voor de rest een beetje op stal of in de wei staat te eten.. Als ik zelf zo'n leventje zou hebben zou het er ook behoorlijk snel aan zitten gok ik Clown

De foto's waarop ze haar handen te laag en wijd heeft zijn voornamelijk de foto's waarop ze Of met een langere teugel rijd (maar haar handen absoluut niet vastzet, dan zou misty namelijk in verzet gaan) of waarop ze ze zelf stiekem langer heeft laten worden, en ik geloof dat ze dat redelijk vaak heeft gehoord in het uurtje wat ze gereden heeft Ach gut

Verder is het voor haar pas de 3e keer dat ze er echt serieus dressuur mee gereden heeft.. Bij misty zitten de knoppen t/m de Z erin, maar aangezien het voor haar nogal aftasten is kan dat ook niet gelijk allemaal goed gaan.. Ze krijgt 1x in de week priveles (hebben dezelfde instructeur en hij heeft mij ook geholpen met misty naar de Z toe te rijden) dus het gaat vast allemaal goedkomen Lachen

Voel me trouwens wel lichtelijk gevleid over de berichtjes van haar mooie koppie Bloos

riviera2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 11:21

aaa misty Lachen ze is idd. een aantal kilootjes dikker geworden sinds de laatste keer dat ik haar gezien heb maar dat is dan ook al een hele tijd geleden Vork
uhh tja omdat ik commentaar moet geven..
Let op je beenligging, je been ligt of te ver naar voren of juist te ver naar achter!
Met oefenen en les komt het vast helemaal goed! succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 21:13

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.

Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips Lachen