Mijn paardje Lady Turiba is al bijna een jaar van ons!! (nog 2,5 maand ofzoo!)
Het rijden gaat ook al stukken beter nu we van instructrice zijn veranderd. Bij de vorige kwam er maar geen verbetering in. Dus na lang twijfelen hebben we toch de overstap gemaakt. Ik ben blij dat we toch de stap hebben gemaakt, want zoals het nu gaat!... Bij de andere instructrice had ik hier nog wel 5 jaar over gedaan. Als het niet langer is

Maargoed, ik schrijf natuurlijk dit topic omdat ik tijdens het rijden tegen probleempjes aanloop. En aangezien ik woensdag pas weer les heb, ben ik toch benieuwd of bokkers mij verder kunnen helpen!
Ik zal eerst even uitleggen waar we nu op aan het oefenen zijn.
We zijn op het moment bezig met nageeflijkheid, tempo en houding is ook een klein puntje waarop we dingen proberen te verbeteren.
Eigelijk gaat dit allemaal al behoorlijk goed. In die paar lessen die we nu hebben gehad (ik ongeveer 5à6, mijn zusje ook zoiets).
Zeker in de les, als mijn instructrice kan ingrijpen als ik iets niet goed doe, gaat het zeer goed. Tuub is nageeflijk, tempo is onder controle. Alleen mijn houding is nog een moelijk punt.
Maar het probleem..
Als ik alleen aan het rijden ben gaat het in het begin altijd geweldig. Ik krijg Tuub netjes nageeflijk en op het tempo is dan ook vrij weinig aan te merken.
Totdat ik in galop ga..
Het hoofdje schiet omhoog, maar dat is het probleem niet..
Ná de galop lukt het meestal niet meer..
Ik raak de controle kwijt, Tuub gaat dribbelen/hard draven, en ze gaat rechts vasthouden.
Hierdoor heb ik al een aantal keren een ruzietje met haar gehad en het lukt me niet altijd om het rijden weer zo te krijgen als vóór de galop..
Wat ik dan meestal doe is gaan stappen en (slangen)voltes gaan rijden, om haar toch lekker bezig te houden én bovendien te proberen dat ze rechts wat gaat ontspannen.
Na een tijdje lukte het me gister al wel om haar weer wat ontspannen te krijgen. Toch ben ik niet helemaal tevreden en vraag ik me af of jullie mij misschien wat tips kunnen geven om mee aan de slag te gaan!
Ik heb overigens niet echt een niveau, ik rij (nog) geen wedstrijden.
Sorry voor het lange verhaal, maar ik hoop dat het duidelijk is en dat ik wat tips kan krijgen

××

. 

.