sire @ bestgaand rijpaard fokdag ambt delden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tantethee

sire @ bestgaand rijpaard fokdag ambt delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 23:31

jeuh... mijn baby hengstenpaard werd eerste ( hoezo penny,groepje van 2)

sire rijd ik vanaf half mei, er zat een noodrem op en iets stuur, galop nog niet,
we rijden bb Vork en trainen heel hard op neusje er iets meer uit, en meer lengte,( ik hou niet vast,hij wil graag neus op borst helaas) dit doe ik onder deskundige begeleiding. Haha!
in de galop laat ik hem nog gewoon lopen, was al dolblij dat hij 2 x direct aansprong.

verder werk ik heel hard aan mijn houding en zit, ik ben nog lange geen anky en ben daar van bewust..

alle paraplu's waren best spannend, dus ik ben erg trots op mijn kereltje!!!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

laatste stuk ere rondje Clown Haha! Haha!

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door tantethee op 13-08-08 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt

TanteSabien

Re: sire @ bestgaand rijpaard fokdag ambt delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 23:33

donders wat een mooi paard!!!

maar waarom rij je hem met sporen als ik vragen mag?

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 23:46

sabine: ik rijd met knopjes om net iets beter een hulp aan te kunnen geven. heb ze niet heel veel nodig.
ben thuis veel bezig met vlugger aan het been maken, en zo kan ik af en toe net even wat duidelijker voor hem zijn, het is niet de meest vlotte van zichzelf..en buiten de huissituatie komt daar ook nog bij dat het nog een echt mannetje is, en dus wel eens zijn aandacht ergens anders bij heb, nu is het 1 x kuit.. geen reactie 1 x spoortje, nog geen reactie tikje zweep..
het gaat nu al zo mooi dat de spoor en de zweep bijna nooit meer nodig zijn..

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 23:48

oh dat is dus al een mooie vooruitgang!!

dank je voor je uitleg Haha!

edit; wie zijn zijn ouders?

Aciree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 06:52

Mooie sfeerplaatjes zo in de regen.Sterk achterbeen hoor, ziet er al goed uit! Fijn dat je weer kunt rijden.

lovelyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 07:41

vind het er echt heel netjes uitzien en zou vanaf de foto's niet denken dat het bb is..... Jullie zijn een super stel maar rijd je nou zonder sjabrak???? houd wel je tenen naar binnen..

Chel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 07:46

Vind het er echt geweldig uitzien! Het enige wat me opvalt is dat af en toe je tenen naar buiten wijzen. Maar wat een mooi plaatje zeg!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 07:49

Jammer dat je paard op bijna elke foto achter de loodlijn loopt, maar voor de rest ziet het er super uit! gewoon doortrainen dan komt het helemaal goed Haha!

lovelyd; bestgaand is altijd zonder shabrak Knipoog

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 07:51

Ten eerste prachtige fries! Haha!
Als commentaar: probeer goed rechtop te blijven zitten, je valt af en toe wat naar voren, en zeker in de galop dieper in het zadel zitten. Maar daar ben je mee bezig Knipoog

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 08:04

Goed zeg! bij die manege daar heb ik altijd les, had voor dat jij moest rijden denk ik daar nog wel les gehad, dus ik had zo even kunnen kijken haha!

even weer onn topic; vind het er heel netjes uitzien, afentoe neusje er meer uit maar dat zei je zelf al! ik zou zeggen; Ga zo door!

hele mooie fries trouwens.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 08:04

Wat een prachige Fries heb je, en ik vind jullie nu al een hele mooie combinatie, tuurlijk e.e.a. is allemaal nog niet bevestigd, maar als het er nu al zo mooi uitziet, kan ik me al wel een beeld vormen hoe het er uit zal zien als jullie wat langer getraind hebben Lachen

Je eigen houding kan wat beter je kunt zien dat het voor jou ook best spannend was en je hem zo goed en ontspannen mogelijk probeerde te rijden, maar dat is toch logisch?

