Nou na een tijdje weer een keer een topic van Ilan. Ilan heeft van half mei tot eind juni niet meer onder het zadel gelopen in verband met rugklachten. Dit werd veroorzaakt door een niet goed passend zadel, na goedkeuring van de veearts zijn we dus eind juni de boel weer rustig op gaan pakken. Waar we op dit moment mee bezig zijn is: zijn rug en achterhand bespiering ontwikkelen zodat hij het gewicht beter kan dragen en we kunnen voorkomen dat de rugklachten weer gaan opspelen. Problemen die we tegenkomen zijn: rechtsom pakt Ilan gemakkelijk te veel stelling terwijl het linksom moeilijk is om hem om mn binnen been te buigen. Lengte geven was in het begin nog een beetje een probleem, ilan heeft een hele korte hals en kropt zich dan ook graag op. Ik heb nu zelf geleerd om hem lengte te durven geven en hij pakt dit echt super op, hij zoekt heel goed naar mn hand en ik moet opletten dat ik die niet te snel teveel geef want anders is hij me kwijt.
Mijn eigen commentaar:
- mijn houding is op dit moment niet echt om over naar huis te schrijven ik val snel voorover omdat ik mee wil geven en niet mn teugels te lang wil laten worden
- Ik heb soms de neiging mn hakken nog al op te trekken
PS: Een nieuw zadel heb ik wel gekocht hoor

Nou hier komen de foto's (even een oude foto te vergelijking)

Dit is dus het probleem dat hij rechtsom teveel stelling pakt

inbuigen naar links op de rechterhand, vanwege het stelling probleem

Rijtechnisch niet echt correct ofzo maar vond deze zo cute

En nog eentje om het af te leren

Nou kom maar op al het commentaar en tips zijn welkom
mooi dat je weer op kunt bouwen, wat voor zadel heb je eigenlijk gekocht? 

)