Yoshino @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Searcher

Yoshino @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 20:44

Dit is mijn 6 jarige merrie Yoshino. Yosh was een groentje toen ze 5 maanden geleden bij mij kwam. De eerste weken ging het prima, tot ze gigantisch op de kletter vloog in de bak. Toen werd ik schijterig en ben opnieuw begonnen. Dat ging na een paar weken ook beter en uiteindelijk kon ik haar heel fijn rijden. Maar van de 1 op andere dag wilde ze niet meer sturen of remmen en pakte t bit en smeerde m gewoon. Zo hebben we bijna 2 maanden omgeklooid en ik stapte wel eens huilend af. Maar na wat bloed, zweet en tranen (dat eerste gelukkig niet) ging het na die weken ineens weer beter. Ze begon wat los te komen en wilde weer meewerken. Misschien moest ze het allemaal even verwerken of zo, ik weet t niet. Pijn had ze niet, nergens gevoelig of zo. Ik longeer haar 2 keer per week, we doen 1 a 2 keer vrijheidsdressuur (spaanse pas vanaf de grond, buiging en achterwaarts kent ze inmiddels), 2 keer in de bak rijden, 1 keer per 2 weken vrijspringen (inmiddels zo'n 90 cm), buitenritjes doen we straks ook weer maar nu wandelen we wel. En ik laat haar wel es een dagje staan (in de wei). Afwisseling is er wel dus. Op sommige foto's ga ik iets voorover zitten en ook het zadel schuift iets naar voren. Ik heb een nieuw zadel besteld wat voor ons op maat gemaakt wordt, hopelijk gaat t dan (nog) beter. Zelf ben ik wel tevreden over onze vorderingen.

Losstappen
Afbeelding

Even doorkomen
Afbeelding
De volgende 2 foto's vind ik fijne plaatjes, mag op eerste iets rechterop zitten.
Afbeelding

Afbeelding

Draven, lekker koppie
Afbeelding

Mooi voorbeentje (en ik moet weer rechterop zitten)
Afbeelding

Mooie foto, jammer dat ie zo wazig is
Afbeelding

Halthouden. Het is maar goed dat dit op de foto staat anders had ik het zelf niet geloofd Clown Clown
Afbeelding

Braaaaaaaaaaaaf
Afbeelding

Jawel. Yosh kan de buiging al een beetje. Dit is overigens niet de beste buiging ooit maar dit is de 2e keer dat ze t doet Haha!
Afbeelding

Hinke

Re: Yoshino @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 21:43

Wauw Wia! Ze loopt echt netjes en nageeflijk! Ze is echt onherkenbaar. Ik vind het echt knap dat je al zoveel kan met haar en haar verder hebt ingereden. Bij ons is ze alleen zadelmak gemaakt, en heeft ze wat buitenritjes gedaan, maar we hebben eigenlijk helemaal niet in de bak met haar gereden. Goed dat je het met een zacht bit probeert, maar ze mag er natuurlijk niet met je vandoor gaan! Doet ze dat nog?
Nog wat rijtechnisch commentaar, anders krijg ik een mod op mijn dak Tong uitsteken Op die ene foto zit je misschien wat naar voren zoals je zelf zegt, maar verder ziet het er gewoon goed uit. Ze heeft de aandacht bij jouw en het ziet er ontspannen uit. Ze staat goed bij je qua maat! Ga je nog wedstrijden rijden?
ps:mooi hoofdstel!

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 21:44

En dat buigen ziet er ook wel gaaf uit, dat ga ik ook eens met ankie proberen Clown

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 21:45

Ik kan de foto's niet zien...

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 21:46

ik kan ze ook niet zien

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 21:52

Raar, ik zie ze wel!

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 21:58

Ow ik upload ze vanaf hyves en die ligt er uit....
Zal ff andere site zoeken zodat ze ook blijven staan.

@ Hinke: Yoshino had die buiging in een paar minuten door. Als ik nu t snoepje onder dr buik hou duikt ze zo ondersteboven. En nee ze gaat er niet meer vandoor. Ze heeft door dat t geen zin heeft.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 22:03

Ik denk idd niet dat er iets met je foto's aan de hand is wia, want ik zie ze wel.
Snoepjes doen inderdaad wonderen! Ankie gaat uit zichzelf achterwaarts als ik alleen maar 'terug' zeg. Het lijkt dan alsof ze heel goed naar mij luistert maar ze wil gewoon een snoepje. Ik zou haar nog een koprol kunnen laten maken voor een snoepje Clown Ik ga dat buigen ook eens proberen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 11:01

Ik zie de foto's ook niet..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 11:04

Nou, er is toch echt wel iets mis met de foto's want ik kan ze ook niet zien.

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 11:18

Ik ook niet

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 18:33

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 18:51

Aangezien de foto's niet werken en de TS al een nieuw topic heeft geopend, hier een slotje Lachen