Hij is pas laat beleerd: deze zomer loopt hij voor het eerst onder het zadel en in dubbelspan. Het is een makkelijk paard, heel rustig en af en toe een beetje lui. We zijn nu bezig om hem goed aan het been te krijgen. Het moeilijke punt is voor hem nog zijn evenwicht te vinden. In stap buigt hij in de hoeken al mooi in, maar in draf lukt dat nog niet zo en valt hij nog wat over de schouder weg. Daarnaast mag hij nog wel wat langer en dieper in de hals lopen, maar hij had erg de neiging zich op te krullen en dat doet hij nu niet meer.
Mijn eigen punten (na deze confronterende beelden!): Proberen mijn handen niet te vast te zetten, hakken uitdrukken en benen niet optrekken. Ik heb deze rijlaarzen voor het eerst aan en dat rijdt best wel anders. Mijn beugels mogen, na het zien van de foto's best nog wat langer. Ik dacht zelf dat ik ze al wel aardig lang had... Ook mag ik best nog wat rechter op zitten en niet teveel naar beneden kijken...
Even laten zien wie ik ben...

Hier liep hij een beetje onder mij weg...

Hier neem ik hem op mijn zit terug

Hier loopt hij lekker in de hand

En een galopje, dit doet hij nog op commando.

En nog even met zijn vriendje in span, dit was voor het rijden, dus een opwarming..

, maar deze laarzen zijn vrij hoog en drukken in mijn knieholte als ik mijn been te ver terug leg...

en ik heb nu ook weer les (na 10 jaar..)
...vooral als je jezelf op de foto ziet en dat vond ik best confronterend!!