Venice (v. Concorde) @ dressuurwedstrijd B

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marijkedam

Venice (v. Concorde) @ dressuurwedstrijd B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 19:29

Hey,

Laatst heeft een vriend van me foto's gemaakt op wedstrijd. Dus ik dacht, laat ik ze nog eens plaatsen.

We hebben nu 5 winstpunten in de B. Het gaat eigenlijk heel rustig aan. Telkens nét een winstpuntje.
Het voornaamste probleem waar we nu aan werken is de impuls.

Wie heeft er nog tips voor de impuls. Het is een lang en groot paard, dus erg makkelijk is het niet.
Opmerking van mezelf: Ik heb geeneens geld gevonden....

Hier de foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

PrimaDonna_

Re: Venice (v. Concorde) @ dresuurwedstrijd B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 19:32

Erg mooi paard.
Hahaha ja je moet daar wel op letten dat je niet naar beneden kijkt vooral bij wedstrijden, daar let de jury wel op.
Wat je kan doen is je paard meer van achter naar voren rijden zodat zijn achterhand wat actiever word en hij deze meer gaat gebruiken.
Ik rijd zelf ook op een best lang paard en daar moet ik dit bij doen en dat helpt erg goed.

Succes ermee !!

tjalk

Re: Venice (v. Concorde) @ dressuurwedstrijd B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 19:33

dat is nou jammer geen geld Huilen

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 19:37

Ziet er netjes uit hoor! Ze lijkt op een Concorde bij ons op de vereniging zeg!

Lekker veel (schijn) overgangen rijden om haar activer te krijgen, zodat ze inderdaad lekker van achter naar voren komt.
En inderdaad niet zo naar beneden gluren Knipoog

Veel succes!

Anneke01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:20

Ziet er netjes uit. Zoal je zelf ook al aangeeft, niet te veel naar beneden kijken. Je handen mag je ook wat dichter bij elkaar houden.
Om meer impuls te krijgen kun je veel overgangen rijden. Bijvoorbeeld 5 passen draven, vervolgens 5 passen galop, weer 5 stappen draven, weer 5 passen galop enz. Rijd deze overgangen actief en consequent. Dan lukt t. succes.

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:44

Ziet er leuk uit, mooie combi! Tips voor impuls zijn gegeven en ben ik het mee eens. Probeer ook eens te werken aan de halshouding, ietsjes ronder want ik zie een flinke ondernek en die wordt steeds sterker en sterker. Ik spreek uit ervaring heb heel veel moeite gedaan om die bovenste halsspieren er weer op te krijgen. Komt allemaal helemaal goed hoor, veel succes!

Askor_Djarne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:52

Erg gaaf paard Lachen Jammer dat je geen geld gevonden hebt zeg Knipoog

Tips : Handen verder naar voren ( zit vrij dicht op je zadel ) Dan voel je ook beter wat het paard onder je doet. Wel je handen keurig bij elkaar hoor, top ! En zoals vele zeggen veel (schijn) overgangen rijden en vlot weg en snel terug Lachen Succes Lachen

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 16:52

Ik zou beginnen met meer aandacht voor je eigen houding, denk dat daarna je paard het ook makkelijker krijgt om impulsief door te lopen.

Oefen eerst eens op een stoel (of nog mooier: zo'n fitnessbal in de sportschool) Breng je schouders omlaag (niet naar achteren, dan trek je je rug hol) en draai je schouderbladen naar elkaar toe. Kantel je bekken (denk je navel naar je ruggegraat) door je buikspieren aan te spannen. Je bovenlichaam wordt zo een stabiele kolom, je arm kan onafhankelijk blijven bewegen. Houd je ellebogen aan je lichaam en leg je onderarm voor je uit. Knie los, hoe harder je knijpt met je bovenbenen hoe moeilijker je kunt zitten en hoe meer je je paard afremt, en hou druk op je beugel. Teugels wat korter en je hand meer voor je uit.

In draf en galop veel schakelen, en echt consequent op letten dat je reactie krijgt op je hulpen. Niet alleen naar voor, maar ook als je terugrijdt.

Als je hem fijner voor je been hebt zal hij ook makkelijker worden aan de voorkant.

Succes!