Dillema

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kiaora

Dillema

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 13:04

Ik ben overgestapt van moeder naar veulen kwa rijden, veulen is 8jr.
met moeders had ik echt een hele goede band en het klikte ook echt. zij ging ervoor.
maar wegens omstandigheden kan en wil ik hier niet meer op rijden, wegens haar gezondheid.

dus ben ik op haar zoon gaan rijden, tot nu toe gaat het redelijk, maar ik merk dat het niet klikt tussen ons, hij
is liever lui dan moe, en nu we de basis goed onder de knie hebben, wil ik gewoon een stapje verder, maar hij geeft
aan dat hij het wel genoeg vind. en dat is ook prima, maar ik wil wel verder. maar wil hem ook niet wegdoen, omdat hij bij mij geboren is, hij heeft gewoon een speciaal plekje, maar kwa rijden klikt het niet.

wat voor oplossing zouden jullie hebben, hem niks laten doen is geen optie.
maar voor mij is het rijden niet uitdagend meer? ik weet het even niet meer.

wie heeft er een idee??

AafkeB

Re: Dillema

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 14:09

kiaora schreef:
Ik ben overgestapt van moeder naar veulen kwa rijden, veulen is 8jr.
met moeders had ik echt een hele goede band en het klikte ook echt. zij ging ervoor.
maar wegens omstandigheden kan en wil ik hier niet meer op rijden, wegens haar gezondheid.

dus ben ik op haar zoon gaan rijden, tot nu toe gaat het redelijk, maar ik merk dat het niet klikt tussen ons, hij
is liever lui dan moe, en nu we de basis goed onder de knie hebben, wil ik gewoon een stapje verder, maar hij geeft
aan dat hij het wel genoeg vind. en dat is ook prima, maar ik wil wel verder. maar wil hem ook niet wegdoen, omdat hij bij mij geboren is, hij heeft gewoon een speciaal plekje, maar kwa rijden klikt het niet.

wat voor oplossing zouden jullie hebben, hem niks laten doen is geen optie.
maar voor mij is het rijden niet uitdagend meer? ik weet het even niet meer.

wie heeft er een idee??

Misschien kan je iets anders met hem gaan doen? Iets wat voor jullie een uitdaging in, nieuw...
Grondwerk, een stukje vrijheidsdressuur, bijv. Iets waardoor de band tussen jullie kan gaan groeien.

Daarnaast... probeer hem niet met z'n moeder te vergelijken. Zij is zij, en hij is hij met een eigen identiteit. Knipoog

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 14:23

Asl de klik er niet is en je wilt écht verder, dan zul je toch op zoek moeten naar een ander paard om te rijden. Als je zo door blijft gaan, kun je wel gefrustreerd door blijven rijden, maar daar worden jij en het paard niet gelukkiger van.
Misschien is een bijrijpaard een optie voor je als je hem echt niet kwijt wilt. Je kunt ook nog wat meer tijd investeren door inderdaad een tijdje grondwerk e.d. te doen, maar als het niet gaat, dan gaat het gewoon niet. Zoiets kun je niet forceren. Kies dan voor je eigen geluk en dat van het paard.

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 14:28

Misschien kun je een bijrijdpaard nemen en een bijrijder voor je eigen paard zoeken? Gewoon om eens te kijken hoe dat gaat? De oude eigenaresse van mijn paard had een soortgelijk probleem. Ze heeft haar zelfgefokte paard jaren laten bijrijden door iemand anders en sinds een paar jaar geleden ook door mij. Een jaar geleden heb ik dit paard van haar gekocht en ze heeft er vrede mee, vooral ook omdat ze mij goed kent en weet dat haar paard goed terecht gekomen is. En ikzelf ben natuurlijk ook erg blij ermee Lachen.

kiaora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 15:21

ik ga eens wat meer proberen met grondoefingen, deze zitten er al wel super in aangezien ik haar daarmee opgevoed heb.

en mocht het echt niet werken misschien is dan een bijrijdpaard wel een optie

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 19:28

Ik denk dat je de twee paarden te veel met elkaar vergelijkt, zo van bij je moeder ging dit wel en bij jou niet, zie ze als twee verschillende paarden, begin opnieuw met alles, als of je opnieuw het paard tegen kom en gezellig gaat werken, uitleggen wat en hoe je iets wil gedaan hebben. Haha!

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 08:36

Ik had juist hetzelfde probleem, maar ik heb mijn 6jarige ruin vorig jaar wel verkocht.

Eerst heeft een buurmeisje hem 2 jaar lang gereden, omdat ik daar zo slecht mee overweg kon, met die luiheid. Intussen gingen we samen op wedstrijden en werd ook het stalwerk wat gedeeld. Iedereen gelukkig!!! En hij kreeg dubbele aandacht, van mij & van haar Haha!

Maar toen zij afgestudeerd was, had ze te weinig tijd voor hem en wou ze hem niet meer rijden. Ik heb het nog enkele malen geprobeerd, maar de klik was er echt niet. Huilen

Het geeft me nu eigenlijk evenveel voldoening, als ik de positieve berichten hoor van de kopers.

Ik moet wel zeggen: dat meisje was 12 en stapelverliefd op hem, ze waren constant aan het knuffelen. Je hart breekt gewoon als je dat ziet!!! Ik heb, tot de dag van vandaag, nog geen ogenblik spijt van die verkoop. Want ik weet dat hij op een opperbeste plek zit!

Maar ja, elk zijn eigen mening natuurlijk.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:17

Niet zo miepen; gewoon je schouders er even onder zetten en gewoon goed doortrainen. Als je goed traint ga je vanzelf resultaat zien, en als je resultaat ziet wordt het vanzelf weer leuk.

BTW: de basis heb je er NOOIT even goed inzitten. Dat doe je niet even, het kan altijd beter.

En als je er echt geen zin in hebt moet je hem wegdoen. Dus kiezen: gewoon even doorzetten of het beest wegdoen.