Knappe Topper Villefort (Now Or Never M) @ Dressuurtraining

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Djuukiej

Knappe Topper Villefort (Now Or Never M) @ Dressuurtraining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 16:03

Haay!

Sinds zeker driekwart jaar geleden open ik weer eens een HAW-topic met mijn topper Villefort. Ik rijd hem nu iets langer dan een jaar voor andere mensen om hem door te rijden. Toen ik kwam kon hij nog niet veel en was het een lange en spierloos paardje. Nu loopt die goed en dit outdoor ben ik gestart met Ville in de B, dat ging zeker niet zonder resultaten! Het outdoor is nog niet afgelopen en we zijn al L1+4 Haha! .

Nu wil ik niet dat het topic wordt gesloten dus ga ik het stap voor stap doen:
Zorg voor een openingspost die voorzien is van de nodige achtergrondinformatie.
Niveau is van de combinatie: L1;
Op dit moment mee zijn we bezig met vooral veel terugverzamelen en van daaruit meer gedragenheid en het actiever maken van de achterhand. Ook zijn we bezig met meer swung in de draf te creëeren maar dat met geslotenheid. Daarnaast ben ik bezig met het bevestigen van oefeningen uit de hogere klasses: SB, Travers, Keertwendingen, Contragalop, Eenvoudige wissels en Appuyementen;
De problemen waar we tegenaanlopen zijn het terugkomen op de hulp en hem meer te laten zweven zonder dat hij het empo gaat overnemen van mij. Het is een paard van 1.76 dus is het altijd wel een punt om hem mooi bij elkaar te houden en dat hij niet te lang wordt.

De foto's en/of filmpjes in de openingspost moeten van een acceptabele kwaliteit zijn zodat het mogelijk is om de foto's goed te beoordelen.
De foto's zijn gemaakt door Saskia (Saskiakur) die haar eigen bedrijfje Hippo In Vision heeft. (http://www.hippoinvision.nl) Dus de foto's zijn van topkwaliteit! Dankjewel Sas voor de foto's! OK dan!

Verder ben ik de ruiter op de foto, zijn het 15 foto's en de rest in links (die ook de moeite waard zijn!) ! En de foto's zijn COPYRIGHT, dus gelieve niet kopiëren.

1.
Afbeelding

2.
http://img165.imageshack.us/img165/4896/dsc0086uw7.jpg

3.
http://img354.imageshack.us/img354/1663 ... 003zh8.jpg

4.
Afbeelding

5.
http://img515.imageshack.us/img515/281/dsc0115zi3.jpg

6.
Afbeelding

7.
http://img176.imageshack.us/img176/3192/dsc0120zo5.jpg

8. Meer sluiten van achteren.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10. Al iets meer oppakken
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14. Slangenvolte in Contra-galop
http://img137.imageshack.us/img137/9168/dsc0191ls8.jpg

15.
Afbeelding

16. Verruimen, ik mag iets naar achter zitten.
http://img137.imageshack.us/img137/7529/dsc0206tf6.jpg

17.
Afbeelding

18.
http://img184.imageshack.us/img184/5266/dsc0220vh7.jpg

19.
http://img184.imageshack.us/img184/1800/dsc0236vh0.jpg

20. Travers
Afbeelding

21.
http://img158.imageshack.us/img158/3199/dsc0246wu9.jpg

22.
Afbeelding

23.
http://img297.imageshack.us/img297/5074/dsc0266qf3.jpg

24.
http://img297.imageshack.us/img297/1528/dsc0275qc8.jpg

25.
Afbeelding

26. Nog een mooie SB-foto van de vorige keer (3 maanden geleden)
Afbeelding

27. En de mooiste foto Lovers Lovers
Afbeelding

Nogmaals bedankt Sas!

Doei, doei Laura
Laatst bijgewerkt door Djuukiej op 19-08-08 16:23, in het totaal 2 keer bewerkt

Wannabe2003

Re: Knappe Topper Villefort (Now Or Never M) @ Dressuurtraining

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 16:09

Wow, wat een super mooie foto's en een super mooi paard.

Je zit echt supernetjes en eigenlijk heb ik er niet veel op aan te merken. Wat me alleen op valt zijn je pianohandjes, die moeten wel iets rechter op.

Succes met de wedstrijden, jullie komen er wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 16:17

Supeeer mooi paard en de foto's zijn ook erg mooi.
Je hebt een super mooie zit alleen het lijkt alsof je je handen erg vast zet en piano handjes, voor de rest super.
Succes

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 16:36

heej Laura;

Wat is hij vooruit gegaan zeg, begint echt een lekkere spierbonk te worden! Pling

Mijn enige commentaar: Probeer je ellebogen wat meer aangesloten te houden, je steekt ze som af Ja

Voor de rest ziet het er echt goed uit, op naar het Z !! Haha!

Skip_Bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 16:41

Netjes en wat een prachtig paard! Haha!
Je mag je ellebogen wel wat meer in je zei houden en probeer in de draf niet te ver achterover te gaan hangen.
Bij de travers mag hij nog iets meer op 4 sporen, maar het ziet er al super uit!
Oefening baart kunst! Ja
Succes verder!

