Ik heb een probleempje, Ik heb toet nu 3 jaar en en het begin ging hij er vaak vandoor, dus eerst goed in de bak de basis gelegd. Twee jaar prima buiten gereden, en nu gaat ie er af en toe zo hard vandoor!!
eerst langs de weg, doodeng, ging ie achter een andere pony (kvika) aan, dus ik kan me daar nog wat bij voorstellen , andere pony, die moet ie natuurlijk inhalen, logisch in toet zijn hoofd. Neemt niet weg dat de actie levensgevaarlijk was....

Nu vanmiddag op het strand, ik was alleen , heenweg galopje gedaan, was prima, toen terug, ff laten strekken, maar ja, dan moet ie weer terug naar stap, zie dat maar voor mekaar te krijgen voordat je bij de strandafgang bent, als het aan hem lag, crosste die zo egmond aan zee binnen, malloot.

Het kwam allemaal best af, maar hoe maak ik zijn remweg nou korter?? eigenlijk is het ook een dominantieprobleem, want hij is volgens mij zijn grenzen aan het zoeken (zoveelste keer

Een pessoabit, is dat wat? als handrem?? Het komt op zo'n moment op kracht aan, en ja hij is en blijft sterker als mij......
En ik maak tijdens de rit veel overgangen hoor, stops en alles, en ik doe ook niet altijd alleen maar rennen op het strand, en de ene keer is er niks en de andere keer is de handrem niet te vinden.

help.....