Komt helemaal goed met jullie daar ben ik van overtuigd, heel veel succes samen, enne wees zuinig op hem Knipoog

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 08:28

lovelyd schreef:
vind het er echt heel netjes uitzien en zou vanaf de foto's niet denken dat het bb is..... Jullie zijn een super stel maar rijd je nou zonder sjabrak???? houd wel je tenen naar binnen..

zonder chabrak moet bij bestgaande rubrieken Knipoog

hij ziet er goed uit! al veel minder baby dan toen ik mee was.
lengte in de hals en iets te diep blijft bij hem altijd wel een punt waar je aan moet werken, maar hij is natuurlijk ook nog erg jong en alles kan niet in 1 keer goed gaan Haha!

ondanks zijn actieve achterbeen vind ik toch dat hij wat op de voorhand loopt. probeer hem iets meer dragend te krijgen ipv stuwend.

toch nog laarzen gevonden trouwens?? Haha!

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 08:54

lissy: dit zijn rubberen laarzen van eurostar.. ga toch laarzen op maat laten maken, en dit zat redelijk. thuis kan ik het te diep/ kort inmiddels redelijk regelen, maar zodra hij moe of het spannend vind gaat hij sneller stuwen en als een schildpad rond rennen Knipoog.
thuis rijd ik vooral voltes, veel stelling buiging en over en schijnovergangen, nu zat je ineens op een groot weiland en moest je hele stukken vooruit, haha tís en blijft een fries, maar ik zal niet meer zeggen dat friezen niet leuk zijn om te rijden..

Nousa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 09:45

Gaaf paard!

Maar je zegt dat jullie trainen om het neusje er wat meer uit te krijgen etc. Maar ik vind je de teugel toch heel strak houden.
Was dit bewust omdat ie daar wat drukker was door de omstandigheden?

Veel succes in ieder geval! Jullie komen er wel Lachen

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 09:49

tja, als hij niet wil zakken moet ze de teugels toch wat korter pakken. anders rij je met waslijnen en dat is ook niet de bedoeling.

ik weet hoe marjon rijd en als hij ruimte wil nemen aan de voorkant geeft ze die zeker weten wel Knipoog

marjon: wat voor zadel heb je er nu op?? lijkt of die iets wipt aan de achterkant

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 09:51

Inderdaad, af en toe zit het bit toch wel erg ver in zijn mondhoeken. En als het dan ook lijkt dat de spoor wel flink tegen zijn buik aanzit, vind ik het toch een aandachtspuntje. Ondanks dat hij misschien wat enthousiast was.

Probeer verder je schouders meer te ontspannen, meegeven vanuit je hele arm en schouder. Dan lukt het vast ook beter om netjes rechtop te zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 09:53

Mooi paard!, probeer wel rechtop te blijven zitten.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:32

Ah! Daar is Sire weer Haha!
Leuk dat jullie hebben meegedaan aan deze rubriek.
Gefeliciteerd met je eerste plek.

Misschien moet je gewoon weer vanuit de stap proberen te trainen om Sire nagevenlijk te krijgen. Op de lange rechte lijnen dit trainen in een actieve stap. Veel ophoudingkjes geven en kijken hoe hij daar op reageert om zijn neusje naar beneden te krijgen.
Als het vanuit de stap lukt, dan pas vanuit de draf proberen.
Ik heb gelezen dat je al veel aan het oefenen bent hiervoor maar het is bij ieder paard weer anders HOE hij reageert op het nagevelijk zijn. Gebruik je creativiteit om hem zover te krijgen. Knipoog Ieder paard heeft zijn eigen gebruiksaanwijzing en misschien zijn er wel meer mensen met goede tips die je kunt gebruiken.

Mensen die reageren op "het bit te ver" in de mond van het paard: Het is een 3 jarig paard wat nog steeds bezig is om balans te krijgen samen met zijn amazone. Ook is het onbekend terrein voor hem waar de gekste dingen aanwezig zijn zoals paraplu's en andere onbekende paarden met dezelfde "zenuwen". Dus het is niet gek dat hij af en toe op sommige stukken geneigd zal zijn om een sprintje te willen trekken. Zie je paard maar bij de les te houden op deze leeftijd. Ik vind dat Nameless hem prima rijdt en ben erg benieuwd hoe het er over een jaar uit ziet.

