Karlien, Verbetering?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anGelaa_Xx

Karlien, Verbetering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 21:32

Hallo!

Ik wou even foto’s van mijn bijrijdpaard posten. Haar naam is Karlien, en ze is een Draver merrie van 18 jaar.

Let op: Ik wil gewoon leuke en normale reacties waar ik iets mee kan. Zodra je wat te zeuren hebt, over haar, mijn houding of weet ik veel wat hou je het maar even voor je, of zeg het op een aardige manier;)

Mijn houding is lang niet perfect, mijn paard is niet perfect, en loopt niet perfect. Ja, dat weet ik wel!

Een foto van 2 jaar geleden.
Afbeelding

Foto’s van nu:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

x

Mindfields

Re: Karlien, Verbetering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 21:39

Het lijkt wel of je een hulpteugel weggephotoshopt hebt??

Nou ja het zijn in ieder geval erg slechte foto's om iets over te zeggen maar ok:

Je handen druk je naar beneden waardoor je hem vastzet. Je kunt ze beter wat meer dragen zodat je meer kunt voelen wat er aan de voorkant gebeurt.

Je zit te ver achterin het zadel, als je meer in het midden gaat zitten is het veel prettiger voor je paard en druk je hem niet op het zwakke gedeelte van de rug.

Doordat je achterin je zadel zit steek je je voeten naar voren en kun je de hulpen dus niet juist geven. Dit heeft ook met balans te maken, ik denk dat je veel meer balans zult krijgen als je midden in je zadel gaat zitten en je benen netjes recht naar beneden afhangen ipv naar voren.

veel succes!

ben beneiuwd naar betere foto's van beter momenten, want deze momenten zijn allemaal net verkeerd genomen en zo is het lastig beoordelen....

anGelaa_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 21:40

Pardon, hulpteugel weggewerkt?

Ja joh, nog even zeg..
Ben het met je commentaar niet helemaal eens, maar toch bedankt.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 21:41

anGelaa_Xx schreef:

Ja joh, nog even zeg..

Nou als ik eerlijk ben lijkt het echt zo op een paar foto's.

Waar ben je het niet mee eens dan?

Vind je dat je je handen daar goed hebt? Of je benen?

anGelaa_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 21:43

Mindfields schreef:
anGelaa_Xx schreef:

Ja joh, nog even zeg..

Nou als ik eerlijk ben lijkt het echt zo op een paar foto's.

Waar ben je het niet mee eens dan?

Vind je dat je je handen daar goed hebt? Of je benen?

Nee, dat absoluut niet. Mijn houding is ook niet goed, vandaar dat het in het topic ook staat.

Maar het paard zit echt heel anders in elkaar, en het heeft uiteindelijk allemaal een reden. Ik wil haar eerst lekker aan het lopen hebben voordat ik aan de rest ga werken. Eerst maar goed de basis erin. Heb ook goede les. Maar dank je, op mijn houding moet ik inderdaad gaan letten, daar heb je gelijk in! Bloos

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 21:43

je hebt je handen te laag en daardoor je armen te recht, waardoor je minder goed kunt voelen wat je paard doet.

Je lijkt soms wat naar voren te zitten, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen aan de hand van deze foto's

anGelaa_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 21:45

MLoeser schreef:
je hebt je handen te laag en daardoor je armen te recht, waardoor je minder goed kunt voelen wat je paard doet.

Je lijkt soms wat naar voren te zitten, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen aan de hand van deze foto's

Handen laag heeft een reden, ze was deze keer erg trekkerig, en aangezien het een heel apart, k*t zadel is, schiet ik automatisch naar voren waardoor ik mijn armen ga strekken Clown

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 21:46

Je probeerd haar met je handen omlaag te duwen, dit zorgt er alleen maar voor dat je je handen vast zet. Hierdoor kun je niet nageven op het goede moment en zit je zelf automatisch naar voren. Neem druk door je handen gewoon voor je uit te houden, recht op en een knik in je ellebogen. Probeer mee te geven.

Heb nog nooit zo'n soort draver gezien moet ik zeggen, degene die ik altijd kende waren van die ranke dingetjes met een smal snoetje, zij is aardig breed voor mijn idee. Je zult wel verschilllende soorten bouw hebben.

Waar ben je met haar mee bezig in je training eigenlijk, want eigenlijk voldoet je topic nu niet aan de regels van HAW.

Daantje1981

Foto's zijn altijd moment opnames dus moeilijk om daar echt een oordeel uit te trekken.
Maar als je kijkt naar de laatste foto hou je je armen daar toch vrij strak naar beneden en zet je ze vast. De juiste houding van je armen is toch anders. Daar moet meer een knik in zitten.

eertjuh22

Mindfields schreef:
Nou ja het zijn in ieder geval erg slechte foto's om iets over te zeggen maar ok:

Je handen druk je naar beneden waardoor je hem vastzet. Je kunt ze beter wat meer dragen zodat je meer kunt voelen wat er aan de voorkant gebeurt.

Je zit te ver achterin het zadel, als je meer in het midden gaat zitten is het veel prettiger voor je paard en druk je hem niet op het zwakke gedeelte van de rug.

