Aselt ''mijn'' nieuwe aanwinst @ work!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lovelygirly

Aselt ''mijn'' nieuwe aanwinst @ work!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 11:14

Hallo allemaal!!

Sinds een korte tijd heb ik er een nieuwe verzorgpony bij.( Dit omdat een andere verkocht was.)
Ik kan zeggen. Het is echt een geweldig beest. Zoals het nu gaat loopt het helemaal lekker. Bij deze mensen heb je eigenlijk alles. Met deze pony mag je eigenlijk alles.

Het is een fjord. Van nog maar 4 jaar oud.
Hij heeft een goed karakter. En eenmaal als je hem zo ver hebt dan wilt hij ook voor je werken...

Najaa, Ik kan wel hele verhalen vertellen. Maar uiteindelijk gaat het om de foto's!! Dus bij deze.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gelieve van de foto's afblijven!! Ze zijn niet van jou!!

Commentaar mag. Hou het opbouwend. Ik moet er wel wat aan hebben.
Foto's staan door elkaar!!

Giolli
Zeg maar Ber!

Re: Aselt ''mijn'' nieuwe aanwinst @ work!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 11:16

Heey chik..
De foto's zijn echt mooi geworden hé?
Ik kan je een tip geven die me bij jou soms wel eens opvalt( het gebeurt bij mij ook hoor)
Probeer niet te veel voorover te vallen,.. En je benen nattuurlijk Clown

Kusjes

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 11:17

je mag proberen om zn achterhand er wat meer onder te rijden, je hebt op veel fotoos iano handen en je steekt je tenen naar buiten.
verder super leuke pony, leuk dat je m mag rijden! veel plezier en succes samen. is ie een beetje verkeersmak? mag je ook lekker met hem naar buiten?

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 11:19

Leuke Fjord zeg!!

Mag ik vragen waarom je hem met bijzet rijdt?
Ik vind het zelf zonde van zo'n leuke / jonge pony, je maakt er vaak meer mee kapot dan wat anders.
Zeker omdat hij zo jong is , je hebt tijd zat rijd hem dan naar het nageefelijke toe/ werk aan die basis!!! Zorg gewoon dat jij een stille aanleuning met de pony hebt, en de rest rijdt je met je benen!
Als je hem lekker voorwaarts rijdt komt di evanzelf naar beneden.
probeer op je eigen houding te letten, hakken omlaag tenen naar binnen en schouders naar achterenen handen rechtop

Opzich volgt hij de hand goed, maar op foto 5 bijv kruipt hij er helemaal achter.

Probeer het eens zonder hulpteugel, je zult zien dat met geduld alles lukt
Laatst bijgewerkt door Charlottte op 16-08-08 11:24, in het totaal 2 keer bewerkt

powerzoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 11:21

ik ga mee met het comentaar van Charlotte je moet ook letten opp de tenen

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 11:22

wat een leuke fjord! Tong uitsteken
ik vind dat je heel netjes rijd alleen je bent wel een beetje geld aan het zoeken ...
de rest is al gezegt.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 11:27

ik snap niet waarom je hem met bijzet rijd
als je dat wil doen en je pony heeft het ook echt nodig dan kun je dat beter gebruiken bij het longeren
met rijden heeft totaal geen zin want zo leert de pony niet je hand te volgen en dus in de juiste stelling te lopen maar leert de pony de bijzetteugel te volgen
fout dus!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 11:29

tamaramt schreef:
ik snap niet waarom je hem met bijzet rijd
als je dat wil doen en je pony heeft het ook echt nodig dan kun je dat beter gebruiken bij het longeren
met rijden heeft totaal geen zin want zo leert de pony niet je hand te volgen en dus in de juiste stelling te lopen maar leert de pony de bijzetteugel te volgen
fout dus!

(Sorry sharon als je dit zelf wou zeggen, maar ik ben beetjee pissig)
TS rijd met bijzet teugels omdat de fjord enorm sterk is , Sinds hij bijzetteugels heeft gaat dat echt stukken beter Lachen

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 11:31

Toch is het niet de goede manier, zeker bij een jonge pony die moet eerst leren op zn eigen benen te lopen, de ruiter zijn hand op te zoeken.

