Even een nette inleiding, zoals het hoort natuurlijk

Ik heb Nero nu bijna 9 jaar, we zijn gewoon lekker recreatief bezig en mijn voornaamste doel is lekker ontspannen kunnen rijden!
Ons niveau is B

Problemen waar we tegen aan lopen:
Nero's aandacht bij mij houden, hij kan al verschieten van een waaiend blaadje of takje

Mijn houding
Nero wil soms nog wel eens op de voorhand vallen
Nero lekker actief houden en betere impuls
De reden dat ik mijn nikes aan heb is dat mijn rijschoenen vanochtend overleden is

Caps vind ik niet fijn

Ik heb vandaag een les klassieke dressuur gehad met een beetje centered riding.
De engelse dressuur vind ik helemaal niks, en besloten om een keer iets anders te proberen, en het is me super bevallen!
Geen geruk en gepluk en slome achterhand, maar gewoon lekker laag gereden met neusje er lekker uit

Doel waar nu naar toe gaan is goed rug gebruik, wat meer bespiering op de lendenen en lekkere impuls houden!
Nero heeft 5 weken vakantie gehad, omdat ik op vakantie was en daarna goed wou beginnen met meteen les

graag rekening houden met het feit dat het net geregend had, wei was redelijk glad, en dan loopt Nero altijd wat voorzichtiger!!
Nero is door de ostheopaat vrij verklaard van rugklachten en binnenkort ga ik weer een afspraak maken

We zijn begonnen met longeren, om te kijken of Nero ergens spierproblemen had, maar dat was prima in orde

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

Ik sta open voor commentaar, maar ik verzoek wel om respectvol te blijven, haw is voor rijtechnisch commentaar, andere vragen mogen natuurlijk per pb

, "over de kop" loopt.