moon @ les

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

3lsk3

moon @ les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 20:49

Afgelopen vrijdag is mijn les op de foto gezet, door Sanchowtju@bokt. Ik vond het wel leuk om deze te posten.
Moon en ik rijden geen wedstrijden omdat dat niet echt mijn ding is.
Als ik dan toch ons niveau moet inschatten denk ik dat we ongeveer L niveau rijden.
Opzich het alles best wel goed, alleen kan hij heel dwars zijn als hij in de rechter galop meot, tot lukt dit vaak wel.
De foto's staan niet op volgorde.

Afbeelding
1. z'n mooie hoofdje

Afbeelding
2. rechtergalop (hij kan het dus wel Knipoog ), al loopt hij hier wat scheef.

Afbeelding
3. mijn rechterhand mag wel wat minder ver van de hals

Afbeelding
4.

Afbeelding
5.

Afbeelding
6.

Afbeelding
7.

Afbeelding
8. deze vind ik leuk omdat hij gewoon lekker blijft lopen

Afbeelding
9. iets op de voorhand

Afbeelding
10.

mijn aandachtspunten,
af en toe duik ik wat naar voren
ik heb kapstokjes en trek mijn hakken op
ik moet er op letten dat ik mijn teugels op maat hou

Pony_Arie

Re: moon @ les

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 20:59

ziet er goed uit maar waarom heb je een western hoofdstel in?

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 21:07

Leuke foto's goed gelukt.

Ik vind hem wel wat in een houdinkje lopen, dus niet echt lekker los. Ook ben je wat streng met je handen. Probeer het meer uit je zit en beenhulpen vandaan te laten komen. Ik vind je houding wel meevallen. Probeer een beetje meer (denkbeeldig) met Xbenen te rijden. Dus goed knieën aan het zadel.

Wat een mooie manen heeft hij zeg! succes jullie samen Haha!
Laatst bijgewerkt door lailapri op 16-08-08 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Carmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 21:19

heey Elske, wat leuk dat je een topic geopend hebt Haha! Heb jullie natuurlijk in het echt mogen bewonderen, maar vind het er heel netjes uitzien Lachen
Wat je zelf al aangeeft, let op je tenen, niet teveel naar buiten steken en hakken mooi uitdrukken Lachen en soms mss beetje oppassen dat je niet te streng wordt met je binnenhand.
@ lailapri: Moon is wel een stoere man hoor Tong uitsteken Maar HIJ heeft idd mooie manen *LOL*

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 21:23

Leuke foto's!
Ben het eens met lailapri's comentaar. Het lijkt of dat je bit wat te klein is, klopt dat?

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 21:24

ook mijn vraag; waarom rijdt je met een western hoofdstel? Tong uitsteken verder gewoon een beetje op je handen letten en ook zorgen da tje je benen niet afsteekt (dit kan btw ook een moment opname zijn;) )

3lsk3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 21:25

ik heb een western hoofdstel in omdat hij zonder neusriem gewoon lekkerder loopt dan met.. (hij kauwt graag op zijn bit)

ik doe ook echt mijn best om hem op mijn benen te rijden, maar hij hangt ook gewoon erg graag (we werken eraan)
verder valt het houdinkje wel mee, al ik mijn teugels loslaat volgt hij mijn hand erg makkelijk tot op de grond.

naar mijn weten is het bit niet te klein Knipoog

bedankt voor de tips Lachen

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 00:37

He Elske,

dat ziet er erg goed uit. Hij loopt netjes constant en ik vind hem op veel foto's ook netjes actief lopen. Ik kan in ieder geval met zekerheid zeggen dat hij hard vooruit is gegaan de afgelopen 10 (?) maanden! OK dan!

Om ook nog wat rijtechnisch horses at work commentaar te geven... Let inderdaad op je tenen (al vind ik die op een aantal foto's wel netjes) en niet mee naar binnen hangen.. Knipoog

Verder vind ik dat hij er super uit loopt. Ik vind hem persoonlijk wel ontspannen lopen in zijn hoofd hals houding. Als hij straks nog actiever wordt, zal hij minder de neiging tot hangen krijgen, denk ik. Overigens vind ik foto 9, waarbij je zegt: iets op de voorhand, al een geweldige verbetering tonen met vroeger... Super Elske (en Moon natuurlijk!)

Groetjes
Tamara

Leonie881

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 10:21

Probeer je handen boven de schoft te houden..Haha! aar verder echt super goed..Haha!