Sandy Sarah weer onder het zadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

katla

Sandy Sarah weer onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 10:38

Na 2,5 week zadeltraining de poging gewaagd om te gaan rijden.

Voor de geïntesseerden en uitleg van dit paardje zie mijn voorsteltopic [TI] Nieuw hier, even voorstellen

Eerst grondwerken met zadel, kijken of ze relaxt is
Afbeelding

Geheel gefocust op mij en rustig, we kunnen een poging tot rijden maken
Afbeelding

Voor de zekerheid zit zij nog aan de longé
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een dikke knuffel voor haar inzet
Afbeelding

In mijn enthousiasme dat het zo goed ging met grondwerk en ze zo rustig was, ben ik opgestegen zonder cap. Gelukkig is alles goed gegaan, maar ik ben zeer zeker bewust van de risico's. Inmiddels zit ik netjes met cap op haar Knipoog

De reden waarom ze nu nog met halster gereden wordt staat ook uitgelegd in mijn voorsteltopic. Even in het kort, ze was volledig beleert maar in de 8 maanden tijd dat ze verkocht is geweest is zij zodanig teruggevallen in omgang en gedrag dat ze zelfs volledig in paniek raakte van het om en afdoen van een halster.
Ze gaat met rasse schreden vooruit tijdens de halstertrainingen, binnenkort zal dan ook weer met hoofstel gereden kunnen worden.

Het extra dekje (groene) ligt eronder omdat ze schimmel had. Een dekje is makkelijker schoon te maken dan een heel zadel.

xxjillxx

Re: Sandy Sarah weer onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 11:07

ziet er heel erg leuk uit, ziet er ook ontspannen uit, vind het erg leuk om te zien dat je eerst grondwerk deed, en over de cap zeg je het zelf ook al en weet je dat ook, dus zeg ik helemaal niks over. ga zo door. en ik hoop meer topics over jullie te vinden binnenkort. groetjes

Nette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 13:49

Wat vreselijk wat ze is overkomen.
Dan zie je maar weer hoe een paard kan veranderen door mensen. (En dat in maar 8 maanden!)
Ik vindt het echt super hoe jullie haar een kans geven!
Ook super hoe jullie vooruit gaan in de training!
Ik hoop dat jullie die sprongen blijven maken en dat het helemaal goed komt!
Maar zo te zien gaat dat helemaal lukken!

Veel succes nog, en vooral veel plezier!
Hopelijk zien we jullie snel weer op bokt!

davincilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:15

Jullie zijn een mooi stel zo. Volgens mij heeft ze er wel plezier in ze lijkt heel rustig te kijken met een glimlach.

Heb je die teugels expres zo vast? En ze zitten wel erg gedraaid.