Yoshino @ work (fotos doen het hier wel)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Searcher

Yoshino @ work (fotos doen het hier wel)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 22:32

Dit is mijn 6 jarige merrie Yoshino. Yosh was een groentje toen ze 5 maanden geleden bij mij kwam. De eerste weken ging het prima, tot ze gigantisch op de kletter vloog in de bak. Toen werd ik schijterig en ben opnieuw begonnen. Dat ging na een paar weken ook beter en uiteindelijk kon ik haar heel fijn rijden. Maar van de 1 op andere dag wilde ze niet meer sturen of remmen en pakte t bit en smeerde m gewoon. Zo hebben we bijna 2 maanden omgeklooid en ik stapte wel eens huilend af. Maar na wat bloed, zweet en tranen (dat eerste gelukkig niet) ging het na die weken ineens weer beter. Ze begon wat los te komen en wilde weer meewerken. Misschien moest ze het allemaal even verwerken of zo, ik weet t niet. Pijn had ze niet, nergens gevoelig of zo. Ik longeer haar 2 keer per week, we doen 1 a 2 keer vrijheidsdressuur (spaanse pas vanaf de grond, buiging en achterwaarts kent ze inmiddels), 2 keer in de bak rijden, 1 keer per 2 weken vrijspringen (inmiddels zo'n 90 cm), buitenritjes doen we straks ook weer maar nu wandelen we wel. En ik laat haar wel es een dagje staan (in de wei). Afwisseling is er wel dus. Op sommige foto's ga ik iets voorover zitten en ook het zadel schuift iets naar voren. Ik heb een nieuw zadel besteld wat voor ons op maat gemaakt wordt, hopelijk gaat t dan (nog) beter. Zelf ben ik wel tevreden over onze vorderingen.

Stappen

Afbeelding

Deze 2 vind ik een fijn beeld geven:

Afbeelding

Afbeelding

Draven

Afbeelding

Lekker koppie:

Afbeelding

Afbeelding

Halthouden. Het is maar goed dat dit op de foto staat anders had ik het zelf niet geloofd Clown Clown
Afbeelding

Braaaaaaaaaaaaf
Afbeelding

Jawel. Yosh kan de buiging al een beetje. Dit is overigens niet de beste buiging ooit maar dit is de 2e keer dat ze t doet Haha!
Afbeelding

Laura_x_

Re: Yoshino @ work (fotos doen het hier wel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 22:35

Mooi hoor Lachen

Probeer je tenen wat meer uit te drukken en op foto 5 val je naar voren

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 22:37

Heej wia!
Dat ziet er al een stuk beter uit als voor de vakantie zeg!
In de draf mag ze nog wat meer ontspannen, maar het begin is er in ieder geval. Gaat de galop ook goed? Of heb je dat nog niet geprobeerd.

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 22:42

@ pintogirl: dat probleem is bekend, zie commentaar Clown

@ feliciaa: ben niet heel erg bezig met galop maar doe t wel eens. kop omhoog en scheuren maar haha.

Askor_Djarne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 08:22

Wat een onwijs leuke merrie zeg !! Ik ken het probleem van vastpakken en het op een lopen zetten ook Knipoog In die fase zit die van mij nou ( zie Askor @ work bij HAW). Mijn vraag is hoe jij dat destijds opgelost hebt.

Even over de foto's . . . Ziet der super netjes uit voor een dame die pas zo kort onder het zadel is zeg !! Het enige wat ik nog even wilde zeggen maar je zelf al weet . . bovenlichaam iets meer terug en hakken uitdrukken en tenen naar binnen. Voor de rest een Super Fjordie !!

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 10:50

Ah een nieuw topic. Ik zal mijn vorige reactie even copy pasten dan hoef ik het niet opnieuw te typen:
Citaat:
Wauw Wia! Ze loopt echt netjes en nageeflijk! Ze is echt onherkenbaar. Ik vind het echt knap dat je al zoveel kan met haar en haar verder hebt ingereden. Bij ons is ze alleen zadelmak gemaakt, en heeft ze wat buitenritjes gedaan, maar we hebben eigenlijk helemaal niet in de bak met haar gereden. Goed dat je het met een zacht bit probeert, maar ze mag er natuurlijk niet met je vandoor gaan! Doet ze dat nog?
Nog wat rijtechnisch commentaar, anders krijg ik een mod op mijn dak Op die ene foto zit je misschien wat naar voren zoals je zelf zegt, maar verder ziet het er gewoon goed uit. Ze heeft de aandacht bij jouw en het ziet er ontspannen uit. Ze staat goed bij je qua maat! Ga je nog wedstrijden rijden?
ps:mooi hoofdstel!

