Askor is een 4 jarige fjordenruin die ik sinds oktober 2007 in mijn bezit heb
Toen ik hem net een week had werd hij heel erg ziek en ze konden maar niet vinden wat hij had. . . . . . hij kon niet meer op zijn benen staan (leek heel erg dronken, zo stond hij te wiebelen) had diarree en was lusteloos. Kortom een hele andere Askor dan die ik gekocht had uit Duitsland. Hij heeft zelfs nog een aantal nachten in Emmeloord gestaan bij de paardenkliniek. Die dachten aan een neurologische afwijking, hij zou zijn eigen spiercellen afbreken. Het zag er dus niet goed uit voor mijn kereltje
Gelukkig had hij deze afwijking helemaal niet en is alles weer helemaal goed gekomen met hem!!! Ik ben hem nu aan het beleren. Hij is ongeveer 5 a 6 maanden onder het zadel.
We hebben nog geen wedstrijden gestart, maar zijn druk aan het trainen voor de B-paarden. ( Ik ben zelf namelijk al 18). Soms lopen we nog tegen wat probleempjes aan maar ja is nog een jong paard he
Op deze foto's had ik mijn wekelijkse lesje en waren we bezig met ontspannen rijden en veel stelling en buiging. En hard werken aan zijn galop. Hij moet rustiger en meer opwaarts galoperen en wat meer sprong der in krijgen.
Nou genoeg gepraat hier zijn de foto's

Even voor de vergelijking dit is ongeveer 4 maanden geleden toen we net begonnen met rijden.

Vlak voor de les even lachen naar de camera

Nu even serieus aan het werk.

Lekker ontspannen drafje

En nog even in de galop

Nou dat waren de dressuurfoto's van Askor @ work nou nog even een lieve foto van Askor z'n maatje Djarne.
Mijn andere fjord van 1 jaar:)

Zie hier Djarne

Eigen commentaar io de dressuurfoto's van Askor:
Foto 1: Handen hoger en meer bij elkaar.
Foto 2: Handen hoger en meer bij elkaar onderbeen op de plaats houden.
Foto 3: Handen meer bij elkaar.
Foto 4: Handen meer bij elkaar.
Foto 5: Meer zitten en handen bij elkaar.
Foto 6: Wat een lekkerding
Dat koppie is van mijn jaarling
As zijn maatje