Erik was érg heet, en dat is soms ook wel aan Annemarie af te zien
, die kon af en toe moeilijk 'gemakkelijk' zitten. Nu was dit ook wel een beetje het streven, want ondanks dat Erik hengst is kijkt hij nergens van op en loopt hij braaf zijn proeven, maar het mocht allemaal wat spetterender. Zeker nu in de Z. Daar wordt thuis al flink op geoefend, maar op wedstrijd is het toch altijd even anders. Ook de oprichting blijft Erik moeilijk vinden, maar naarmate hij sterker wordt gaat dat steeds beter.Ik vind dat Annemarie met veel lef gereden heeft allebei de proeven, het was echt alles of niets. Vooral het galopgedeelte, nu heeft Erik al een enorm goede galop en als je dan nog eens voluit weg galoppeert in de uitgestrekte galop levert dat mooie momenten op
Let op, op de foto's rust copyright, deze zijn gemaakt door Edsko Takens, tevens de eigenaar van deze hengst!
Annemarie (Tellom hier op bokt) zal zelf ook nog wel een en ander toelichten.
Een rondje door de ring:

Al ietsje minder gespannen, maar Erik heeft er zin in

X halthouden, voor het achterwaarts. An heeft Erik echt altijd zo goed als subliem vierkant en écht stil staan, super!!

Uitgestrekte draf, hij klimt heel mooi vanuit de schoft en het achterbeen komt erg goed onder massa
, erg fijn plaatje!
Verzamelde galop

Stukje contra

Middendraf naar de jury toe

2e proef

En onder toeziend oog van de strenge jury

Travers op de AC-lijn

Uitgestrekte draf

Vertrekken naar de uitgestrekte galop

En klaar!
Niet te strak niet te los.

Geheel komt mij douwerig over en paard loopt écht niet fijn vanuit het achterbeen. Ik zie ook geen uitgestrekte draf die goed op het achterbeen is gereden en vanuit de schoft klimt. Staartdracht blijft ook akelig hoog en die mond is echt te vaak en te ver open. Nee ik zou dit dier nog lekker thuis houden en echt eens aan de gedragenheid en activiteit van het achterbeen werken.
en ik zou rechter op mogen blijven zitten in de middengangen maar dan laat hij me nog iets te veel werken.
dit geld dus voor hem hij was zo fris dat hij dat op dit moment oploste met zijn mond open
).
dus als hij mooie dames ziet zal hij toch zijn hoofd optillen.