Is het een dressuurzadel waar je op rijdt?

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 11:50

Heee daar zijn mijn fotootjes Tong uitsteken
Nou ik vind ook dat het al veel beter gaat, kon het zelf ook merken toen ik haar eventjes heb gereden. Scheelt ook wel dat jij gewoon rustig blijft en niet gaat lopen trekken en scheuren omdat ze soms wel eens sterk wil zijn.
Maar wat de meesten hier voor al zeiden, beetje rechterop zitten Knipoog. En verder netjes hoor Lachen

Groetjesss Jac

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 18:57

heeé

wat een gaaf beestje.
het ziet er ook super netjes uit.
even een vraagje:
waar heb jij je fjord gekocht?
en hadden ze nog meer fjorden te koop daar?
ben namelijk opzoek naar eeen fjord.
mvg,
Denise.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 19:20

Lol Dnieze, die fjord heeft ze bij mijn ouders gekocht, in friesland. Maar yoshino is de enige fjord die we hadden. Wij hebben yoshino uit Anderen in Drenthe gekocht, bij een hele grote fjordenfokker. Als je een fjord zoekt, moet je daar zeker gaan kijken!

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 23:06

Jammer dat er zo weinig reacties komen. Ik zal t maar als een positief teken beschouwen na zoveel "kijkers."

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 09:21

Het vervelende gedrag van haar kan ook zijn dat je wil uitproberen. Je zegt dat je haar nog niet zo lang hebt dus kan het zijn dat de rangorde probeerde te veranderen.
Verder zou het ook kunnen dat je gewoon teveel hebt gevraagd van haar. Een paard wat net zadelmak is moet je de tijd geven om alles te kunnen verwerken en op te slaan. Ik zou een onervaren paard ook niet elke dag wat laten doen, maar dat is mijn keuze.

Fijn dat het inmiddels weer goed gaat. Vind het een erg leuke fjord en zo van de foto's te zien, ziet het er goed uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 14:35

Ziet er goed uit. Prbeer nog iets meer je handen te dragen, voor de rest geen commentaar.
Leuke fjord !

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 18:40

egnie schreef:
Verder zou het ook kunnen dat je gewoon teveel hebt gevraagd van haar. Een paard wat net zadelmak is moet je de tijd geven om alles te kunnen verwerken en op te slaan. Ik zou een onervaren paard ook niet elke dag wat laten doen, maar dat is mijn keuze.

Uuuh als je t stuk nog een keer leest dan zou je er uit moeten kunnen halen dat ik Yosh ook wel es n dagje laat staan (dat betekend 1 of 2 daagjes per week). En het wandelen valt bij mij niet echt onder werk. Dus elke dag wat doen is zeker niet aan de orde.

Marrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 09:12

leuk paard zeg! leuk koppie

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 00:07

egnie schreef:
Het vervelende gedrag van haar kan ook zijn dat je wil uitproberen. Je zegt dat je haar nog niet zo lang hebt dus kan het zijn dat de rangorde probeerde te veranderen.

Fijn dat het inmiddels weer goed gaat. Vind het een erg leuke fjord en zo van de foto's te zien, ziet het er goed uit.

Ben ik ook niet mee eens.. Yoshino was al een jaar eerder zadelmak gemaakt, maar niet verder doorgereden. En op de foto's zie je dat yoshino gewoon helemaal ontspannen is.
Fjorden (en ook haflingers Tong uitsteken ) kunnen nou eenmaal af en toe eigenwijze drammers zijn!
Ik vind dat je best elke dag wat met yoshino kunt doen, als je dat wilt.Ze is tenslotte al 6. Volgens mij vind ze het alleen maar fijn dat ze nu zoveel aandacht krijgt!

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:07

wat een leukerd Bloos
let er wel op dat je je tenen wat meer naar binnen draait enje onderbenen niet te ver afsteekt(kan ook door haar fjordenbuikje komen Clown )

dirma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:14

Leuke fjord! Ze loopt in stap netjes ontspannen in haar mond.. maar veel oefenen, en ik weet zeker dat ze dan ook in draf en galop ontspannen gaat lopen! Verder zit je wel netjes, maar probeer je tenen niet naar buiten te steken en handen mogen iets hoger. Veel succes verder!

@DNIEZE:
Wat voor een fjord zoek je?
wij hebben er ook nog een paar te koop.