Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
EngeltjeS schreef:Hmm ik zou er lekker zelf op rijden. Als ik er aan toe ben om Z te kunnen rijden, dan is het paard er ook weer aan toe.
Ik rijd liever mijn paard zelf, dan dat iemand anders de 'knopjes' op een andere manier rijd
Ballerin schreef:Daar heb je ook een punt EngeltjeS. Maar dan vind je het, als ik het goed begrijp, sowieso niet fijn als je instructrice er op rijd zo af en toe?
Zo blijft ie namelijk heel en soepelKiWiKo schreef:Ik zou het zeker aanbevelenZo blijft ie namelijk heel en soepel
Absoluut een heel goed plan om eens of twee keer in de week iemand erop te laten rijden die het dier onderhoud
EngeltjeS schreef:Ballerin schreef:Daar heb je ook een punt EngeltjeS. Maar dan vind je het, als ik het goed begrijp, sowieso niet fijn als je instructrice er op rijd zo af en toe?
Als ik een eigen paard zou hebben, en ik kwam er echt niet uit in een bepaalde les. Dan mag de instructeur op mijn toestemming en vraag op het paard stappen, en voelen hoe het paard aanvoelt op dat moment. Maar alleen als ik het vraag. De instructeur moet niet zeggen: Hej, ga er is af, ik laat het wel zien!
Dat vind ik erg afkrakend... Geeft aan dat de instructeur beter weet.
Maar als het een aantal lessen niet goed gaat achter elkaar, dan zou ik denk ik verder kijken naar een ander instructeurice.
kamsel schreef:Zou het ook aanbevelen, kun je 1 veel makkelijker leren voelen en 2 blijft ie idd lekker soepel en 3 als je m toch niet helemaal goed rijdt, wordt het meteen opgemerkt cq gecorrigeerd. En als je dan ook les hebt van diegene dan weet hij/zij ook veel sneller je aandachtspunten.. (natuurlijk kan goede instructie dat ook wel zien, maar zien en voelen zijn soms toch anders)

Of je paard nou een jong paard of een ervaren ouder paard is, bijrijden door een betere ruiter zorgt ervoor dat hij soepel, recht en goed aan de hulpen blijft. Het hoeft natuurlijk niet als het rijden zeer goed en soepeltjes goed gaat, maar ik heb er zeer goede ervaringen mee!
Het is idd ook erg fijn dat je instructrice het paard dan ook goed kent en je daar dan beter les kan geven. Natuurlijk moet de instructrice dan op hoog niveau gereden hebben, anders heb je er niet veel aan