Nimmy@work (L2)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rana

Nimmy@work (L2)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 22:44

Hallo allemaal,

Nou het werd maar weer eens tijd voor een topic van mij en Nimblis mijn bijrijpaard. (van Nimmy hier op bokt)
Op dit moment zijn we heel druk bezig om nim iets meer op zijn achter hand te krijgen (hij is iets overbouwd) en uit te schuiven. Hij heeft heel erg de neiging om zich op te kroppen. Hij wordt sinds een half jaar op een andere manier getraind en dat begint nu wel erg zijn vruchten af te werpen.
Wat we veel in de training mee willen nemen is het rechtrichten aangezien hij zelf te snel linker stelling aan wil nemen. Dit gaat eigenlijk wel erg goed op het moment. Hij heeft heel veel spier ontwikkeld, en heeft veel meer zin in het werk. Zijn eigenaaresse heeft hem nu M1 start gerechtigd .

Mijn eigen commentaar:

Let op binnen teugel Boos!
onderbeen mag meer naar achter en zelf meer achterover zitten.

Nou genoeg gezegd, tips zijn welkom!!!!!

eerst even wat oudere foto's zodat jullie kunnen zien hoe zijn bespiering eerst was een half jaar geleden:

Afbeelding

Zie hier, hij had moeite met hals laten vallen (ruiter hielp ook niet mee hihi)

Afbeelding

En dan nu de foto's van vandaag:

Afbeelding
even stappen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
drafje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
en dat waren ze weer!

Bedankt voor het kijken en meedenken.

s6801881

Re: Nimmy@work (L2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 22:54

Je rijd je paard soms iets te diep (neus achter de loodlijn). Daarbij houd je je handen ietsje te hoog. Als je je handen wat lager hebt loopt je paard ook meteen met zijn hoofd in een betere houding. En je hebt je onderbenen iets te ver naar voren.

Verder geen commentaar, jullie zien er saampjes leuk uit Lachen

NimmyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 06:52

Hij wordt idd steeds sterker en losser in zn lijf..
Jij moet zelf idd op je houding letten, maar merk zelf ook dat ik in dit zadel snel voorover val....

Ik heb trouwens niet t idee dat ie te diep loopt, of jij je handen veel te laag hebt...

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 09:34

@ Mloeser: bedankt voor je meedenken. Het iets achter de loodlijn heb je inderdaad goed gezien! Dit is echter wel de trainings houding waarin ik hem zowel laag als zoals op deze foto's iets hoger graag los werk op foto 6 en 7 heb ik m weer gewoon op de ll.

Mijn handen verder naar beneden? ik vind ze juist wel prettig zo Ja Ik kan ze niet vast zetten en moet hem echt heel erg naar me toe rijden.

@ Nimmy; zadel is indd wel uitnodigend om naar voren te klappen maar ga er gewoon meer op letten tis een kwestie van me bekken kantelen... haha theorie is goed nu nog de uitvoering

linn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 09:44

Ziet er goed uit Rana! Hij gaat echt vooruit dat kan je wel zien.
Ja het commentaar uhm.. het enige wat ik mee wil geven, probeer hem wat losser achter zijn kaak te krijgen dus dat die het achter zijn oren ook echt moet gaan gebruiken.
Hierdoor gaat die veel soepeler lopen.

Over je handen, die zijn goed zo, niks op aan te merken!

_Blacky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 10:34

Ziet er goed uit rana, jullie gaan goed vooruit.
T commentaar is allemaal al gegeven Lachen
En je handen zijn goed zo Lachen

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 11:35

dank jullie wel! Ik ben blij de bevestiging nog even te krijgen over m'n handen!!

RvS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 14:18

Hoi,
super paard Bloos
vind je handen wel erg netjes,
succes met je topper!

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 14:36

Ik vind jullie een leuke combinatie Lachen erg mooi paard.

Ik ben het alleen niet eens met het feit dat je je handen goed hebt, de hoogte is prima alleen kantle je ze naar voren waardoor je veel meer duk krijgt bvij je paard in de mond. Als je je handen netjes ontspannen rechtop hebt, hangt je zweep ook netjes naar beneden Ja en heb je een soepelere(wat een woord haha) met de mond van je paard Ja

verder zijn jullie een erg leuke combi Lachen

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 16:21

hmmm... zo had ik het zelf niet echt bekeken... naar mijn gevoel heb ik op deze momenten heel weinig druk op de teugels. zweep steekt expres naar achter anders blijft hij achter me zadel steken hihi

zal er eens op letten of het gevoel in de hand anders wordt bedankt voor de tip!

