Er is ook nog een ITP topic

Ik zit op dit moment in een ontzettende dip met bram, en ik weet niet waarom

Het is heel frustrerend omdat het zo'n 5/6 weken geleden ontzettend goed ging, hij liep lekker door, was lekker ontspannen, maar nu is alles weg, hij tilt zijn voeten niet op, gooit zn kop in de lucht en doet het gewoon niet meer.
Ik weet niet echt meer wat ik er mee aan moet, en hoop dat jullie na het zien van de foto's wat tips kunnen geven.
Wel even dit lezen voor je verder gaat.
Er zit niets vast, dit is nog nagekeken. Het zadel ligt goed. Dus daar kan het niet door komen.
Wel heeft hij last van Ataxie, ik kan alleen niet goed zeggen of dat er mee te maken heeft of niet.
Misschien komt het doordat mijn rug vast zit, dat ik te gespannen ben, en dit door geef? Ik weet het echt niet meer.
Ik rijd bram maar 1 keer per week, dan heb ik les. Soms rijd ik 2 dagen, maar hij lest op maandag en dinsdag, en ik vind dat woensdag(de 2e dag dat ik hem doe) dan een lekkere rustdag is voor hem. Maar zo af en toe stap ik er toch even op, maar dat is dan meestal voor een lekker buitenritje.
Dat zorgt er dus voor dat ik niet veel kans heb om er aan te werken. Daar komt nog bij dat de eigenaresse anders rijd dan ik, en hij dus anders gewend is.
Oh, nog even het niveau: Geen
Ik rijd geen wedstrijden met hem, en op dit moment moeten we nog heel had sleutelen aan de basis 
Sorry voor het lange verhaal, hier de foto's

1.

instappen
2.

3.

4.

5.

6.

7.

Hier dus die verschrikkelijke hertennek
maar, achterbeen is hier wel redelijk.8.

Ook nog een aantal keer over de balkjes gelopen, dan tilt hij daarover zijn benen net iets meer op, maar zo gauw de balkjes weg zijn, valt hij uit elkaar.
9.

10.

Na de arbeid "gooi" ik altijd de teugels los en laat hem nog even uitdraven, dan heeft zij ineens speed in zijn reet, en kan hij toch wel snel, maar weer geen achterbeen, gelukkig wil hij dan wel wat zakken, vaak gaat hij dan echt lekker stofzuigen.
11.

12.

13.

14.

en klaar

15.

zit best wel scheef

eigen commentaar:
- Been ligt soms te ver naar achter, niet drijven vanuit de knie dus.
- handen lager
- teugels meer op maat houden.
- En wat doen aan mijn rolladebuik

Zoals jullie zien, gaat het dus echt niet (meer)
Graag wil ik dus onderbouwd commentaar, iets waar ik echt wat mee kan.
[HAW] Fotoshoot: Annemiek & Bram @ work. Vorige topic even ter vergelijking, van januari dit jaar, ging toen beter dan nu..
..
..

Dat is dus eigenlijk ook het probleem: Ik kán er amper aan werken