Wij en Betsie @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MerelxG_R

Wij en Betsie @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 19:00

Vandaag (woensdag) gingen Naomi (Naomi_Punky op bokt) en ik naar mijn verzorgpony. Naast mijn verzorgpony hebben ze daar ook een paard: Betsie. Het is nou de 6e keer dat wij op haar rijden. Een niveau hebben we niet Tong uitsteken . We werken vooral aan onze houding: geen kapstokjes enz. Verder is Betsie erg sterk op de rechterhand, gelukkig is dat nou al minder, ook hangt ze erg in de mond als we stappen iemand tips?. Van de galop geen foto's want dat hebben we ook niet gedaan. Ook van het in/uitstappen zijn geen foto's, maar we hebben het wel gedaan. Naomi geeft zelf commetaar bij haar foto's. Ojaa, Betsie is inderdaad dik, maar dat komt omdat ze een jaar lang niks heeft gedaan, alleen maar in de wei gestaan.

Ik

tenen naar binnen
Afbeelding

Tenen naar binnen Hamer
Afbeelding

Afbeelding

Sta moment
Afbeelding

Tenen naar binnen, en mijn buitenhand lager
Afbeelding

Naomi

Afbeelding

Overgang stap - draf
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Graag opbouwend en vriendelijk commetaar Knipoog

Stephannie7

Re: Wij en Betsie @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 19:14

Ik vind het lijken of je beugels erg lang zijn misschien als je ze 1 gaatje korter doet je tenen ook wat beter naar binnen kan houden. Verder denk ik dat je haar wat meer voorwaarts moet rijden het komt op mij erg sloom over. Maar wel een betrouwbaar paardje zo te zien. Misschien af en toe is longeren en haar wat meer in beweging zetten zodat ze wat kilo's kwijt raakt zal voor het beestje ook wat fijner rijden zijn. veel plezier nog met rijden Knipoog

Michh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 19:32

Ik vind het onduidelijke foto's, kan er niks over zeggen! Knipoog

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 19:34

De beugels zitten al op het kortste gaatje, en eerst hadden we de beugeltjes van mijn verzorgpony eraan gemaakt, maar die zijn weer te kort. We zullen aan het voorwaartser gaan werken.

Stephannie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 21:38

Misschien een slag in de beugels.? Een goed begin van het rijden is toch als je zelf lekker in je zadel zit Knipoog( zadel is denk ik ook iets te groot voor jou) met een kleinere inch maat heb je ook gelijk al meer steun nu glij je automatisch te ver achter in je zadel. En verder heb ik ook de wijsheid niet in pacht hoor Knipoog maar zo komen de foto's op mij over.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 21:42

Vind het wat onduidelijke foto's, zo ver weg en donker lijkt wel, maar ik wil het natuurlijk wel proberen.

Je hebt af en toe wel kap stok voetjes en je zou je handen wat meer mogen dragen, athans als ik het goed zie.

Karlijntjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 21:48

Commentaar etc, geef je zelf al!
Vind het er leuk uit zien hoor. Probeer haar alleen wat meer voorwaarts te zetten. Zet haar lekker is aan het werk, overgangen stap draf, veel slangenvoltes rijden. veel van hand veranderen. En probeer is, want je geeft aan dat ze op rechts sterkt is, om haar vanuit het rechterbeen druk naar je linkerhand te krijgen. Misschien als je haar al wat voorwaartser zet dat ze dan vanzelf wat losser komt.
Dat hangen in de mond, deed mijn vz belg ook vroeger. Wat bij mij helpt, was eerst lekker goed en lang in te stappen. En daarna gewoon opbouwend beginnen, wat middenstap, wat van figuren veranderen. Naarmate je dit vaker doet, zou ze vanzelf echt automatisch los moeten laten!

Heel veel succes met dit leuke paardje!

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 11:26

Bedankt voor de reacties Knipoog

SuperSonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 11:30

hahaha he reus waar ga je met dat meisje naartoe!! Vind het wel een leuk en zo te zien lief paard. Inderdaad ga eerst maar eens lekker longeren om de kilootjes er wat af te halen en dan lekker voorwaarts rijden en dan les erbij nemen dan gaat het vast allemaal goedkomen met jullie!

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 17:38

Heb vandaag weer gereden, en we hebben aan de tips gewerkt, het ging al een stuk lekkerder Tong uitsteken Ze maken er 2 gaatjes bij voor mij

Stephannie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 17:41

Super:) Gaat vast wel lukken allemaal suc6 ermee;)

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 12:30

dankjewel:P

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 12:36

Probeer wat meer achterover te gaan zitten, je valt soms erg naar voren.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:15

De eerste ruiter: probeer beter in het zadel te blijven zitten. Laat haar je niet uit het zadel trekken! Door haar wat actiever te maken (dus meer op je been rijden) zal ze vanzelf wat lichter in de hand worden en ik denk dat je dan ook beter kan blijven zitten. Probeer ook je benen verder naar achter te leggen, dan blijf je beter in evenwicht!

Volgens mij geldt voor de tweede ruiter een beetje hetzelfde, maar die foto's zijn wat onduidelijker.

ponyta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:37

uhm.. ziet er niet slecht uit hoor!.. zoals al in het topic word gemeld.. je beugels wat korter!.. veder probeer je handen iets lager te houden niet op de pony maar net boven de pony! en je voeten gewoon normaal om zo te zeggen doen!

Veder het ziet er netjes uit! probeer een stap vedder te gaan, om haar naar beneden te werken en dat soort dingen!
Ga zo door he!

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 19:57

We zullen er iets mee gaan doen!