Het is nog wel een heel verhaal wat ik heb, maar goed ik zal het proberen zo duidelijk mogelijk te beschrijven..
Sinds oktober 2007 heb ik mijn eigen paardje..! Ik kreeg daarvoor al les bij iemand thuis.. Daar had ik meestel met nog 1 iemand les soms met 2.. Daar kwam ik geen problemen tegen..
Inmiddels hebben we thuis een bak.. Vanaf toen samen met mijn zusje gereden (haar paard en mijn paard kennen elkaar dus)
Een paar weken terug hebben we de paarden uit elkaar gehaald omdat mijn paard (ruin) mijn zusjes paard (merrie) nog al eens beet.. Vervolgens hadden we samen les en Umbo reageerde erg heftig op Wessa...
Op een gegeven moment sjeeste hij als een gek achter Wessa aan en bleef bij haar in de kont.. Ik probeerde hem er achter weg te krijgen en terug te krijgen maar de draf, maar toen ging hij als een gek bokken.. De eerste paar keer bleef ik wel zitten, maar op een gegeven moment kwam ik voor het zadel terecht en viel ik er aan de buitenkant af (au tegen een paal)
DAarna nog wel even gereden, maar veel last gehad van mijn arm!
De dag daarna ging ik 2 weken op vakantie.. Mijn instructrice had beloofd hem een keer te rijden.. Dat ging wel redelijk..
Toen ik terug kwam ging ik meteen rijden, maar had nog wel wat angst, maar het rijden ging wel redelijk..
Echter de keer daarna begon hij met uitproberen.. Rechtsom kreeg ik hem niet op de volte en linksom ging hij juist opeens heel plotseling naar binnen... Wanneer ik dit probeerde te voorkomen gaf hij weer een bok..
Afgelopen zondag ging ik weer rijden en wilde hij niet eens vooruit stappen, hij ging heel raar drentelen en rondjes draaien.. Toen metee instructrice gebeld en die is gekomen.. Met haar hulp kon ik hem hier wel doorheen krijgen.. Ook vandaag weer les gehad en dit ging ook weer goed! In het begin wel weer uitproberen, wanneer ik hem aanpakte een rare sprong maken of schoppen naar mijn been.. Voltes gaan inmiddels ook weer beter als ik maar heel goed de buitenteugel er aan hou.. Als ik hem iets ruimte geeft pakt hij me meteen...
Nou is eigenlijk mijn probleem.. Ik ben bang dat hij als ik weer samen met mijn zusje ga rijden hij weer zo heftig gaat reageren.. Ik blijf nu eerst nog wel even apart rijden, omdat ik vooral in de galop nog weer wat vertrouwen moet krijgen..
Maar heeft er iemand tips voor als ik weer ga samen rijden met mijn zusje? Mijn instructrice zal niet altijd willen komen om eerst mij een uur les te geven en vervolgens mijn zusje nog weer een uur les....