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 16:46

Wat een geweldig mooi paard..!!:D
Foto's zijn ook super:D

_Sanneman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 16:48

Ziet er fijn uit Lachen ga mee met het commentaar van de rest, niet nodig om het nog een keer te herhalen Knipoog Ik woon in schinnen, zag het bord van de snelweg daar staan Tong uitsteken

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 17:41

Jeetje Lau, wat is 't 'n gigant zeg!
Heb al eerder foto's gezien maar 't lijkt wel of-ie iedere keer groter wordt. Haha!

Dan het verplichte commentaar ( Clown ) probeer je ellebogen aan te sluiten, meer kan ik niet vinden.
Start je Voerendaal ook trouwens?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 17:44

Wat zit jij netjes zeg ! OK dan!

Paard heeft duidelijk nog veel moeite met zijn lijf.
Let met het verruimen heel erg erop dat ie niet te stekerig word, en zijn rug blijft gebruiken, hij blijft nu wat achter in het achterbeen.

Hij is wel groot of niet?
Wat meer vet en spieren zodat ie wat ronder word, zou niet misstaan.

Succes met de wedstrijden !

leopaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 17:47

Mooi paard zeg! Wel groot! Zeker moeilijk te sluiten?

Marrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 18:17

ziet er mooi uit, mooi paard, en idd best groot. je zit erg netjes, verder heeft iedereen al het commentaar geleverd, ga mee met d erest Knipoog

EsmeeF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 18:36

Heeee Lau! Lovers

Kijk, nu krijg ik er toch een véél beter beeld van! Haha! Wielie loopt inderdaad veeel beter zeg! Wauw, petje af!
Denk inderdaad aan je ellebogen en probeer je schouders nog net wat meer naar boven en achteren te houden, dat geeft een nog mooier beeld Knipoog.
Jullie gaan 't maken, mijn toppers!

stal_cuypers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 19:41

wat een prachtige combinatie zijn julie.
ik ben het helemaal eens met jou manier van rijden ( zoals ik dit op de foto's kan zien) Je houding vind ik ook heel erg strerk! het lijkt alleen alsof je af en toe iets sterk in de hand word, maar dit kunnen ook gewoon momentopnames zijn waarop dit beeld zo lijkt, ik denk dat je dit zelf beter weet. Voor de rest wens ik julie heel veel succes samen!

Foxy1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 19:55

Hele mooie combi!

Idd handen iets meer rechtop en jezelf wat smaller maken.

Zulke foto's mag je blijven posten hoor, kijk graag naar dit soort plaatjes!!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 23:20

Ik zou proberen dit paard vanuit de schoft ronder te rijden in zijn hals zodat hij zijn bovenhals spieren meer gaat ontwikkelen en een betere hoofd-hals verbinding gaat krijgen. Hij lijkt zich vaak wat te lang te maken en zich eruit drukken (zie galop, middendraf). Probeer dit te blijven controleren.
Op de eerste twee foto's heb je trouwens een hele nette houding. Probeer dit vast te houden! NIet teveel naar achteren hangen en lekker je armen laten ontspannen.
In de sb mist hij nog veel lengtebuiging en buiging en stelling in zijn hals en lijf. DIt is wel juist een hele goede oefening om meer lb en b/s te verkrijgen voor je paard. Zou er vooral mee door gaan, niet te moeilijk maken met travers en appuyementen. Eerst de schouderbinnenwaarts fijn controleren en meer controlle over de hoofd/halshouding krijgen bij je paard.
Paard kan wel fijn van de grond af lopen zo te zien bij je laatste middendraf foto. Maar ik begreep niet wat je bedoelde toen je schreef dat je hem meer wilt laten zweven?

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 00:52

Kwijl

Hij blijft knap he Lovers

Wat commentaar. Blijf recht zitten met de oefeningen zoals travers, schouderbinnenwaarts. Je wil hem daarbij nog te veel heben met je gewicht, waardoor je hem uit balans kan brengen.
Ik heb ook het idee dat je hem nog te zwaar in je hand hebt 'liggen' als het ware. IIg met je binnenhand. Hou niet te veel vast, en lukt het nóg beter die achterhand onder de massa te krijgen en hem nóg meer te laten zweven.
Hou je ellebogen bij je lichaam, voor een nog betere balans, dat je ook hiermee je paard nog beter leert reageren op jouw zithulpen, dat je gewicht op een nog kleiner oppervlak ligt.

Voor de rest OK dan! En mooie foto's sas.

Ik kom gauw eens kijken en uittesten. Whoosh!

@VValar, mijn mening is een paard laten zweven, bergopwaarts, van de grond af als je begrijpt wat ik bedoel ..

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 07:16

Laura, jullie zijn een prachtige combinatie!
Pas op dat je luchtig blijft in je hand op de momenten dat hij iets minder zichzelf wilt dragen. Juist op die momenten is het belangrijk dat hij zijn eigen balans vind. Daar waar hij meer bergop loopt en meer in balans zit je er keurig op, je kunt het!
Komt helemaal goed!

