Ilan @ opbouwend werk.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Whitepanther

Ilan @ opbouwend werk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 23:24

Hallo allemaal,

Nou na een tijdje weer een keer een topic van Ilan. Ilan heeft van half mei tot eind juni niet meer onder het zadel gelopen in verband met rugklachten. Dit werd veroorzaakt door een niet goed passend zadel, na goedkeuring van de veearts zijn we dus eind juni de boel weer rustig op gaan pakken. Waar we op dit moment mee bezig zijn is: zijn rug en achterhand bespiering ontwikkelen zodat hij het gewicht beter kan dragen en we kunnen voorkomen dat de rugklachten weer gaan opspelen. Problemen die we tegenkomen zijn: rechtsom pakt Ilan gemakkelijk te veel stelling terwijl het linksom moeilijk is om hem om mn binnen been te buigen. Lengte geven was in het begin nog een beetje een probleem, ilan heeft een hele korte hals en kropt zich dan ook graag op. Ik heb nu zelf geleerd om hem lengte te durven geven en hij pakt dit echt super op, hij zoekt heel goed naar mn hand en ik moet opletten dat ik die niet te snel teveel geef want anders is hij me kwijt.

Mijn eigen commentaar:

- mijn houding is op dit moment niet echt om over naar huis te schrijven ik val snel voorover omdat ik mee wil geven en niet mn teugels te lang wil laten worden
- Ik heb soms de neiging mn hakken nog al op te trekken

PS: Een nieuw zadel heb ik wel gekocht hoor Knipoog

Nou hier komen de foto's (even een oude foto te vergelijking)

Afbeelding

Afbeelding
Dit is dus het probleem dat hij rechtsom teveel stelling pakt

Afbeelding

Afbeelding
inbuigen naar links op de rechterhand, vanwege het stelling probleem

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Rijtechnisch niet echt correct ofzo maar vond deze zo cute Bloos

Afbeelding
En nog eentje om het af te leren Knipoog

Nou kom maar op al het commentaar en tips zijn welkom Haha!

NimmyJarig

Re: Ilan @ opbouwend werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 06:56

Hij gaat echt vooruit, merk dat ie steeds beter door zn lijf gaat lopen en zn gangen enorm verbeterd zijn de laatste tijd...

hoog tijd om te gaan starten, de b vliegen jullie waarschijnlijk zo door heen Knipoog....

en je houding valt opzich nog wel mee, let alleen op je armen en probeer niet nog verder vorover te vallen

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 08:31

Ilan een keer! Haha!
hij ziet er goed uit Lachen mooi dat je weer op kunt bouwen, wat voor zadel heb je eigenlijk gekocht?
ik zou idd op letten dat je niet naar voren valt, kan je voorkomen om goed voor je te kijken en niet naar je mooie pony Lachen

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 08:34

Euhh een kentaur, welk type ben ik ff kwijt, maar wel een ontzettend lekker zadel Haha!

joyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 08:35

stoere pony!
verder zou ik proberen je bekken beter te kantelen en iets meer achterover zitten. En je armen in te buigen naast je lichaam.

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 09:24

Hey lien! Het is echt een super topic geworden!! Wie heeft die foto's gemaakt?! Knipoog haha

Even on topic, ik denk dat dit een mooie bevestiging is dat je weer op de goede weg bent. Hij laat heel goed los en volgt je hand geweldig, nu nog een beetje aan je houding werken en ASAP die startkaart aanvragen!!!!!!!!!!!!!!

xx

linn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 09:41

Ziet er weer goed uit zeg! Haha! Gaat helemaal goedkomen met jullie.

Ik geef 1 tip die ik zelf ook heb gehad en zeker werkte!
Probeer je handen wat hoger te doen, recht te houden en je schouders naar achteren te drukken.
Omdat je dan je handen wat hoger houd ga je vanzelf meer naar achteren en maakt het je makkelijker om je schouders ook naar achteren te doen.
Mijn cijfers in de proef gingen van een 6 naar een 8, ideaal haha!
Dan kan je ook fijner van je been naar je hand rijden.

Succes jullie Haha!

mr_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 09:44

idd handen iets hoger

en moet het toch even zeggen Cap ??

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 10:01

Het ziet er gezellig uit! Lachen
Ik ga mee in het commentaar wat al eerder is gegeven met nog een puntje erbij; let op dat je niet tever achter in het zadel gaat zitten, dat valt op sommige foto's wel op.
Succes met 't opbouwen! Haha!

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 10:53

Iedereen super bedankt, tjah mn handen moeten wat hoger dat weet ik Bloos maar ben aan het oefenen dermee, komt wel goed hoop ik Tong uitsteken

@Zoekatje: Cap (krijgen we dat weer) ja ik weet het ik heb geen cap op nee. Wanneer ik dressuur rijdt in de bak draag ik die niet nee. Ik heb Ilan al 6 en half jaar en heb hem zelf ingereden... Ik ken hem goed genoeg en hij zet werkelijk nooit geen pas verkeerd en schrikken is iets wat ie niet kent, ja ik weet het het blijft een dier en het kan altijd gebeuren... Maar even een voorbeeldje maandag kwam er een luchtballon over en die vloog echt heel laag, we dachten even dat ie bij ons in het weiland ging landen ofzo, Ilan geeft der niks om... Dus ja geen cap

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 12:06

hoi,

ziet er alweer goed uit Lachen
zijn leuke foto's.

commentaar is al gegeven.(en ben ik niet zo goed in Schijnheilig)

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 12:11

Ik vind het een heel prettig beeld geven Lachen
Hij is lekker ontspannen.
Ik vind het heel netjes zeker aangezien hij een tijd heeft stilgestaan Lachen

Let alleen wel op je handen Knipoog

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 12:13

Ja die handen Bloos i know weet ook niet waar ik mezelf dat ooit aangeleerd heb maar probeer het mezelf af te leren.... maja zoals altijd zijn dingen aanleren makkelijker dan dingen afleren.... blijft toch jammer dat dat zo is vind ik Tong uitsteken

iingee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 22:07

zo lien dat zit er echt goed uit, lekker ontspannen!! *LOL*

probeer wel aan je voeten te denken (kapstokjes) en je handen!
maar ik kan er eigenlijk weinig over zeggen want ik heb het zelfde probleem Nagelbijten / Gniffelen

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 13:15

Om lekkerder te zitten kan je heel bewust letten op de heupen / bekken, laat die duidelijk kantelen. Dan zit je minder achter in en meteen rechter op (waardoor wss je handen ook al beter komen).
Verder idd voor de stelling veel wissel tussen contra stelling en gewoon stelling naar binnen. Zorg ook dat 'ie mooi lengte buiging in zijn lijf pakt en hij is meteen lekker los.
Verder loopt 'ie er lekker aan hoor Eline! Lachen
En jullie zijn echt een leuke combi, super dat jullie weer aan het werk kunnen Lachen

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 14:15

Wat een súper leuke pony!
Groene dekje staat ook heel leuk op hem.
Probeer je handen inderdaad wat meer te dragen, maar dat werd al gezegd. Lachen