Dit is het eerste HAW topic van mij en die bolle
. Heel gedurfd, maar leek me toch een keer leuk (afkloppen
). Sieb is een tuigtypische Gelderse merrie van 1.61 cm. Ik verzorg haar ongeveer 6 dagen per week en ze is aangekocht als gezelschapspaard voor het rijpaard van de eigenaresse en om af en toe voor de wagen te staan. Heb het dus maar weer getroffen!! Sieb en ik zijn al een heel eind gekomen vanaf het begin tot aan nu. Ze was eerst heel scheef en nog aardig onbespierd. Dit heeft zich allebei positief ontwikkeld
. Haar zadel is een paar weken terug aangepast, want die lag echt niet goed meer, en de osteopathe is daarna ook nog langs geweest. Na een week rust en weer rustig opbouwen kunnen Sieb en ik nu dus weer aan het werk gaan. Ze is heerlijk los. We zijn nog bezig met de basisdingen goed onder de knie te krijgen, dus oa tempocontrole, gelijke druk houden op beide teugels, gelijk reageren op been etc. Sieb is een voorwaartse merrie die graag aan het werk gaat, maar wel voor de makkelijke manier zou kiezen als ze daar de kans toe krijgt.Ons niveau is ongeveer B/L1 als je ons ergens in zou moeten delen. Iets waar we goed op moeten letten is dat ze soms meer mag gaan verzamelen, ik wil haar soms te lang laten. Ook mag er af en toe wat meer actie in, ik blijf vaak in de 'comfortzone' . Dit is er ingeslopen, omdat ze vroeger onder me uit wilde lopen als ze iets moeilijk vond. Maar ik ben hier nu iets te ver in doorgeslagen
. Over mijn houding, mijn benen mogen meer naar achteren. Dit vind ik erg moeilijk aangezien zij een ronde buik heeft en ik ronde benen haha, dus hakken uitdrukken is ook moeilijker. Dus tips zijn zeer welkom hoe ik dit kan verbeteren. Ook zit ik nog steeds iets naar voren, mag nog iets naar achteren. Mijn rechterhand wil soms iets hoger gaan dan mijn linker en ik laat de teugels telkens wat langer worden.Genoeg tekst, hier de foto's (niet op volgorde):
Vind dat ze al een mooie hals aan het ontwikkelen is.

Relaxt. Check die grasbuik
.
Mag wat voorwaartser.

Dit is beter, evenals haar hoofd bij de loodlijn. Let aub niet op mijn hoofd

Samen lol

Eng!! Haar hoofd spreekt boekdelen.

Zoeff!! Dit vind ik een fijn tempo, hier wil ik naar toe.

Achterwaarts

Beetje raar moment met houding, maar wel voorwaarts.

Galop. Ik zette al een volte in, maar zij had nog geen zin....

Dit waren de foto's. Graag dus opbouwende kritiek
.
!
! Ben er al heel erg op aan het letten, maar soms ontglipt het me gewoon. Afleren moeilijker dan aanleren helaas. Maar je hebt verder gelijk hoor, ze moet gelijk luisteren
Puur een stuk wennen. Nu zit ik weer recht.