Verzorging van Sire is erg netjes vergeleken met die andere fries Haha!

elsie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:36

ik vind ook dat je te streng bent in je handen. Teugels zijn veel te kort en zo kan hij idd niet met zijn neus eruit.

Toch weet ik wel hoe lastig het is, kheb nl zelf ook zo eentje, nu is ie vier en gaat al stukken beter, maar wanneer hij terug zich druk maakt gaat ie er weer achter.
Wij lossen het op met de teugels helemaal te lossen op beide handen en benen te geven, af en toe krijgt hij een schop om het echt eens duidelijk te maken, "neus eruit", dan voozichtig terug contact houden en voorwaarts rijden.

Als je traint op die voltes zou ik dus wel werken aan stelling en buiging maar vooral op het loslaten van je binnenhand.

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 12:51

@ Downhill & Lissy: Het lijkt erop dat TS beter tegen het commentaar bestand is dan jullie. Sigaar

Het gaat erom wat er nog verbeterd kan worden, toch?

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 13:16

bedankt iedereen, ik kan niet heel streng in mijn hand zijn aangezien ik rechts geen kracht heb.
wwat je op de foto's niet kunt zien is dat het allemaal nog wat slingert en zeker niet bevestigd is, het is natuurlijk geen training, het is 5 minuten alles laten zien wat je kan laten zien,
als er dan stoelen en dergerlijke omwaaien paraplu's die uitklappen vind iik dat hij het netjes doen, misschien dat ik dan af en toe dde rem er op zet, maar ik trek echt niet zijn bit door zijn mond.
ik rij normaal gesproken volgens mijn instructrice veel te vriendelijk met mijn hand, en dat commentaar kreeg ik ook mee van de jury, vriendelijk gereden/ voorgesteld, en combinatie met potentie, er is zeker heel veel werk aan de winkel. ik hoop binnenkort eens foto'svan de les kunnen tonen, dan zie je beter waar ik mee bezig ben.
over het recht op zitten, niet om mij zelf te verdedigen, voor mijn doen is dit in stap en draf redelijk rechtop, mijn rechterschouder kan iik niet naar achteren draaien, ddus mag ik van mijn instructrice links ook niet draaien gezien ik dan scheef ga zitten, dit komt doordat mijn schouder helemaal kapot is geweest.

elsie: mijn hand gaat wel mee naar voren hoor, hij kan ruimte zat krijgen, probleem is als ik de teugels langer laat, hij helemaal geen ruimte zoekt als hij gestrest is, maar zijn neus op de borst vastzet, in mijn profiel staan foto's van paar we
ken geleden daar deed hij het nog erger.hij houd overigens niet vast hoor, zowel links als rechtsom is stelling buiging wel voor elkaar alleen de lengte en neus uit is nog drama, maar zoals in mijn beginpost ben ik me daar ten zeerste van bewust, en werk ik daar keihard aan. allemaal hartelijk dank voor het leuke commentaar

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 13:37

Tody schreef:
@ Downhill & Lissy: Het lijkt erop dat TS beter tegen het commentaar bestand is dan jullie. Sigaar

Het gaat erom wat er nog verbeterd kan worden, toch?

Ja *LOL*

ja dat is waar. maar daarvoor is dit HAW...... Tong uitsteken Ieder heef zijn eigen mening maar TS heeft nu al aangegeven waarom het bitje wat verder in de mond ligt en waarom haar teugel korter heeft.

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 13:52

op de 5 e foto kom ik overigens net terrug uit middendraf Knipoog

yorin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 13:53

Prachtige foto's ziet er netjes uit hoor ! Gefeliciteerd Haha!

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 23:24

deze heb ik ook nog... deze is gemaakt in de ring, bvenstaand zitten ook foto's bij waar ik er net 3 minuten op zit met langsracende karretjes in volle draf whahaha
dat ze daar nog geen regels voor hebben uitgevonden...
Afbeelding