Zen @ work (v. Sir Sinclair x Furore)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie84

Zen @ work (v. Sir Sinclair x Furore)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 20:48

Meet Zen, jaja zijn allereerste topic. Zen is een 4 jarige sir sinclair ruin. We hebben hem sinds juni. In mei is hij zadelmak gemaakt, hij is dus nu ruim 3,5 maand onder het zadel. Hij pakt het allemaal super op. Ik schat ons niveau nu op klasse B. In oktober zullen we, als het zo voorspoedig blijft gaan, van start gaan in de klasse L1 (aangezien ik geen B meer mag).

Over het algemeen gaat het erg voorspoedig met deze knappe kerel, alleen mist hij af en toe nog de reactie op been. Hier ben ik gericht mee bezig door lichte kuitdruk te geven, geen reactie, sterker been, nog geen reactie tik met de zweep. Dit pakt hij vrij aardig op. Ik ben nu ook bezig met overgangen en schijnovergangen. Maar af en toe blijft hij liever lui dan moe Knipoog.

Tevens heeft hij wat moeite met de galop, deze springt hij erg hoog, opzich niet verkeerd natuurlijk, maar hij moet eerst voorwaarts, als hij galop moet aanspringen, springt hij bijna recht omhoog aan Clown . Dit probeer ik op te lossen door hem voor de galophulp wat meer naar voren te rijden, zodat hij meer naar voren springt ipv omhoog.

Bij deze wil ik ook sander (http://www.sanderd.nl) bedanken voor de prachtige kwaliteit foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Beginsel wijken
Afbeelding

en nog even twee van de portretshoot Haha!
Afbeelding
Afbeelding

Bedankt voor het kijken, tips zijn uiteraard welkom Haha!

Hebbesje

Re: Zen @ work (v. Sir Sinclair x Furore)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 20:52

Mooi!!
Alleen probeer je armen wat meer langs je lichaam te houden,
ik heb het idee dat je ze soms wat naar buiten draait.
Voor de rest heel netjes!
Succes verder!

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 20:57

wauw mooie foto's!!

Van dat liever lui dan moe, moet ik zeggen dat niet veel te zien is, ik vind dat ie al erg mooi onderkomt met z'n achterbeen, en dat voor 3,5 maand ohz!!
Probeer je ellebogen wat meer aangesloten te houden en je hakken meer uit te drukken.

Leuk paardje!!:D

X_juul_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 20:58

prachtig paardje!
ik vind wel dat je je hakken wat meer uit mag drukken.
Succes!

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 20:59

Erg leuke knol !!!!! Haha!

Probeer met name in draf je been wat langer te houden, hak uit te drukken.

Verder ziet het er erg lekker uit voor zo'n jonge combie !!

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 21:46

Wat is het toch een lekker ding nath. Kwijl

Het wordt echt een toppertje!!

Probeer je benen niet te veel af te steken naar voor, en met je bovenrug recht te blijven zitten, voor meer balans.

Gaat helemaal goedkomen Lovers

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 09:26

Zen is een knappe meneer Haha! !!
Let op dat je je zit niet laat beinvloeden op een jong paard. Doordat die nog wat op de voorhand neigen duwen ze je vanuit hun heup iets naar voren uit het zadel. Let daar op, dan krijg je hem als hij wat sterker wordt gemakkelijker van achter actief gereden. En dat je je armen ontspannen langs je lichaam laat hangen. Komt helemaal goed, jullie zijn een leuke combinatie!!

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 09:52

Daar is Zjef dan *LOL*
Ik vind het er al heel goed uitzien voor de korte tijd dat jullie combi zijn, Nathalie.

Heb jullie natuurlijk zien rijden, dus dat maakt het wat makkelijker om tips te geven, ik zou zeker doorgaan met die schijnovergangen en hem daardoor actiever maken. Zijn halshouding is eigenlijk al heel prima, fijn op de loodlijn, denk idd wel aan je hakken!

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 10:21

leuk paard! ken er zelf 2 van sir sinclair, en je herkent het eigenlijk gelijk! wat lijken die kwa koppie op elkaar zeg! tis net alsof het een van de zelfde paarden is!

Ik vind het er goed uit zien voor een paard dat nog maar zo kort onder het zadel is! wat me vooral opvalt is dat hij zich niet zo opkrult! wat je toch vaak ziet bij paarden die nog maar zo kort onder het zadel zijn. het ziet er hier echt heel ontspannen uit.
Probeer goed te letten op je handen, die mogen netjes rechtop Knipoog en probeer verder je hakken goed uit te drukken. ach jah ik ben nu zelf m'n eigen paardje aan het inrijden en denk er zelf soms ook echt eventjes niet aan.. dan let ik weer op wat andere dingetjes..

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 10:24

Leuk dier. Vind het wel duidelijk een sir sinclair overigens Ja

Ff wat commentaar. Je houding is zonde, ga daar echt aan werken, recht in de rug, schouders naar achter en benen lang !

Verder vind ik het paard erg strak in de rug, en dan met name op de plek van het zadel,kijk maar eens naar de benenparen, voor heeft te weinig ruimte. Hij lijkt wat houterig met het voorbeen. Zorg dat je zeker weet dat in elk geval het zadel past.

Verder erg gaan werken met de aanleuning, varieer in de hoofd-hals houding, hij lijkt nu een eigen houding aan te nemen.

Djuukiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 10:33

Waauw daar heb je knappe Zen. Vind het er heel netjes al uitzien. Jullie zijn echt al veel vooruit gegaan. Kauwt hij eigelijk veel op zijn bit? Zo lijkt het wel een beetje. Hij begint ook al lekker spieren te krijgen hè! Ik denk dat jullie zeker klaar zijn voor de L1. Dat moet wel goed gaan Haha! !

Ik vind je houding overigens helemaal niet zo slecht. Als je je hakken uitdrukt en schouders iets naar achteren doet is het prima! Het is echt een knapperd Nath.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 16:34

Moderatoropmerking:
Reacties verwijderd die niet aan regels van HAW voldoen.

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 20:23

Zijn zadel is onlangs aanpast aan hem. Al is het niet het ideale zadel voor mij (dat zie je dus ook terug), maar juist omdat het een jong paard is heb gekozen voor een ouder zadel wat op Zen goed passend was te maken, om zo over een jaar een nieuw(er) zadel te kopen wat ook meer past bij mij.

Ik vind mijn eigen houding ook erg tegenvallen, op mijn andere paard heb ik geen geen last van armen, benen of haken. Maar ik zal er zeker aan gaan werken, denk zelf dat dit ook voorkomt uit de nog te weinig voorwaartste drang van Zen, ik was op deze foto's teveel aan het drijven.

Crossmonster: hij houd zich inderdaad nog wat vast, in het begin liep hij helemaal bovenin, daarom ben ik nu rustig aan lager met hem aan het trainen. Hij wilde eerst ook helemaal niet halsstrekken, wat nu de laatste dagen al veel beter gaat. Al ben ik nu wel voornamelijk bezig met reageren op mijn benen ipv zijn koppie. Met mijn instructeur concentreren we ons ook voornamelijk op voorwaarts, buiging en rechtrichten.

Bedankt voor de leuke reacties Haha!, hij is echt super.