het bit uitdoen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

merles

het bit uitdoen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 11:40

hooi.
het is nietecht een probleem ofzo maar was benieuwt waarom hij dat doet.
na het rijden wil ik zijn hoofdstel uitdoen maar dan blijft hij zijn bit vast houden.
hoe kan ik hem dat afleren.
als ik mijn vinger in zijn mond doe dan doet hij hem wel uit. maar ik vind dat het gewoon vanzelf zou moeten kunnen gaan.
het bit uittrekken vind ik geen optie.
hebben jullie een idee?
x

BabyBell

Re: het bit uitdoen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 11:44

Misschien vindt hij het gevoel van het bit tegen zijn tanden niet lekker. Dat was het probleem bij het paardje van een vriendin van me. Toen ze met een bitje met een rubber laagje eromheen ging rijden, was dit in no-time over.

Maffieioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 11:47

mijn paard laat het bit ook niet los als ik het hoofdstel afdoe Haha! , ze houdt hem tussen de voortanden vast en gaat dan met haar mond heen en weer Bloos , naar een paar tellen laat ze hem los, en het maakt niet uit wat voor bit ik erin heb, ze doet het met alle bitten tot zover. Tong uitsteken

merles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 11:49

jaa.. ik heb hem eerst met een rubber bit gereden alleen toen kreeg tie wondjes bij zn mond omdat hij erg veel schuimt.
maar vast bedankt.

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 12:14

kriebel schreef:
Misschien vindt hij het gevoel van het bit tegen zijn tanden niet lekker. Dat was het probleem bij het paardje van een vriendin van me. Toen ze met een bitje met een rubber laagje eromheen ging rijden, was dit in no-time over.

Dat klinkt (vind ik Vork ) niet echt logisch,
dan zou hij m toch zo snel mogenlijk eruit spugen?
Maar goed,
ik heb er geen verstand van Clown

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 12:21

Doen wel meer paarden, ik vind het niet erg, meestal laten ze hem na een poosje wel los, ik vind het erger als ze het hoofd omhoog doen, om het zo snel mogelijk uit willen, er angst van krijgen of hebben. Pling

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 12:25

mijn paard houd m ook vast, soms sta ik wel 3/4 minuten te wachten tot hij hem loslaat.ik heb geen idee wat ik er tegen kan doen. ik heb meestal wel het geduld om even op m te wachten. wel wil hij altijd graag de riempjes van zn hoofdstel los, hij is erg druk als ik dat wil doen en als ze loszijn is hij rustig (nee ze zitten niet strak, zouden nog wel wat straker mogen eigenlijk...)

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 14:26

Zelf geef ik m'n paard meteen een snoepje als hij het bit dan heeft
losgelate. Binnen een week had ze wel door dat bij het hoofdstel
afdoen, als ze het bit losliet iets lekkers kreeg.. Lachen

BabyBell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 07:54

Als ze het bit vasthouden, voorkomen ze het gerammel tegen de voortanden...

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 08:00

Waarom alles vet gedrukt maar wel zonder hoofdletters typen? Lips are sealed

Mijn bijrijdpaard doet het ook, volgens mij vind ie dat gewoon grappig

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 19:07

Die van mij doet het niet met het bit, maar pakt wel soms andere dingen vast (emmer heb ik hem geleerd aan te geven, en zelf pakt hij tasjes en zweepjes en caps enzo van de grond..), ik heb hem gewoon het woord 'los' geleerd.
Heel simpel. Je blijft er bij staan, blijft 'los' zeggen, totdat ie uiteindelijk loslaat en dan uitbundig belonen en een snoepje geven. Hebben ze snel door hoor Lachen

mr_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 19:09

ik denk dat het ondeugendheid is
even lekker pesten

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 20:47

ja mystic tinker zo eentje heb ik ook, het is zelfs zo erg dat ik hem korter moet zetten met opzadelen omdat meneer zn peesbeschermers eraf trekt.... pfff

stienmasjien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 10:24

Bij ons was er vroeger ook zo een op de manege, kon je daar een half uur staan wachten tot ze het bit losliet. Huilen van het lachen
Ze deed het gewoon om te spelen/pesten want er was niets mis met haar.
Als je het er probeerde uit te halen ging haar hoofd zowieso de lucht in, en dan werd ze heel erg nerveus.
Het leek wel alsof ze eerst tot rust moest komen voordat dat bit eruit mocht. Tong uitsteken
Uiteindelijk is ze het vanzelf sneller beginnen loslaten, nu laat ze bijna meteen los.

maarloesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 10:54

Ik denk dat de paarden het niet fijn vinden als het bit tegen de tanden aan komt.. Het wil soms wel helpen als je de hand boven op het hoofd houd en het bit zo rustig mogelijk er uit halen.

zidalgohvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 14:41

Mijn pony deed dat in het begin ook.
Ik heb het toen aan mijn instructrice gevraagd en daar kreeg ik het advies van om als je je hoofdstel aan de boven kant vast pakt om hem uit te doen,dus met de neerwaardse beweging zachtjes met het hoofdstel te schudden,sindsdien laat hij hem rustig los zodra ik het hoofdstel af wil doen.

merles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 10:24

Hooi.
ik zal het straks gaan proberen!
bedankt voor alle reacties.
x

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 12:24

hmm das precies het tegenovergestelde van mij pony. als je iets van zijn hoofd haalt, al is dit het halster, bitloos hoofdstel, gewoon hoofdstel, maakt niet uit hij doet altijd zijn mond open om het bit uit te kwatten.

Ik denk dat je idd ook moet denken aan rust en voorzichtig eruit halen. tik maar eens met een theelepel tegen je tanden, best een bijzonder gevoel kan me voorstellen dat ze dat soms helemaal niet fijn vinden.