Afgelopen zondag hadden we wedstrijd in Nootdorp. Onze 3e wedstrijd in de L1 en onze 4e keer weg van huis. Hij was enorm heet met losrijden, ondanks dat we hem gelongeerd hadden op het terrein. Wel liep hij erg fijn. In onze 1e proef, waar de foto's ook van zijn, kwamen er net 2 paarden langs die in de wei gezet werden, dus weg concentratie elke keer als ik die kant op reed
Hij liep een net proefje, maar net iets te gespannen en te afgeleid. Wel hadden we 183 punten.Niveau: We rijden nu L1 en in 3 wedstrijden hebben we 7 winstpunten.
Training: We zijn op het moment bezig hem goed recht te houden en ontspannen, hij wil vaak zo heet worden dat je alleen nog maar mee kan liften. Ook zijn we bezig hem er goed bovenop te houden, hij wil namelijk snel te diep lopen, op dit moment gaat dat best goed, alleen rechtsom galop wel hij nog zakken in de middengalop. Ook zijn we bezig hem rustig te houden in het wijken en hem niet te laten kantelen.
Op deze foto's zit ik zelf niet lekker, ben ook erg streng in mijn rechterhand zie ik en leg links af en toe plat neer. Dat laatste doe ik vaker, maar rechts zo streng deed ik nu om hem bij me te houden uit reflex.
Aandachtspunten:
- Niet kantelen
- Meer bergop
- Niet te diep
- Niet weglopen over buitenschouder
Ik zou vooral graag tips willen hoe ik het kantelen kan tegengaan tijdens het wijken. Ik los het nu op met buitenbeen als hij teveel wegloopt, omdat hij anders nog erger gaat.
1.

2. Inrijden, nog erg veel spanning

3. Binnenkomen 1e proef, veel spanning door de paarden in het land

4. Volte 15 meter, ook erg veel spanning

5. Wijken, komt omhoog en kantelt iets

6. Recht maken na het wijken

7. Andere kant wijken, weer erg kantelen en mijn binnenbeen

8. Weer recht maken

9. Middengalop, te diep en erg uit elkaar

10. Van hand veranderen, beetje teveel voorover

11. Volte 15 meter

12. Volte 15 meter, veel te strenge buitenhand