Askor @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Askor_Djarne

Askor @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 11:02

Nou eindelijk heb ik een aantal foto's van Askor tijdens een dressuurles.

Achter deze lieve fjordenruin zit een heel verhaal. Ik heb hem uit Duitsland, hij was toen 3,5 jaar. Ik had hem net een weekje en toen werd hij heel erg ziek. . . Na 2 a 3 maanden zijn we er toch weer (tegen verwachtingen van dierenartsen in) bovenop geklomen en ben ik rustig aan begonnen met hem te beleren. Dat ging heel erg goed. . . . Maar toen. . . . Werd mijn lieve knul weer ziek. Hij had droes. Ook dit duurde een aantal weken. Nu is hij gelukkig weer helemaal gezond en vrolijk. . . . Klaar om aan het werk te gaan. Hij is nu 4 en ongeveer 5 maanden onder het zadel (inclusief beleren aan longe en alles)

Nou hebben we wel weer genoeg gepraat tijd voor de foto's :

Even lachen naar de camera Lachen

Afbeelding

Serieus aan het werk in stap

Afbeelding

Lekker ontspannen drafje

Afbeelding

En dan nog lekker galoperen

Afbeelding

Dit vind ik zelf zo'n gave foto Haha!

Eigen comentaar :

Foto 1: handen dichter bij elkaar en hoger en mijn been (binnenbeen) op zijn plaats houden
Foto 2: lachen Lachen want paardrijden is leuk Tong uitsteken en mijn handen weer
Foto 3: handen, benen en geen geld zoeken Lachen
Foto 4: handen en mijn benen weer Lachen

Anoniem

Re: Askor @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:16

Wat een leuke fjord !
Gelukkig is hij weer beter.
Rijtechnisch heb ik niet zoveel te zeggen want je hebt je eigen commentaar al gezegd.
Ga zo door!

Askor_Djarne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 11:21

Ja ben echt blij dat hij weer in orde is Lachen Het was echt een zielig hoopje fjord toen hij uit de kliniek terug kwam. . . maar nu al heel erg verbeterd Haha! Bedankt voor je reactie Lachen

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:25

Ziet er goed uit jullie als combi.

Lijkt alsof je in de galop niet helemaal op je kont zit. Kan het niet super zien hoor.

Maar verder ziet het er goed uit, benen vind ik wel mee vallen hoor. Die handjes, ja mogen wel verder bij elkaar maar wel netjes gedragen trouwens.

Askor_Djarne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 11:29

Miepie1980 schreef:
Ziet er goed uit jullie als combi.

Lijkt alsof je in de galop niet helemaal op je kont zit. Kan het niet super zien hoor.

Maar verder ziet het er goed uit, benen vind ik wel mee vallen hoor. Die handjes, ja mogen wel verder bij elkaar maar wel netjes gedragen trouwens.

Bedankt voor je reactie:) Het klopt inderdaad hoor dat ik niet echt diep zit in galop. Hij heeft er namelijk heel veel moeite mee en is heel erg gevoelig op mijn zit ( rijd wel heel lekker Tong uitsteken ) Dus als ik iets te veel ga "zitten" dan komt hij terug en kan ik hem er met mijn benen nog net niet genoeg bijrijden (hier word aan gewerkt) En omdat hij zo jong is nog ontzie ik hem ook een beetje in de galop, omdat hij dat moeilijk vind en het nu eindelijk kan/mag en wil Tong uitsteken haha

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 15:25

Hoi,

Mss zie ik het wel helemaal verkeerd,maar zitten je beugels wel gelijk?
Het lijkt nml net of je scheef zit.
En je zou je tenen meer naar binnen moeten draaien (maar dat lukt mij ook niet hoor Knipoog )

Zullen we snel een keer afspreken? Ben heel benieuwd naar hem.

patatjemet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 16:42

Het ziet er goed uit voor zo kort onder het zadel. Wel mogen je teugels korter, vooral op de laaste galop foto, en daar haal je je binnenhand ook heel erg naar je toe. Probeer je handen bij de schoft te houden. Succes verder.

_jeanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 17:00

Ziet er goed uit voor nog maar 5 maanden onder het zadel!! Pling
Ik met het met je eigen commentaar eens!!
Veel succes nog met je paardje!! Haha!

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 20:03

Ziet er goed uit Kirsten !

Jullie gaan de goede kant op, en ik zie duidelijk verbetering ten opzichte van de vorige foto's. Enige opmerking die ik zo even kan bedenken is dat je je teugels soms wat korter mag pakken. Je ziet nu dat je soms je hand naar achteren moet brengen om in te kunnen werken Lachen

Suc6 !

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 21:01

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van HAW, daarom gaat er een slotje op.
Lees eerst even [HAW] Welkom op HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.