Ludo voor de eerste keer op Bokt!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ludo

Ludo voor de eerste keer op Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 13:33

Ik zit nu al een hele tijd hier op bokt, en meestal kijk ik graag in het forum van HAW. Nu dacht ik bij mij zelf, ik jullie ook eens kennis laten maken met mij en Ludo.

Ludo is een kwpner die ik vanaf september 2007 lease op de Alida manege in echtenerbrug, ik rijd hem nu drie keer in de week. Voor dat ik Ludo begon te leasen heb ik er voorheen al 4 jaar op gereden, ik heb hem van een echt manege paard naar een paard gereden die nu lekker nagefelijk kan lopen! Hier zelf ben ik ook erg trots op, en we hebben van elkaar erg veel geleerd en we leren nu nog steeds meer van elkaar! Af gelopen zaderdag is mijn vriend mee geweest naar de manege om foto's te maken van het rijden, alleen jammer genoeg is mijn vriend niet zo handig met een camera. En de foto's zijn er niet mooier op geworden omdat ze ook nog eens binnen gemaakt zijn. En de meeste foto's zijn ook nog van het instappen omdat de batarijen na 20 minuten oprakten. Ik hoop dat ik de volgende keer wat betere en scherpere foto's van Ludo en mij kan tonen.

Nou genoeg gepraat hier komen de foto's

Hier is ludo dan!
Afbeelding

Hem in de douche zetten om hem te gaan poetsen.[Hier staat hij altijd in als hij opgezadeld word]
Afbeelding

En dan er op, hij was heel erg nieuwschierig naar de camera want die ziet hij niet iedere dag
Afbeelding

Tijdens het instappen even van handveranderen aan de lange teugel.
Afbeelding

En dan hem rustig op pakken, ik zit hier ondertussen nog druk te kletsen.
Afbeelding

Nu begint het echte werk
Afbeelding

Afbeelding

Nog even van hand veranderen in stap
Afbeelding

En dan rustig aandraven
Afbeelding

inzet van een grote volte, ik vind dit best een mooie foto maar ik had wel wat meer contact mogen hebben met zijn mond.
Afbeelding

Dan nog een paar draf foto's, deze zijn niet heel erg scherp genomen.
http://i252.photobucket.com/albums/hh35 ... verweg.png

http://i252.photobucket.com/albums/hh35 ... e/draf.png

En nog een laatste foto van het halthouden
Afbeelding

Nou ik ben benieuwd wat jullie van ons vinden, en natuurlijk zijn reactie's en tips van jullie altijd welkom.

liefs, Alexandra

DreE

Re: Ludo voor de eerste keer op Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:41

Hee Alexandra!

Wat grappig om hier een topic te zien!
Je rijd Ludo echt super netjes! Je zit mooi recht op en kijkt goed voor je!
Denk er alleen wel om dat je handen rechtop en voor je houdt.
Doe je de groetjes van mij op de manege?
En nog heeel veel succes Haha!

Groetjes Andrea

Ludo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 13:46

DreE schreef:
Hee Alexandra!

Wat grappig om hier een topic te zien!
Je rijd Ludo echt super netjes! Je zit mooi recht op en kijkt goed voor je!
Denk er alleen wel om dat je handen rechtop en voor je houdt.
Doe je de groetjes van mij op de manege?
En nog heeel veel succes Haha!

Groetjes Andrea

Heej Andrea!

Echt toevallig dat je in mijn topic hier reageert, gaat verder ook alles goed met jouw?

Bedankt trouwens voor je tip, ik zal hier aan proberen te werken!
En natuurlijk zal ik de groetjes doen aan de manege Haha!

DreE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:49

Hihi indd, Jaa met mij gaat verder ook alles goed!
Hoop snel weer een topic van je te zien! LEUK LEUK LEUK!!
Hihi super!! Veel succes nog met Ludo!

Groetjes,,

Ludo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 14:08

Hihi mooi zo! Ik zie dat jij ook weer een nieuw paardje hebt, ik vind hem er echt heel erg mooi uit zien.
Jaa ik zal binnen kort vast wel weer een nieuw topic maken, en dan hoop ik ook dat ik nog wat mooiere en scherpere foto's kan laten zien. En ik hoop dat ik dan ook nog wat foto's kan laten zien van de galop waar mee ik aan het oefenen ben! Tong uitsteken

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 12:45

Ik vind jullie een leuke combinatie maar kan helaas op basis van de donkere foto's (enige lichtere foto's zijn genomen in stap) geen rij technisch commentaar geven. Volgend keer misschien buiten foto's maken?

Ludo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 12:52

Bedankt, ja echt jammer dat de foto's niet echt duidelijk geworden.

Ik had natuurlijk graag tips willen krijgen over mijn rijkunsten met Ludo Vingers aflikken Ik heb de foto's al zo licht mogelijk geprobeert te maken in Photoshop maar ik weet dus voor de volgende keer dat ik de foto's beter niet binnen kan maken. En dan misschien ook foto's moet maken met een wat betere digitale fotocamera. Ik hoop binnen kort nog nieuwe foto's te kunnen maken, en dat die dan ook van beter kwaliteit en lichter/helder zullen zijn, nu maar hopen dat dit jaar de buitenbak nog helemaal opdroogd Haha!

mts83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:30

hele leuke combi jammer van de donkere foto's denk om je handen haha veel plezier samen nog

SYLMAR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:32

jammer dat het donkere foto's zijn!
Let op je piano handjes!
veeel plezier samen

mieS_Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 22:16

Wat heeft jou paardje een ontzettend lieve uitstraling! Verder zou ik bij het instappen met lange teugel de teugel niet helemaal los gooien, maar toch wat meer contact houden. Jammer dat de foto's nu donker zijn, maar naar wat ik kan zien ziet het er verder goed uit Knipoog

Ludo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 11:51

mieS_Otje schreef:
Wat heeft jou paardje een ontzettend lieve uitstraling! Verder zou ik bij het instappen met lange teugel de teugel niet helemaal los gooien, maar toch wat meer contact houden. Jammer dat de foto's nu donker zijn, maar naar wat ik kan zien ziet het er verder goed uit Knipoog

Jaa dat heeft hij zeker, daarom ben ik ook zo gek op hem! Want zijn karaketer is net zo lief als zijn uiterlijk. En ik zal de volgende keer met het instappen wat meer contact houden met zijn mond. Ik dan dat het eerst wel wat wennen word omdat ik eigenlijk geleerd heb om hem helemaal lange teugel te geven, en dan naar een paar rondes stappen de teugels rustig op te pakken. Natuurlijk lijkt mij het ook beter om wat meer contact te houden, zodat hij ook gemakkelijker onspannen blijft al ik hem op ga pakken. Ik zal hier eens op gaan oefenen.

En twannie24 en SYLMAR hebben gelijkt mijn handen heb ik wel heel erg plat liggen, ik zal hier zeker aan werken want het ziet er niet uit Huilen van het lachen

MarLottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 20:38

Hee alexandra,
Wat leuk een topic van jou en Ludo, werd wel tijd he.. haha
Maar top, en ik vind dat je echt veel met hem bereikt voor een manege paardje. En ik respecteer echt je doorzettings vermogen, toppie ga zo door

en de scherpere foto's wil ik wel een keer proberen te maken.
misschien ook wel gezellig haha