Valkenhoeve's Zep; voor het eerst @ work op Bokt!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zqw39

Valkenhoeve's Zep; voor het eerst @ work op Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 19:11

Vandaag heb ik heerlijk gereden en gelukkig wou mijn zus wel even een paar foto's maken. Annelies bedankt! Kusje

Zep is een manegepony van 11 jaar. Zijn vader is Young Winsome's Adrian. Vroeger heeft Zep veel marathons gelopen. Omdat Lady (mijn andere verzorgpony) een blessure heeft mag ik op Zep rijden. Ik rijd hem sinds 2 weken. Ik rijd hem ongeveer 3 keer in de week, we springen ook graag. Lachen

Ons niveau is denk ik L. We maken een beginnetje aan het wijken en dat pakt hij best lekker op.
De grootste struikelblokken in de training zijn vooral mijn houding en de galop. Hij 'springt' veel meer in de galop dan Lady, dus dat is even wennen. Knipoog

Zep geeft mij veel zelfvertrouwen, en dat mis ik weleens als ik op Lady rijdt. Het is dus op hem echt relaxed rijden. Mijn houding is nog steeds niet perfect. Maar ik zit er al veel minder krampachtig op. Ben echt ontspannen. Lachen

Ik ben voor het plaatje misschien wat aan de grote kant.. Bloos

Afbeelding
Afbeelding
Eerst even stappen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hmm beetje lange beugels. Knipoog

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Haha Koe
Afbeelding
Zep is dan wel niet de allerknapste, maar voor mij perfect! Lovers

Nikki15

Re: Valkenhoeve's Zep; voor het eerst @ work op Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 19:14

Ziet er leuk uit! probeer niet voorover te vallen. en doe je beugels volgende keer gaatje korter dan zit je al beter dan nu!

Voor de rest ziet het er super uit!

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 19:16

leuk paardje probeer je handen hoger te houden..
ik heb t zelf ook dat ik ze te laag houd maar gaat al steeds beter bij mij Knipoog en t toont wat relaxter en mooier in t totaal plaatje..
en niet teveel naar de grond kijke (A)
succes verder

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 19:16

Ziet er leuk uit, maar die handen horen echt heel ergens anders.
Probeer ze wat hoger, meer bij elkaar en boven zijn schoft te houden Het ziet nu uit alsof je hem beneden vast wil zetten.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 19:40

Leuke pony en vind je niet te groot hoor,je past er prima op.

Tenen mogen naar binnen en je polsen...daar moet je heel erg op letten,je kromt ze naar binnen.Op deze manier kun je absoluut geen goed contact hebben met de mond.
Probeer je teugels wat korter te nemen en je handen net boven de schoft te houden,als geheugensteuntje kun je je pinken op het sjabrak houden.Zo heb je ongeveer de goede hoogte en worden je handen en polsen in de juiste houding gedwongen.
Zo zul je ook merken dat je niet meer met je zweep loopt te zwaaien in de galop,ook dan moet hij,buiten gebruik,min of meer op je been rusten
Vaak hoef je dit maar een paar keer te doen Ja

Probeer ook wat te ontspannen in je onderrug,je kantelt wat teveel naar voren.Goed je bekken kantelen en op je billen zitten Haha!

O...enneh...geld vind je eigenlijk niet in een bak Tong uitsteken ,je zit op een prachtige pony dus kijk tussen zijn prachtige oren door en uiteraard de kant die je opgaat Knipoog

Veel plezier hoor en veel succes!!

Astridhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 19:47

Leuke pony! Ik vind je er ook mooi op passen.

Wel vind ik dat je heel erg je handen vast zet; pas daarmee op, want voor je het weet wil hij helemaal niet meer loslaten . Maar hij ziet er nu nog mooi ontspannen uit. Ik weet ook niet of je echt je handen vast houdt want het zijn fotos natuurlijk, maar ik zou wel kijken of je je handen wel genoeg ontspant.
Dus vragen maar niet vasthouden. Want daar lijkt het nu op. Probeer een knik in je ellebogen te houden en wat meer soepel contact met zijn mond ipv vasthouden.

En ja meer op je kont zitten haha Haha! Dan ga je ook minder je benen afsteken denk ik. Al valt dat wel mee hoor.
Succes !

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 22:17

Bedankt allemaal voor de tips! Ik ga er zeker wat aan doen.

@ Tinky12- Dat geheugensteuntje ga ik zeker onthouden. Ik ga maandag weer op zep dus ik zal het zeker onthouden Knipoog

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 22:24

Zqw39 schreef:
Bedankt allemaal voor de tips! Ik ga er zeker wat aan doen.

@ Tinky12- Dat geheugensteuntje ga ik zeker onthouden. Ik ga maandag weer op zep dus ik zal het zeker onthouden Knipoog

Hoop dat het gaat lukken...dus gewoon je pinkjes uitstrekken naar het sjabrak en later weer intrekken Knipoog Haha! Laat je snel weer plaatjes zien als je wat verder bent??
Veel plezier maandag!!

