Dit is mijn 6 jarige merrie Yoshino. Yosh was een groentje toen ze 5 maanden geleden bij mij kwam. De eerste weken ging het prima, tot ze gigantisch op de kletter vloog in de bak. Toen werd ik schijterig en ben opnieuw begonnen. Dat ging na een paar weken ook beter en uiteindelijk kon ik haar heel fijn rijden. Maar van de 1 op andere dag wilde ze niet meer sturen of remmen en pakte t bit en smeerde m gewoon. Zo hebben we bijna 2 maanden omgeklooid en ik stapte wel eens huilend af. Maar na wat bloed, zweet en tranen (dat eerste gelukkig niet) ging het na die weken ineens weer beter. Ze begon wat los te komen en wilde weer meewerken. Misschien moest ze het allemaal even verwerken of zo, ik weet t niet. Pijn had ze niet, nergens gevoelig of zo. Ik longeer haar 2 keer per week, we doen 1 a 2 keer vrijheidsdressuur (spaanse pas vanaf de grond, buiging en achterwaarts kent ze inmiddels), 2 keer in de bak rijden, 1 keer per 2 weken vrijspringen (inmiddels zo'n 90 cm), buitenritjes doen we straks ook weer maar nu wandelen we wel. En ik laat haar wel es een dagje staan (in de wei). Afwisseling is er wel dus. Op sommige foto's ga ik iets voorover zitten en ook het zadel schuift iets naar voren. Ik heb een nieuw zadel besteld wat voor ons op maat gemaakt wordt, hopelijk gaat t dan (nog) beter. Zelf ben ik wel tevreden over onze vorderingen.
Losstappen

Even doorkomen

De volgende 2 foto's vind ik fijne plaatjes, mag op eerste iets rechterop zitten.

Draven, lekker koppie

Mooi voorbeentje (en ik moet weer rechterop zitten)

Mooie foto, jammer dat ie zo wazig is

Halthouden. Het is maar goed dat dit op de foto staat anders had ik het zelf niet geloofd

Braaaaaaaaaaaaf

Jawel. Yosh kan de buiging al een beetje. Dit is overigens niet de beste buiging ooit maar dit is de 2e keer dat ze t doet