pony zit vast in de rug

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

breakie_

pony zit vast in de rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 10:12

heej ik ben naar ponykamp geweest,
en toen hebben we buitenritten gedaan enzo. en de volgende dag heb ik haar gelongeerd, en toen een dag rust gegeve, maar toen ik weer ging rijden, zat ze helemaal vast,
heeft er iemand tips?ze gaat ook hangen naar 1 kant omdat ze haar hoofd naar 1 kant doet dat doet ze aleen als je de teugels oppakt,
en met lange teugels gaat het wel beter,
en dan voelt het net alsof ze op die ene kant meer loopt dan op de andere kant van de benen zeg maar. het is moeilijk uit te leggen. heeft er iemand tips hoe ik haar weer los krijg?

sunny_l0ve

Re: pony zit vast in de rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 10:21

Ik denk dat je haar misschien ook een keer een massage kunt laten geven, dat helpt echt bij paarden. En gewoon lekker loswerken d.m.v. longeren. Even lekker laten ontspannen, maar wel laten bewegen. Waarschijnlijk heeft dat dagje rust haar een beetje stijf gemaakt.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 10:36

Ja idd even lekker laten masseren en zelf wat gymoefeningen met haar doen, lekker rekken en strekken , zodat de spieren weer lekker los komen.

breakie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 10:51

jaa en die buitenritten ookwel want ik reed haar bijna niet aande teugel op ponykamp, omdat ze wat druk was en kijkerig enzo met al die andere paarden inde bak is ze niet gewend. maja dankjewel!

xmiepje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 12:10

sunny_l0ve schreef:
Ik denk dat je haar misschien ook een keer een massage kunt laten geven, dat helpt echt bij paarden. En gewoon lekker loswerken d.m.v. longeren. Even lekker laten ontspannen, maar wel laten bewegen. Waarschijnlijk heeft dat dagje rust haar een beetje stijf gemaakt.

had ik ook gedaan bij mij pony, hielp goed !
ik merkte duidelijk verschil