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 13:43

@ Nikki15- de beugels doe ik volgende keer echt wel korter, dit zat niet echt lekker Knipoog

@ Astridhorse- Zep is nu nog lekker los . Maar soms houd ik hem nog teveel vast. Ik moet echt leren om hem wat meer los te laten. Met meer gaan zitten en mijn handen hoger houden heb ik nu de meeste problemen. Knipoog

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 15:10

Leuk paardje!
Maar ik zou de zweep en je handen anders houden! Je kantelt nu je handen naar voren, om de zweep horizontaal te krijgen. Maar zo ben je heel strak in je handen, want je kunt nu moeilijk soepel zijn in je polsen en ophoudingen komen ook niet goed meer door. Zodat je haast met je arm moet gaan rijden. Dat zie je ook wel een beetje op de foto's.
Je handen rechtop houden. Zo kun je zonder dat je aan de teugels "trekt"toch hulpen geven door je polsen te bewegen en in de teugels te knijpen.
Hierbij komt de zweep wel normaal te hangen, ik weet niet of je hem expres zo houdt? Het is een lange zweep en als je pony er niet zo van houdt, kun je eventueel een kortere nemen. Dan raak je hem ook niet als je wat met de zweep "zwaait"tijdens het rijden.
Succes! Komt vast goed! Knipoog

Clairetjuhz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 16:27

Je beugels mogen wel wat korter dan heb je iets meer balans en voor je kijken en niet naar beneden kijken en niet naar voren vallen.

Sorry voor het vele commentaar Haha!

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 15:12

Clairetjuhz schreef:
Je beugels mogen wel wat korter dan heb je iets meer balans en voor je kijken en niet naar beneden kijken en niet naar voren vallen.

Sorry voor het vele commentaar Haha!

Ik vind het wel fijn om commentaar te krijgen, je leert er alleen maar meer van! Lachen

Lovetrees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 15:20

Ziet er super leuk uit.
Echt een leuk beestje.
Let wel op je handen dat je ze meer sluit en iets meer achter over zitten.
maar voor de rest helemaal niks meer op aan te merken.
heel veel succes verder.

Dimy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 17:50

Leuk paardje, jullie zijn een leuke combinatie..
Het is een beetje overbodig om nog te zeggen, maar toch wil ook ik even zeggen dan je op je handen moeten letten, en meer achterover moet gaan zitten. Maar vind het een leuke pony !

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 15:50

Dimy schreef:
Leuk paardje, jullie zijn een leuke combinatie..
Het is een beetje overbodig om nog te zeggen, maar toch wil ook ik even zeggen dan je op je handen moeten letten, en meer achterover moet gaan zitten. Maar vind het een leuke pony !

Dankje! Lachen Ik weet nog niet helemaal op wie ik nu eigenlijk 'verder' wil. Op Lady rijdt ik al heel lang, ze is een schat maar een stresskip. En aangezien ik ook een stresskip ben... Zep is een stuk 'relaxter' Lachen

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 17:27

Wat grappig om Zep weer eens terug te zien ... Ik heb vroeger zijn moeder gereden Kathrijn hier beter bekend als HT The Future ... Hij heeft een hele bekende Mamma.
Zep ziet er goed uit Lachen

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 18:27

Hoe is je les gegaan maandag?
Kiezen op welke pony je verder gaat...op welke voel je je het fijnst Knipoog

stal_cuypers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 18:42

op die enerlaatste foto lijkt je pony wel een monster Clown
haha tis een leukerd Bloos

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 20:10

stal_cuypers schreef:
op die enerlaatste foto lijkt je pony wel een monster Clown
haha tis een leukerd Bloos

Haha, het is echt een grapjas. Gapen doet hij altijd uitgebreid na de les. Clown

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 20:14

Chantalll schreef:
Wat grappig om Zep weer eens terug te zien ... Ik heb vroeger zijn moeder gereden Kathrijn hier beter bekend als HT The Future ... Hij heeft een hele bekende Mamma.
Zep ziet er goed uit Lachen

Oeeh wat leuk! De naam Kathrijn herken ik meteen, ik heb net zijn paspoort nog gelezen. Ik zal kijken of ik nog wat foto's kan vinden. Dankje Haha!

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 20:16

Tinky12 schreef:
Hoe is je les gegaan maandag?
Kiezen op welke pony je verder gaat...op welke voel je je het fijnst Knipoog

Les ging heerlijk maandag. We hebben hoog gesprongen en het gaf me veel zelfvertrouwen, ookm krijgen we veel complimentjes dat we een leuke combinatie zijn enzo Haha! Ik voel me op zep het fijnst, Haha!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 21:13

Zqw39 schreef:
Les ging heerlijk maandag. We hebben hoog gesprongen en het gaf me veel zelfvertrouwen, ook krijgen we veel complimentjes dat we een leuke combinatie zijn enzo Haha! Ik voel me op zep het fijnst, Haha!

Dan is de juiste keuze duidelijk lijkt mij Knipoog Geniet van Zep en je lessen!!

azertyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 21:33

je moet je handen veel meer sleutel en je hand meer naarvoor want je blokkeert precies soms de mond van je pony. en je moet meer op je gat gaan zitten, je stijgebeugels een gaatje langer doen kan helpen, hier hebik zelf ervaring mee.

Pevinetto__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 23:55

Je handen zouden wat naar voren en hoger moeten want nu lijkt het of je hem gewoon naar beneden trekt. door je handen vast te klemmen op je benen.

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 07:51

Ik heb even een foto voor je gescant maar dit is de mams van Zep ... Kathrijn zoals ik haar ken maar voor de meesten HT The |Future ...

Deze foto heb ik van Wesley toen mee gekeregen ....

Afbeelding