Askor @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Askor_Djarne

Askor @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 14:12

Nou hier is dan een tweede poging . . de eerste was mislukt, sorry is de eerste keer dat ik een topic plaats bij HAW Bloos

Askor is een 4 jarige fjordenruin die ik sinds oktober 2007 in mijn bezit heb Lachen Toen ik hem net een week had werd hij heel erg ziek en ze konden maar niet vinden wat hij had. . . . . . hij kon niet meer op zijn benen staan (leek heel erg dronken, zo stond hij te wiebelen) had diarree en was lusteloos. Kortom een hele andere Askor dan die ik gekocht had uit Duitsland. Hij heeft zelfs nog een aantal nachten in Emmeloord gestaan bij de paardenkliniek. Die dachten aan een neurologische afwijking, hij zou zijn eigen spiercellen afbreken.

Het zag er dus niet goed uit voor mijn kereltje Huilen

Gelukkig had hij deze afwijking helemaal niet en is alles weer helemaal goed gekomen met hem!!! Ik ben hem nu aan het beleren. Hij is ongeveer 5 a 6 maanden onder het zadel.

We hebben nog geen wedstrijden gestart, maar zijn druk aan het trainen voor de B-paarden. ( Ik ben zelf namelijk al 18). Soms lopen we nog tegen wat probleempjes aan maar ja is nog een jong paard he Knipoog

Op deze foto's had ik mijn wekelijkse lesje en waren we bezig met ontspannen rijden en veel stelling en buiging. En hard werken aan zijn galop. Hij moet rustiger en meer opwaarts galoperen en wat meer sprong der in krijgen.

Nou genoeg gepraat hier zijn de foto's Lachen

Afbeelding
Even voor de vergelijking dit is ongeveer 4 maanden geleden toen we net begonnen met rijden.

Afbeelding
Vlak voor de les even lachen naar de camera Lachen

Afbeelding
Nu even serieus aan het werk.

Afbeelding
Lekker ontspannen drafje

Afbeelding
En nog even in de galop Lachen

Nou dat waren de dressuurfoto's van Askor @ work nou nog even een lieve foto van Askor z'n maatje Djarne.
Mijn andere fjord van 1 jaar:)

Afbeelding
Zie hier Djarne Lachen

Eigen commentaar io de dressuurfoto's van Askor:
Foto 1: Handen hoger en meer bij elkaar.
Foto 2: Handen hoger en meer bij elkaar onderbeen op de plaats houden.
Foto 3: Handen meer bij elkaar.
Foto 4: Handen meer bij elkaar.
Foto 5: Meer zitten en handen bij elkaar.
Foto 6: Wat een lekkerding Lachen

Caroline1985

Re: Askor @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 14:25

Leuk paardje, kan moeilijk commentaar geven op het aantal foto's dat geplaatst is. Maar inderdaad let op je handen!

Lachen Succes!

Askor_Djarne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 18:04

Caroline1985 schreef:
Leuk paardje, kan moeilijk commentaar geven op het aantal foto's dat geplaatst is. Maar inderdaad let op je handen!

Lachen Succes!

Bedankt ! Hoe bedoel je ik kan moeilijk commentaar geven op het aantal foto's dat geplaatst is ? Dat het er te weinig zijn om een beeld te krijgen ?

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 18:09

Ja je handen ja, je bent te streng, dus let daar op. Voordrest vind ik je heel netjes zitten! Je hebt wel mooie verbetering.

Askor_Djarne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 08:12

@ StillAngel : Bedankt! Wat je zegt over mijn handen is niet helemaal juist Knipoog Hij heeft namelijk momenten dat meneer et even niet meer snapt of te moeilijk vind en dan pakt hij het bit vast en zet het op een lopen. Daar ben ik nu hard mee aan het werk, dit gedrag komt door een soort van ongelukje met rijden in de bak van een paar maanden geleden. Ik was met een vriendin aan het rijden (zij op een paard van 1,73m) en die slaat wel eens tijdens het rijden. Nou we reden gewoon maar iedere keer als zij te dichtbij kwam raakte de mijne blind van paniek en zo is het begonnen het is al een stuk verbeterd maar kan nog beter he Knipoog Ik ben nu bezig met hem terug te rijden zodra hij het bit vast wil gaan pakken. Op mijn zit en been natuurlijk !!! Dat begint nou te komen maar bedankt voor je info Knipoog

SorayaDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 09:07

Jammer, ik zie geen rijfoto's, daar staan bij mij kruisjes?? Wel zie ik de laatste foto van het hoofd. Lief koppie!! Ga internet opnieuw opstarten, misschien zie ik het dan wel als het aan mijn computer ligt Haha!

Askor_Djarne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 09:08

Haha dat is jammer idd Boos! Dat koppie is van mijn jaarling Tong uitsteken As zijn maatje Lachen

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 18:39

Hey je rijfotos doen het niet. Zie alleen kruisjes.

Askor_Djarne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 06:01

Wat raar dat ze het niet doen :S Op de andere pc doen ze et wel weer :S ik snap der niets van

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 06:28

Omdat de foto's het niet doen, hier een slotje.