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:59

he meid, wat een verbetering, heb ook het idee dat hij wat is bijgekomen, maar erg mag zeker nog wat bijkomen Ja.

Ik vind hem zelf nog wat strak in zijn bovenlijn, zelfs probleem als mijn dier lijkt het. Probeer naast de middengang ook veel terug te rijden, hier worden ze losser van in de aanleuning en leren ze zich meer te gaan dragen. Succes ermee meid Haha!

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 18:05

Wat een mooie foto's!
Maar je oogt me echt streng in de hand...

X_juul_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 22:15

wauw Laura, wat is ville verandert!
Hij heeft echt spier gekregen.
Rijtechnisch heb ik niet echt iets aan te merken, alleen dat je af en toe misschien wat meer voor je mag kijken.
Wat een pracht foto's! Lachen

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 09:22

Daar heb je ze; De nieuwe dressuurtoppers!! Lovers
Geweldig hoe jullie vooruit zijn gegaan. En ik ben blij dat ik het kan zien en meemaken want de tijd met Tom en Wielie is geweldig!! Haha!
Commentaar: Denk om de halshouding rechtsom, vooral in galop. Maar zoals ik weet werk je daar hard aan!

Djuukiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 13:11

crossmonster schreef:
Hij is wel groot of niet?
Wat meer vet en spieren zodat ie wat ronder word, zou niet misstaan.

Succes met de wedstrijden !

Ja het is een reus. Hij is nu rond de 1.76/1.77 . En zelf ben ik 1.68 Tong uitsteken ..

Verder is het een erg slank paard waar we al vanalles hebben geprobeerd om hem meer te laten aankomen. Meer voer,meer wei, meer hooi, tandarts, bloedprikken.. Maar echt dik wordt die niet.

Ook heeft hij in 1 jaar al heel wat spieren gekregen, maar ben het met je eens dat meneer nog flink wat spieren erbij moet krijgen Ja .

leopaco schreef:
Mooi paard zeg! Wel groot! Zeker moeilijk te sluiten?

Ja hij is heel groot en vooral lang, dus dat is iedere keer weer opnieuw een aandachtspunt.

VValar schreef:
Ik zou proberen dit paard vanuit de schoft ronder te rijden in zijn hals zodat hij zijn bovenhals spieren meer gaat ontwikkelen en een betere hoofd-hals verbinding gaat krijgen. Hij lijkt zich vaak wat te lang te maken en zich eruit drukken (zie galop, middendraf). Probeer dit te blijven controleren.
Paard kan wel fijn van de grond af lopen zo te zien bij je laatste middendraf foto. Maar ik begreep niet wat je bedoelde toen je schreef dat je hem meer wilt laten zweven?

Ik ben het er niet helemaal mee eens dat hij zich eruit drukt. LB moet inderdaad nog goed aan worden gewerkt. Wat ik bedoelde met meer zweven, is wat meer schwung krijgen in de gewone draf en dan bergopwaarts natuurlijk. Lachen

Solvej schreef:
Laura, jullie zijn een prachtige combinatie!
Pas op dat je luchtig blijft in je hand op de momenten dat hij iets minder zichzelf wilt dragen. Juist op die momenten is het belangrijk dat hij zijn eigen balans vind. Daar waar hij meer bergop loopt en meer in balans zit je er keurig op, je kunt het!
Komt helemaal goed!

Klopt dat ik af en toe wat streng wordt in mijn hand. Zelf let ik er heel erg op dat hij op zijn eigen benen loopt en dat ik niet te veel pak, maar hij wil er af en toe te veel uit (zodat hij net niet nageefijk genoeg is) en dat is dus het moment dat ik te streng ben met mijn hand. Moet ik niet doen, dat weet ik dus blijft ook zeker een aandachtspunt Lachen .

Nathalie84 schreef:
he meid, wat een verbetering, heb ook het idee dat hij wat is bijgekomen, maar erg mag zeker nog wat bijkomen Ja.

Ik vind hem zelf nog wat strak in zijn bovenlijn, zelfs probleem als mijn dier lijkt het. Probeer naast de middengang ook veel terug te rijden, hier worden ze losser van in de aanleuning en leren ze zich meer te gaan dragen. Succes ermee meid Haha!

Dankjewel!

Ik rijd juist heel veel terug met hem, eigenlijk meer terug als voorwaarts. Heel veel terug en vanuit daar meer sprong/achterhand er meer bijhalen. Maar tsja de foto's zijn inderdaad veel verruimen, omdat dat toch sneller de mooiere foto's zijn Tong uitsteken . En ja hij is inderdaad vaker wat te strak in de bovenlijn, daar zijn we ook hard mee aan het oefenen Lachen

Dankjulliewel voor jullie reacties&tips. Heb nog genoeg verbeteringspunten haha Tong uitsteken

Sanne_Visser

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 11:25

Prachtige foto's! Probeer je paard alleen wathoger in te gaan stellen, hij loopt vrij diep:).
Succes verder!