Gipsy&B. @work. Beter dan het ooit was.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lovelygirly

Gipsy&B. @work. Beter dan het ooit was.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 14:07

Hallo.

Vrijdag was een vriendin mee geweest naar mijn verzorgpaard. Samen met haar eigen pony.
Die dag werden er foto's gemaakt van mij, maar ook van haar.
En aangezien ik en zij het zulke mooie foto's vonden wouden we ze jullie niet ontnemen.

Ze hebben samen nog niet echt een niveau want ze zijn nog vollop aan het trainen om beter te worden.
Ze zijn nu vooral bezig met het naar beneden lopen van de pony, het ontspannen en voorwaarts lopen van de pony,de gallop en natuurlijk de eigen houding van de ruiter.
Het probleem is dat de pony sterk is in de hand en niet altijd wilt doen wat de ruiter van haar vraagt. Ze wilt niet helemaal voorwaarts lopen omdat ze nog niet gewent is aan het naar beneden lopen. Hierdoor loopt ze ook niet altijd ontspannen.

Bij deze de foto's:

Afbeelding
De stap. Dit was het inrijden.

Afbeelding
Een lekker rustig drafje.

Afbeelding
Hier begint ze al wat meer naar beneden te lopen,Misschien iets te diep,Maar het begin is er.

Afbeelding
Hier liep ze al wat beter.

Afbeelding
Hier had ze de teugels wat te lang, maar ze deden het beide toch netjes.

Afbeelding
Hier had ze de teugels wat te lang, en haar benen ver naar achter.

Afbeelding

Afbeelding
Toen gingen de elastieken los, En begon het de goede kant op gaan.

Afbeelding

Afbeelding
Knuffel foto zonder zadel.Clown

Dit waren de foto's , commentaar mag, maar zorg er voor dat ze er wat aan heeft. Elastieken= eigen keuze Cap= eigen keuze.
Deze elastieken zijn er vooral om haar te helpen, ze zijn er na een kwartiertje afgehaald, en daarna liep ze gewoon fijn. Dit is gewoon om haar te helpen voor een beginnetje. Ze heeft die dag ook voor het eerst geschuimt.
Daar zijn we dus blij mee. Lachen

Bedankt voor het kijken. En hou het netjes.
Foto's liever niet kopieren. Ze zijn niet van jou!!

Desty

Re: Gipsy&Bernadet @work. Beter dan het ooit was.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 14:10

mooie stoere pony!! het roze staat leuk maar:
sporen anders gebruiken en niet er in porren. hakken naar beneden duwen.
piano handen iets veranderen en af en toe je handen op tillen..
heb je al geld gevonden?? Clown
ook heb je strenge binnen hand
Laatst bijgewerkt door Desty op 18-08-08 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

charily

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 14:14

hele leuke pony om te zien Lachen roze staat erg leuk,
maar het gebruik van sporen valt heel erg op..
en ik ga mee met desty qua gebruik.
vanwaar die keuze?

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 14:15

pardon desty, dit is niet wat ik onder opbouwend commentaar vind vallen, je kan het ook wel iets vriendelijker brengen.

@ts: begint al de goede kant op te gaan! Ik vindj e beugels iets kort, misschien 1 of 2 gatajes langer, dan kan je denk ik ook wat makkelijker je hakken uitdrukken, en met je kuit drijven. Ietsje trotser op deze mooie pony zitten ziet er nog mooier uit! Ik vind het er erg ontspannen uitzien, af en toe duikt ze wat te diep, probeer haar goed voorwaarts te rijden, zodta ze ook mooie ruime passen gaat maken, ik dnek dta het er dan nog mooier uitziet!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 14:15

God wat een domme reactie Desty.

Allereerst vind ik het een stoere pony, en de ruiter moet nog werken aan haar houding, haar been (en de rest van haar lichaam) moeten langer gemaakt, en haar handen mogen verder naar voren en rechtop. Probeer niet de sporen in de pony te prikken en je hak op te trekken, dat is niet de bedoeling van de sporen. Verder vind k de pony niet verkeerd lopen, leuk ding!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 14:19

Hier degene die op het paardje rijd : Ik moet inderdaad nog evenveel leren als mijn pony , dus ik heb veel aan deze tips. Dankjewel! Lachen
ps: ze is heel sterk aan de hand, dat doe ik helaas automatisch ( strenge binnenhand heb ik het over) We zijn ook veel aan het werk met ons beide, Om samen een team te vormen, En samen ergends te komen. En nattuurlijk. Om samen beter te worden.