Je moet niet sterker willen zijn dan hem, maar wel slimmer

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 11:34

Charlottte schreef:
Toch is het niet de goede manier, zeker bij een jonge pony die moet eerst leren op zn eigen benen te lopen, de ruiter zijn hand op te zoeken.

Je moet niet sterker willen zijn dan hem, maar wel slimmer

juist ja

en als de pony echt veels te sterk is kan eventueel een ander bitje(niet te scherp natuurlijk) een betere oplossing zijn
alle problemen die je op te lossen door je rijtechniek en niet door je paard op te binden
dan ben ik zelf nog eerder voorstander van een slofteugel aangezien je deze ook los kunt laten hangen en dus niet gebruiktv als de stelling goed is

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 11:38

Maar dat met het bit is ook niet de oplossing, want uiteindelijk komt het erop neer dat je jezelf daarmee sterker wilt maken.

Misschien is een goede instructrice een idee?

en als jij je paardje zo rijdt dat ze jou hand gaat opzoeken naar het voorwaarts neerwaarts maakt ze zich ook niet sterk.

rijd lekker met je benen, basis en geduld!

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 11:41

Ik weet dat fjorden verschrikkelijk sterk kunnen zijn en heb zelf ook een hele tijd met hulpmiddelen, een scherper bit in mijn geval, gereden hierdoor. Ik voelde me echter na elke keer rijden een beetje schuldig, vond het niet eerlijk tegenover het paard. Ik heb er nu maar opnieuw een trensje ingehangen. En ja, ik ben al een paar keer stuurloos door de bak gevlogen en heb moeite om ze bij me te houden. Maar na een tijdje lukt het dan toch om hun mooi verzameld op het achterbeen te zetten in een mooi tempo en dan voelt het tien keer zo goed als wanneer dit lukte met hulpmiddelen. Veel overgangen rijden, veel figuren,... Houd ze bezig! Hij moet attent blijven, beseffen dat je elk moment iets kan vragen van hem en dan zal hij automatisch al wat rustiger worden.

In mijn ogen heb ik een hele tijd voor de makkelijke weg gekozen, terwijl ik nu voor de moeilijkere ga. Het duurt iets langer maar het lukt wel.
Je moet gewoon geduld hebben. Op buitenrit hang ik er echter wel mijn stang in, geen risico's nemen.

Probeer voor de rest niet voorover te vallen, benen wat naar achter, voor je uit kijken, hakken uitdrukken en je handen wat meer te dragen. Niet breed naast de schoft maar samen boven de schoft Lachen Succes er nog mee!

@tamaramt: Welk ander bit raad jij dan aan? Iets met stangwerking? Daarmee los je het probleem niet op hé. Het paard moet leren om een rustig tempo aan te nemen.

Chel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 11:44

Ook ik ga helemaal mee met Tamaramt en Charlottte. Het meeste commentaar is hier al gezegd verder. Probeer vooral trots op je paardje te zitten. Denk dat daarmee de meeste problemen al opgelost kunnen worden wat houding betreft.

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 11:45

Ik heb overigens ook het idee dat hij erg gaat hangen op je hulpteugel..

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 11:58

Senzafine schreef:
Ik weet dat fjorden verschrikkelijk sterk kunnen zijn en heb zelf ook een hele tijd met hulpmiddelen, een scherper bit in mijn geval, gereden hierdoor. Ik voelde me echter na elke keer rijden een beetje schuldig, vond het niet eerlijk tegenover het paard. Ik heb er nu maar opnieuw een trensje ingehangen. En ja, ik ben al een paar keer stuurloos door de bak gevlogen en heb moeite om ze bij me te houden. Maar na een tijdje lukt het dan toch om hun mooi verzameld op het achterbeen te zetten in een mooi tempo en dan voelt het tien keer zo goed als wanneer dit lukte met hulpmiddelen. Veel overgangen rijden, veel figuren,... Houd ze bezig! Hij moet attent blijven, beseffen dat je elk moment iets kan vragen van hem en dan zal hij automatisch al wat rustiger worden.

