Hoe goed mijn privéles 2 weken geleden ging, zo slecht ging die vandaag. Vorige week nog zei een stalgenootje: "Waaw, nog nooit heb ik Bastet zo goed zien lopen". Deze week kon ik enkel zuchten en zeggen: "Ahja, ik heb er uit geleerd ... "
Niveau: We hebben niet echt een niveau, we rijden geen wedstrijden & eigenlijk kunnen we nog bijna niets. Ik denk wel dat we een eenvoudige B-proef zouden kunnen rijden. Althans, dat dacht ik voor vandaag

Training: Ik volg nu sinds een aantal maanden les bij deze instructeur, hij leert me op mijn houding letten & samen met hem ben ik helemaal terug gegaan naar de absolute basis, namelijk dat Bastet weer over haar rug zou lopen, haar rug weer zou ontspannen. Ze moest recht, rond en regelmatig leren lopen. Na een tijd begon dit lekker te gaan & sinds mijn vorige privéles willen we haar dus meer op het achterbeen krijgen, maar ze mag ondertussen die 3 voorwaarden ( recht, rond, regelmaat ) niet verwaarlozen. Makkerlijker gezegd dan gedaan, zo blijkt wel!

Vorige les kon ik haar prachtig vooruitrijden, mijn zit erin duwen & zo haar al lekker op het achterbeen krijgen. Vandaag begonnen we met voorwaarts neerwaarts, waarbij ze wanneer ik een halve ophouding gaf, haar rug niet mocht opspannen, maar gewoon lekker ontspannen blijven doorlopen. Dat deed ze erg netjes dus we waren allebei positief en we dachten dat het een toffe les ging worden. Toen moest ik beginnen doorzitten & begon mevrouw Bastet, zomaar uit het niets, door mn hand in galop te springen. Zo'n 5 keer achter elkaar.
Vanaf dat moment wou ze helemaal niets meer doen. Ik moest gewoon doorzitten, meegaan in haar beweging en proberen haar zo goed of kwaad als het ging nog te rijden. Het laatste kwartiertje begon ze vrij constant in de aanleuning te worden maar kreeg ik haar toch niet actief, toen kwam Alison toe en heeft ze enkele foto's genomen ( bedankt daarvoor
) & besloot mijn lesgever dat het genoeg was voor vandaag. Ze werd immers erg moe & ze zou dus toch niet veel beter meer gaan lopen, dus konden we beter zo, zonder al haar protest, afronden Besluit: Ik baalde enorm dat ze niet wou meewerken, maar anderzijds vond ik het positief dat dit eens in de les gebeurde. Zo heb ik heel handige tips gekregen hoe ik momenten als deze moet aanpakken!

Voor je reageert: deze foto's zijn dus enkel van het laatste kwartiertje. Morgen ga ik weer rijden & komt alison een volledig uur foto's maken. Ik hoop dat jullie dan verbetering zullen kunnen zien. Normaal ging ik deze foto's niet plaatsen, maar uit alles kan ik leren dus waarom ook niet?!
Mijn aandachtspunten:
- ze moet actiever, dat weet ik heel goed

- haar kaak moet losser
- ze moet ontspannender in de rug en over de ganze lijn
Brand maar los

1.

2.
stappen

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9

10

11

12

13
& uitstappen
Het lijkt op de foto's alsof ik haar enorm in de mond zit. In werkelijkheid is het zij die mij in de handen zit. Naarmate ik haar meer op het achterbeen kan plaatsen wordt ze veel lichter, maar daar zijn we dus vandaag allesbehalve in geslaagd. Ik hou jullie op de hoogte wanneer ik betere foto's heb

Ook hang ik op veel foto's te veel naar achter, maar ik was wel degelijk met mn zit aan het meeschuiven ( alleen kan je dat niet zien op de foto's
). Voor het beeld zou ik ook mijn handen hoger moeten dragen, want nu lijkt het alsof ze vastgeroest zitten
Wanneer ze lost & begint te dragen kan ik al een stuk makkelijker zitten.
hm ja kijk.