schudden met hoofd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ansieee

schudden met hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 10:34

Een jaar geleden heb ik mijn pony gekocht, hiervoor is ze van iemand geweest, dienend als pony voor haar dochter maar bleek toch niet zo geschikt omdat ze iets te druk was. Dus er is een jaar lang weinig mee gedaan en ze is altijd een beetje met lange teugel gereden en is het dus niet gewend om met druk gereden te worden. Nu ben ik een jaar lang bezig geweest om haar conditie op te bouwen, haar weer lekker voorwaarts te rijden en nu iets meer als een jaar verder ben ik sinds een paar weken rustig begonnen om wat meer dressuurmatig te rijden. En ik moet zeggen dat het echt heel netjes gaat, maar het kost haar best wel veel moeite, het is wel een pony die het wil en haar best voor je doet maar zodra ze beetje lekker gaat lopen ontspannen in de rug word, en gaat nageven dan gooit ze haar hoofd zegmaar de hele tijd op en neer, ik probeer hierbij mijn hulpen constant te houden en haar goed voorwaarts blijven rijden, misschien is het een kwestie van tijd, nu wil ik haar ook gaan longeren met touwtje, zodat ze haar rug goed kan ontspannen en dan ook wat beter door de hals heenkomt, iemand die dit herkent en misschien nog tips heeft?

_iza_

Re: schudden met hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 10:41

Er loopt nog een topic "schudden met hoofd". Die kun je ook wel vinden met de zoekfunctie. Misschien staan daar nuttige tips voor je op.

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 12:14

Zit het zadel en hoofdstel goed? Is de tandarts er al bijgeweest? Heeft ze last van haar rug?

Zou dit toch even eerst nakijken voordat je hulpmiddelen uit de kast gaat halen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 18:26

Ik heb altijd geleerd dat dit een teken is dat het paard niet voldoende aan het been is (mits er lichamelijk niks speelt), waardoor je een aanleudingsprobleem krijgt. Dat wil dus toch zeggen dat de ontspanning die jij zegt te voelen, er nog niet voldoende is.
Ik zou idd ook het lichamelijke uitsluiten, rug, zadel ed.
Krijg je ook les? Lijkt me zeker als je aan zo'n project begint waar jij mee bezig bent niet helemaal onverstandig. Ook kun je met degene waar je les van krijgt dit soort problemen door nemen en er gericht aan werken.

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 18:34

Tanden, hoofdstel, zadel laten nakijken Ja

en idd, zoals Maykie zegt, zoek eerst gewone oplossingen voordat je begint met touwtjes etc..

ansieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 15:14

Dat is in orde, daar heb ik zelf ook wel aan gedacht, dit is rijtechnisch