Doordat je achterin je zadel zit steek je je voeten naar voren en kun je de hulpen dus niet juist geven. Dit heeft ook met balans te maken, ik denk dat je veel meer balans zult krijgen als je midden in je zadel gaat zitten en je benen netjes recht naar beneden afhangen ipv naar voren.

veel succes!

ben beneiuwd naar betere foto's van beter momenten, want deze momenten zijn allemaal net verkeerd genomen en zo is het lastig beoordelen....

ik ga hier in mee.
vind het commentaar duidelijk uitgelegd Ja

@Mindfields: als je geen commentaar wilt had je geen HAW moeten openen of eerst de regels even door moeten lezen Knipoog

anGelaa_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 21:47

eertjuh22 schreef:
Mindfields schreef:

veel succes!

ik ga hier in mee.
vind het commentaar duidelijk uitgelegd Ja

@Mindfields: als je geen commentaar wilt had je geen HAW moeten openen of eerst de regels even door moeten lezen Knipoog

Wie zegt dat ik geen commentaar wil? Clown

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 21:47

Ik kan eigenlijk alleen iets zeggen over de laatste foto, want de rest is zo onhandig genomen dat je er echt niet wat mee kunt.
Probeer je handen niet vast te zetten, je armen steken recht naar beneden, terwijl je onderarm in 1 lijn zou moeten zijn met de teugels. Zo span je teveel aan en heb je te weinig gevoel in de hand.
Ik zou m'n beugels een gaatje korter doen, dan kun je je hakken beter uitdrukken waardoor je balans verbeterd en je niet zo in een stoelzit terechtkomt.
Je zal wel vinden dat ik net als Mindfields 'zeur'.. Maar als het enige wat jij horen wilt "Wauww, jullie gaan echt vet goed vooruit!!" is, zit je hier een beetje op de verkeerde plaats denk ik Vork

anGelaa_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 21:48

Dat wil ik niet horen, ik wil best tips, maar als ik het 2 keer hoor, dan weet ik het wel.. Snap je?

Beugels korter is geen goed idee, zit nu voor mijn gevoel al aardig kort.

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 21:49

omdat je dit zegt in je openingspost.
Let op: Ik wil gewoon leuke en normale reacties waar ik iets mee kan. Zodra je wat te zeuren hebt, over haar, mijn houding of weet ik veel wat hou je het maar even voor je, of zeg het op een aardige manier;)

Mijn houding is lang niet perfect, mijn paard is niet perfect, en loopt niet perfect. Ja, dat weet ik wel!

als ik het fout heb mijn excuses hoor Knipoog zo kwam het over bij mij in ieder geval

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 21:49

Als je geen commentaar wilt moet je je topic openen bij itp en niet bij haw daar mag gewoon commentaar gegeven worden en is het geloof ik zelfs niet toegestaan om te zeggen dat je geen commentaar wilt.

ik vond je 2 jaar geleden netter zitten eerlijk gezegt maar kijk daarbij dan ook voornamelijk naar de laatste en dan dus de foto van toen.

Je kan proberen om iedere keer 5 tot 10 min op je houding te letten want weet wel, als jij niet in evenwicht zit kan het paard ook nooit in evenwicht lopen.

Je zou simpele oefeningen kunnen doen als gaan staan in stap en kijken wat er gebeurt als je benen van positie wisselen. Dus benen meer naar voren of naar achter. Tijdens het zitten kun je proberen zoveel mogelijk te streven naar de oor, schouder, heup en hak lijn. Deze punten horen op een nette lijn onder elkaar.

Deze oefeningen kun je ook in draf doen net als bijvoorbeeld 2 passen staan en 1 zitten of 3 passen staan en 2 zitten (ik zeg maar wat.
Een andere leuke oefening is 6 passen lichtrijden, 6 passen verlichte zit en 6 passen doorzitten en dan begin je weer bij lichtrijden 6 passen.
Oefeningen als zonder beugels rijden kunnen ook erg leuk zijn mits dit kan bij het paard.

Probeer denkbeeldig met x benen te rijden. Je benen vanuit je heup netjes onder je te houden en bedenk je dat je met je platte voeten op de grond staat, je armen mag je wat meer dragen. Als je je rug wervel voor wervel netjes op elkaar hebt gestapelt kun je je bovenarmen langs je lichaam zwaar laten afhangen, je onderarmen zijn licht en drijven op water. Er moet een rechte lijn zijn van elleboog naar bitring. Probeer je hele lijf niet vast te zetten maar juist mee te bewegen met de bewegingen. Zo zijn er nog wel veel meer oefeningen, je mag altijd pben.

succes met het super aparte paardje Haha!

anGelaa_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 21:50

Nee hoor, ik wil graag tips waar ik wat mee kan! Maar niet op een negatieve manier, dat was laatst namelijk wel zo, en daar heb ik gewoon geen zin in;)

anGelaa_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 21:50

@ LailaPri.

Dank je wel, hier kan ik wat mee!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 18:41

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van HAW, daarom gaat er een slotje op.
Lees eerst even [HAW] Welkom op HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.