In mijn ogen heb ik een hele tijd voor de makkelijke weg gekozen, terwijl ik nu voor de moeilijkere ga. Het duurt iets langer maar het lukt wel.
Je moet gewoon geduld hebben. Op buitenrit hang ik er echter wel mijn stang in, geen risico's nemen.

Probeer voor de rest niet voorover te vallen, benen wat naar achter, voor je uit kijken, hakken uitdrukken en je handen wat meer te dragen. Niet breed naast de schoft maar samen boven de schoft Lachen Succes er nog mee!

@tamaramt: Welk ander bit raad jij dan aan? Iets met stangwerking? Daarmee los je het probleem niet op hé. Het paard moet leren om een rustig tempo aan te nemen.

nee, nee. absoluut geen stang of iets dergelijks
ik had het over iets scherper dus stel dat ze nu bv met dikke bustrens rijdt zou ze het eens kunnen proberen op een dunnere watertrens
is nog een heel paardvriendlijk bit maar wel niets scherper

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 12:03

Ik heb les. Knipoog En zelfs daar rijd ik ook met elastiek. En de instructrice zegt er niks van. Knipoog En nee, niet meteen zeggen dat ze dan niet goed is, want dat is ze wel. Jullie weten namelijk niet haar manier van les geven.

Overigens toen ik daar aan kwam reden ze al met hulpteugels bij hem.
En hij is hierdoor gewoon iets makkelijker te houden. Soms mag je je zelf toch helpen?
En de touwtjes zitten echt niet zo strak dat hij vast zitten,want dat willen hun daar ook niet. Knipoog
Hun vinden het zo makkelijker werken. En ik ook.
Hij hangt soms er tegen maar voor de rest loopt hij er goed mee. Geen enkel probleem.
Hij kan ook zonder. Maar ik wil dat nu nog even niet. We blijven eerst zo oefenen.

Ieder zijn keuze hoe hij of zij rijd. Met hulpteugel of niet. Er zijn zat mensen die dat doen. Bij ons gaat dit gewoon makkelijk.
Genoeg commentaar daarop. Dat is nu genoeg gegeven. Knipoog
Het ging mij hier om hoe ik rijd en niet om de hulpteugels. Dat is nu een aantal keren gezegt. Dat weet ik nu wel. Dat moet een gesloten onderwerp zijn. Knipoog

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 12:15

Goed als jij voor de makkelijke weg wil gaan moet je dat vooral doen.
Als je geen commentaar wilt moet je een topic platsen bij ITP en niet HAW.

Jammer, leuke pony is dat , jammer dat je hem de kans niet wilt geven om het goed te leren ( en jezelf!!)

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 12:33

De hulpteugel was niet wat mij als eerste opviel. Wat ik wel zag is: koppie omhoog! Doordat je zo naar je (inderdaad knappe Knipoog) Fjordje zit te kijken, val je helemaal voorover.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 12:38

Mooie Fjord die enorm zijn best doet. Knipoog ga rechtop zitten, plaats je handen meer naar voren en een hulpteugel is een gebrek wat bij jou ligt. Bloos Ding eraf en echt leren rijden, je zult dna nog trotser zijn op jezelf! Ach gut
Hij loopt op zijn voorbenen, probeer meer aan te rijden met je benen.

Rood staat hem prachtig.

Als je i.d. plaatst, probeer dan ook te incasseren dat je goed bedoeld kritiek krijgt. Knipoog Pling

FEST

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 12:43

stoere fjord!
ik zou het een keer proberen zónder de bijzetteugels. hij is nog maar 4 en kan alles nog leren.
op een aantal foto's valt het me op dat je erg naar voren valt en vaak omlaag kijkt.
probeer daar een beetje op te letten.
en je tenen staan afentoe heel veel naar buiten & op sommige foto's je hakken omhoog.
maar verder, je handen zitten opzich wel goed en derest ook.
veel succes met deze lieve verzorgfjord. Lachen

FEST

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 12:46

lovelygirly schreef:
Ik heb les. Knipoog En zelfs daar rijd ik ook met elastiek. En de instructrice zegt er niks van. Knipoog En nee, niet meteen zeggen dat ze dan niet goed is, want dat is ze wel. Jullie weten namelijk niet haar manier van les geven.