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 16:21

RvS schreef:
Hoi,
super paard Bloos
vind je handen wel erg netjes,
succes met je topper!

Dank je wel!

NimmyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 21:47

Ing__ schreef:

Ik ben het alleen niet eens met het feit dat je je handen goed hebt, de hoogte is prima alleen kantle je ze naar voren waardoor je veel meer duk krijgt bvij je paard in de mond. Als je je handen netjes ontspannen rechtop hebt, hangt je zweep ook netjes naar beneden Ja en heb je een soepelere(wat een woord haha) met de mond van je paard Ja

hmm heb zelf al ik kijk niet t idee dat er een te strakke verbinding tussen hand en mond zit bij hun, eerder te los soms... maar opzich zit er wel wat in...

Heb zelf trouwens de afgelopen dagen weer super met m kunnen rijden, dus raan je bent goed met m bezig, heb er profijt van...

iingee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 22:14

zo jullie zijn echt een heel stuk vooruit gegaan! Ja je ziet al veel meer ontspanning dan op de vorige foto's!!
supper OK dan! !!

ook mijn tips zijn: niet te ver voorover vallen en let ook op je handen!

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 11:35

Nimmy schreef:
Ing__ schreef:

hmm heb zelf al ik kijk niet t idee dat er een te strakke verbinding tussen hand en mond zit bij hun, eerder te los soms... maar opzich zit er wel wat in...

Heb zelf trouwens de afgelopen dagen weer super met m kunnen rijden, dus raan je bent goed met m bezig, heb er profijt van...

Super bedankt Marieke dat is wel een hele bevestiging thnx

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 13:10

Voor jezelf is het idd makkelijker om je handen goed recht op te houden zoals al werd genoemd, dan kan je makkelijker meegeven of juist een ophouding maken ik je hand.
Verder zou ik wel proberen met je zweep naar beneden te rijden, dan kan je makkelijker bijtikken en hoef je niet eerst je handhouding te veranderen.
Verder zit je er wel goed op, en loopt Nim er wel lekker aan, hij mag nóg wat actiever achter, soms is 'ie wat slapjes. Maargoed dat het je ook niet binnen een dag goed, en hij loopt er al beter aan dan een poos geleden Lachen

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 16:28

OoappeloO schreef:
Voor jezelf is het idd makkelijker om je handen goed recht op te houden zoals al werd genoemd, dan kan je makkelijker meegeven of juist een ophouding maken ik je hand.
Verder zou ik wel proberen met je zweep naar beneden te rijden, dan kan je makkelijker bijtikken en hoef je niet eerst je handhouding te veranderen.
Verder zit je er wel goed op, en loopt Nim er wel lekker aan, hij mag nóg wat actiever achter, soms is 'ie wat slapjes. Maargoed dat het je ook niet binnen een dag goed, en hij loopt er al beter aan dan een poos geleden Lachen

Over het makkerlijker bijtikken ben ik het niet met je eens als ik hem langs mijn been hebmoet ik juist mijn hand positie veranderen nu niet, gelukkig heb ik hem overgens niet nodig kan hem eigenlijk net zo goed weg doen dan is het probleem opgelost Haha!

Actiever wordt aan gewerkt, de wens om actiever te krijgen van achter wordt zoals te lezen is al aan gewerkt, maar Rome ook niet in 1 dag gebouwd he? Alles steen voor steen.
Bij Nim is dit ook heel erg belangrijk. hij wordt sinds een half jaar heel anders getraind. dit pakt hij verschrikkelijk goed op. de truc is dan ook dat we hier niet te hard van stapel lopen. Hij zal meer aanbieden dan hij daadwerkelijk vol aan zou kunnen omdat hij heel snel leert, en zo verschrikkelijk graag je gunstig wil stemmen.
Om het eerlijk te houden wordt hij nu ook nog niet in de M uitgebracht, zodat hij zich eerst weer lekker verder kan ontwikkelen.

Ik zeg maar zo: als wij nu de mededeling zouden krijgen dat we niet meer voor uit mogen lopen maar achteruit zullen we in het begin ook geen sprintje kunnen trekken. Later na veel oefenen misschien wel.

we nemen lekker de tijd. Hij is goud eerlijk maar beter een stapje terug dan 1 te ver vooruit en struikelen Knipoog

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 12:19

iingee schreef:
zo jullie zijn echt een heel stuk vooruit gegaan! Ja je ziet al veel meer ontspanning dan op de vorige foto's!!
supper OK dan! !!

ook mijn tips zijn: niet te ver voorover vallen en let ook op je handen!

Hai iingee dank je wel voor je tips zal er rekening mee houden