Bedankt ! Lachen

Charily: De keuze omdat ze absoluut niet reageert op zweep of gewoon op been. Ik heb sporen omdat ze anders absoluut niet voorwaarts te krijgen is, En de sporen heb ik hoger zitten, omdat als ik ze lager doe, ze niet reageert, en ik haar niet kan raken, Dan doe ik dus mijn hakken omhoog, en dat hoort niet.

Bedankt Haha!

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 14:19

de sporen worden helemaal verkeerd gebruikt. probeer met kuitdruk te werken ipv van met je sporen te drijven. sporen dienen als verfijning en nu stomp je de pony alleen maar af Knipoog laat in het vervolg je sporen maar gewoon uit. probeer je hielen uit te drukken en je beugels wat langer maken. ik zie ook dat je rechter been constant op de zelfde plek ligt als je naar links of naar rechts draait. veel te ver naar achter.

probeer hier aan te werken en dan komt het wel goed Lachen

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 14:22

Sjapaz schreef:
pardon desty, dit is niet wat ik onder opbouwend commentaar vind vallen, je kan het ook wel iets vriendelijker brengen.

@ts: begint al de goede kant op te gaan! Ik vindj e beugels iets kort, misschien 1 of 2 gatajes langer, dan kan je denk ik ook wat makkelijker je hakken uitdrukken, en met je kuit drijven. Ietsje trotser op deze mooie pony zitten ziet er nog mooier uit! Ik vind het er erg ontspannen uitzien, af en toe duikt ze wat te diep, probeer haar goed voorwaarts te rijden, zodta ze ook mooie ruime passen gaat maken, ik dnek dta het er dan nog mooier uitziet!

Kijk; hier heb ik nou wat aan! Lachen
Vind het fijn dat ik déze reacties krijg. Zoals ik al zei: Ik moet inderdaad ook nog veel aan mijn eigen houding werken, we hebben pas 2 keer les gehad, en dit alles is in die 2 keer gebeurt, ze liep eerst strak vooruit, en ben dus erg blij dat ik het nu al zover heb gekregen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 14:24

nathe schreef:
de sporen worden helemaal verkeerd gebruikt. probeer met kuitdruk te werken ipv van met je sporen te drijven. sporen dienen als verfijning en nu stomp je de pony alleen maar af Knipoog laat in het vervolg je sporen maar gewoon uit. probeer je hielen uit te drukken en je beugels wat langer maken. ik zie ook dat je rechter been constant op de zelfde plek ligt als je naar links of naar rechts draait. veel te ver naar achter.

probeer hier aan te werken en dan komt het wel goed Lachen

Bedankt voor de reactie, ik heb alleen 1 ding te vragen Lachen
stel nou dat ik de sporen inderdaad af doe, Hoe moet ik dan verder?
Ik bedoel, ze reageert absoluut niet meer op mijn been zodra ik de sporen af doe Ach gut

Bedankt! Bloos

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 14:28

Dat moet je trainen bernadet! Komt goed, vraag het je instructrice. Lachen Alleen aansporen wanneer het nodig is, en voorwaarts blijven houden.

Het is in elk geval een begin, maar denk aan je ontspanning.
Had ik al eens verteld in je andere topic! Lachen

En trouwens, die bandages, achter is hij afgezakt! Je kunt beter peesbeschermers gebruiken. Lachen

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 14:34

Bandage's afgezakt ? Bloos!
Helemaal niet gemerkt.
het kan misschien komen omdat ze nog aan andere paardje moest wennen, toen heeft ze enventjes snel met bandage's in de wei gestaan, Omdat we moesten wachten, ze heeft toen wel gerold, misschien komt het daardoor?? Bloos!

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 14:35

Ja, ze zitten nog onder de kogel. Dus je moet ze iets minder laag omrollen. Lachen

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 14:37

Oke bedankt ! Lachen ik zal er volgende keer op letten Lachen

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 15:00

Iemand nog nuttige tips?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 15:02

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van HAW, daarom gaat er een slotje op. Je mag alleen een topic openen als je ook daadwerkelijk de ruiter bent die te zien is.
Lees eerst even [HAW] Welkom op HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.