Overigens toen ik daar aan kwam reden ze al met hulpteugels bij hem.
En hij is hierdoor gewoon iets makkelijker te houden. Soms mag je je zelf toch helpen?
En de touwtjes zitten echt niet zo strak dat hij vast zitten,want dat willen hun daar ook niet. Knipoog
Hun vinden het zo makkelijker werken. En ik ook.
Hij hangt soms er tegen maar voor de rest loopt hij er goed mee. Geen enkel probleem.
Hij kan ook zonder. Maar ik wil dat nu nog even niet. We blijven eerst zo oefenen.

Ieder zijn keuze hoe hij of zij rijd. Met hulpteugel of niet. Er zijn zat mensen die dat doen. Bij ons gaat dit gewoon makkelijk.
Genoeg commentaar daarop. Dat is nu genoeg gegeven. Knipoog
Het ging mij hier om hoe ik rijd en niet om de hulpteugels. Dat is nu een aantal keren gezegt. Dat weet ik nu wel. Dat moet een gesloten onderwerp zijn. Knipoog

'hij kan ook zonder. maar dat wil nu nog even niet. we blijven eerst zo oefenen.

^^ kan je beter andersom doen, zo verpest je heel die pony. eerst proberen zonder, want anders is die écht niet meer te houden, & dit is geen oefenen, zeker niet voor jou. jij kiest de makkelijkste weg, oké. maar ik vind dat jij zo heel die pony aan het verpesten bent.

Askor_Djarne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 15:04

Wat een kanjer zeg Tong uitsteken

_Lizzy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 15:22

Ik stoor me niet echt aan die bijzet teugel hoor. Hij zit geen eens strak, als die pony zich ondspant loopt die teugel in een boogje dus ik denk dat het niet zo verschrikkelijk voor hem is hoor!! Tong uitsteken
Ik weet niet hoe die fjord is, maar misschien is hij wel heel sterk ofzo dan lijkt het mij beter om juist op jonge leeftijd te leren dat hij niet zo sterk mag zijn! Ik denk dat jij wel weet hoe je je pony moet rijden en hoe je dat het beste kan doen!

Ik vindt het er inieder geval best netjes uit zien, ik zal als ik jou was één keer per week ofzo rijden met die bijzet teugel en veel volte's zodat hij lekker soepel wordt en goed leert buigen, dan gaat het vast vanzelf super!
Veel plezier nog met hem en je hebt een cool setje! Haha!

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 15:30

lizzy_x schreef:
Ik stoor me niet echt aan die bijzet teugel hoor. Hij zit geen eens strak, als die pony zich ondspant loopt die teugel in een boogje dus ik denk dat het niet zo verschrikkelijk voor hem is hoor!! Tong uitsteken Ik weet niet hoe die fjord is, maar misschien is hij wel heel sterk ofzo dan lijkt het mij beter om juist op jonge leeftijd te leren dat hij niet zo sterk mag zijn! Ik denk dat jij wel weet hoe je je pony moet rijden en hoe je dat het beste kan doen!

Ik vindt het er inieder geval best netjes uit zien, ik zal als ik jou was één keer per week ofzo rijden met die bijzet teugel en veel volte's zodat hij lekker soepel wordt en goed leert buigen, dan gaat het vast vanzelf super!
Veel plezier nog met hem en je hebt een cool setje! Haha!

Ik wil niet veel zeggen, maar overal staat de bijzet gespannen behalve op foto 4 en 5, waarbij hij op foto 5 flink achter de teugel kruipt

_Lizzy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 15:38

Jaa. maar op de galop foto's zie je dat zijn hoofd nog duidelijk om hoog kan! dus mij lijkt hij niet overdreven strak hoor!