mijn topper @work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jeen

mijn topper @work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 17:11

vandaag hebben dute en ik weer hard gewerkt. we zijn samen hard op weg om onze eerst b wedstrijd te starten over een paar maanden dus we moeten hard trainen. Dute is een merrie van 7 jaar ze is een sjaardxnaen en haar derde en laatste veulen is er nu ongeveer 2 maand bij weg. Ze gaat weer met sprongen vooruit en wordt steeds mooier.

Aandachtspuntjes
- rechterop zitten (wordt al wat beter is nog veel erger geweest Bloos ) been lang maken en hak uitdrukken, heeft allemaal met elkaar te maken als ik rechtop zit ligt mijn been ook beter.
- op mijn kont zitten in de galop. De galop gaat nog maar net rustig en gecontroleerd dus daar kan ik nu hard aan gaan werken, we gingen eerst zo hard dat ik alleen mar bezig was om erop te blijven. haha

Verder ben ik voor ons als twee beginners al best tevreden als ik kijk waar we weg komen.
Maar het kan altijd beter dus tips zijn altijd welkom
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
dit vind ik zelf de beste van vandaag
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

groetjes

Askor_Djarne

Re: mijn topper @work

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 17:16

Wat een leuke merrie zeg !!! De aandachtspuntjes geeft je zelf al aan daar sluit ik me volledig bij aan. Het enige wat ik zou willen aangeven is : let er wel op dat ze niet te veel achter de loodlijn gaat lopen met haar koppie Knipoog
Succes met haar Tong uitsteken

SorayaDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 11:58

Persoonlijk vind ik de 1e foto de beste van allemaal. Hier loopt je paard mooi op eigen benen, met het hoofd mooi bij de loodlijn en wat netter bij elkaar. Terwijl die op de andere foto's juist achter de loodlijn en naar beneden duikt.
Je hebt een mooie stille en vriendelijke hand, zoals ik het vanaf de foto's kan beoordelen. Toppie OK dan! ! Probeer er echt op te letten dat ze haar neusje eruit blijft houden in de draf. Dus ze mag dan actiever gemaakt worden, zodat ze wat meer voor of op de loodlijn komt. Dan kun je haar weer meer bij elkaar vragen, gaat ze dan weer achter de loodlijn, herhalen.

Heb je in deze houding wel een goede balans op je paard? Kan dat namelijk niet echt opmaken vanuit de foto's. Het is iig belangrijk om met je houding hard aan de slag te gaan. Probeer jezelf elke keer weer te controleren: Zit je recht? Zit je in het zadel? Hoe is je beenhouding? Etc. Blijf ermee bezig.
Succes!!
Laatst bijgewerkt door SorayaDL op 17-08-08 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 12:03

Vind dat het er al goed uit ziet, behalve je houding dan.. Misschien eens proberen om met langere beugels te rijden? of eens gaan doorzitten en dan je benen helemaal lang maken. Ook loopt je paard soms wat achter de loodlijn. Veel succes op wedstrijd!

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 12:04

Ik vind je arm'hand houding heel netjes. Je rug is ook mooi recht, alleen val je erg voorover heb ik de indruk. Dit kan door je zadel komen. Het lijkt me aardig aan de kleine kant, waardoor je erg op de lepel zit zeg maar. Aangezien deze hoog is, kan het zijn dat je daardoor voorover gedrukt wordt. Verder vind ik het een fijn beeld.

johanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 12:05

ik zie ook iets met je zit. Je geeft zelf al aan dat je naar voren zit. Maar het lijkt of wel dat je beugels een gaatje korter mogen. Het ziet er naar uit dat je beugels te lang zijn waardoor jij op je tenen licht gaat rijden. Of dat het zadel voor lager ligt als achter. en dat je hierdoor naar voren kiept. Of het is beide, maar is moeilijk te beoordelen vanaf foto's.