mijn paard is 7 jaar nu.
Ik heb hem voor 2 jaar geleden gekocht en alles was meneer verkeerd aangeleerd + het feit dat hij nogal een behoorlijk verwend nest in alles was en dit de nodige blaren met het rijden heeft opgeleverd.
Uiteindelijk na een jaar doorzetten is hij veranderd naar een super paard wat top aan de beenhulpen staat en ontzettend graag voor je wil werken.
Het probleem wat ik eigelijk altijd al met hem heb gehad sinds ik hem heb is het ontzettende hangen.
Hiervoor diverse instructies geraadpleegd en na een clinic zijn we daarin behoorlijk vooruit gegaan.
Alleen doet hij zijn eigen nu ook sterk maken terwijl hij aant het hangen is, hij ramt zichzelf zegmaar gewoon door de teugel heen.
Hierop ook diverse dingen geprobeerd wat redelijk/goed helpt.
Maar nu volgt:
De galop was altijd al wat wazig, het ene moment hebben we een top galop, keurig aan de teugel en super beheerst, het andere moment vliegen we door de bochten en is hij bijna niet meer terug te krijgen, zo sterk maakt hij zijn eigen.
Aan de longe hebben we dezelfde problemen, maar komt hij op de stem dikke prima terug.
Helaas werkt dit trukje onder het zadel niet.
Ook is hij de ene dag beslist de andere niet.
soms loopt er gewoon een tikkende tijdbom onder je en heb je houden en keren met het gewicht wat hij je in de handen gooit, andere moment loopt er een paard onder je wat nogsteeds ontzettend graag voor je wil werken en lekker licht in de hand is.
Op die momenten is de galop ook goed.
maar als er een tijdbom onder je loopt kun je hem in de galop bijna niet meer houden, hij vliegt er niet vandoor hoor! maar hij maakt zoveel sprong en maakt zijn eigen zo sterk dat een gecontroleerde, beheerste galop niet meer wil.
Ook drukt hij zijn neus eruit en staan de blaren je op de vingers.
het banketstaaf is dan dus ook dat hij ook niet valt terug te rijden,
Ik ben bang dat hij zijn eigen straks bewust wordt van de ontzettende kracht die hij op dat moment heeft..
en dan kon hij er (ben ik bang) wel eens misbruik van gaan maken.
Mijn vraag aan jullie: wie heeft tips voor ons..?
Hulpteugels zijn al van belang geweest maar ook dit helpt op dat moment niet.
alvast bedankt