Ultra Light (OlivixKennedy) @training in de regen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Midnight16

Ultra Light (OlivixKennedy) @training in de regen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 13:23

Hallo,

Vandaag zijn er foto's gemaakt van onze training. Helaas werkte het weer niet zo mee. En zijn er ook een hoop foto's mislukt. Hierdoor staan de foto's niet op volgorde en zijn er geen losrijfoto's bij Knipoog
Eerst maar eens de nodige informatie volgens de regels.

Niveau:
Ultra light is een Elite merrie en we zijn nu M2 startgerechtigd. Maar we blijven eerst nog doorrijden in het M1 tot het allemaal wat meer bevestigd is en ik er op concours nog meer kan uitrijden.

Training:
We richten ons in de training vooral op reactie, rechtrichten, veel schakelen (vooral naar voren toe) en de rechterlengte buiging (linker is geen probleem). Daarnaast met de oefeningen voor het M2. Met name de contragalop, wat lastiger voor ons is.

Probleem:
De rechterlengtebuiging. Het nog te weinig voorwaarts denken, dit is overigens al een stuk verbeterd! In de schakeling naar voren wil ze ook graag wat over het tempo lopen. Ook loopt ze graag te diep. Nu regende het ook en dan is ze er nog moeilijker uit te rijden en gaat ze zich een beetje zetten. Maargoed regen kan ook in de proef gebeuren. Knipoog Mijn houding is ook een aandachtspunt. Ik moet mijn ellebogen meer aan mijn lichaam aansluiten.

Op de foto's zie je vooral veel schakelingen gericht op het naar voren toe, wat ik ook heel veel in de training doe. Alleen mag ze daarbij meer aan elkaar blijven.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier nog een paar foto's tijdens een concour in het M1. Waar het wel mooi weer was! Cool
Foto's zijn gemaakt door http://www.ARfotografie.nl

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Commentaar en tips zijn welkom! Haha!

Bets

Re: Ultra Light (OlivixKennedy) @training in de regen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:47

Paard wat moeite heeft met lengtebuiging moet je veel in begin werken in stap en langzamere tempo, oefeningen als schouderbinnen,travers,renvers in langzame maar wel met actieve achterhand laten stappen dat paard goed na moet denken. Zodat paard meer kan gaan dragen. Dan gaat je paard ook niet te snel te laag lopen.

Tactmatig drijven is in begin belangrijk dat je paard leert meer vanuit zichzelf te gaan lopen, maar jij bepaald tempo en jij moet paard leren wachten. Dat is denk ik wel zeer moeilijk maar wel beste waarop je kunt trainen. Want zolang je lengtebuiging niet helemaal in orde is zal je moeite blijven houden in rechtgerichtheid en dus ook in je oefeningen.
Langzaam aan draven en tactmatig drijven. Op drijven zal je paard dus harder willen en ga je paard van voren opvangen/begrenzen en doordat je toch door blijft drijven ga je paard meer bij elkaar rijden. Blijf voelen of paard gelijkmatig blijft in aanleuning, als dat is zal paard na gaan geven, als antwoord daarop geef jij weer na als beloning. En dat is denk een belangrijk deel van basis waarje op moet blijven hameren om je onderdelen beter bevestigd te krijgen.

Bij je trainingsfoto's lijkt het dat je paard ver over tempo gejaagd word. Hij word lang in achterbeen en ook wat lang in lijf. Daarom zou ik meer kiezen om paard meer te laten dragen en als je paard dus nageeft zoals ik hierboven staand vermeld heb, dan zou ik korte overgangen/tempowisselingen gaan rijden om je paard onder controle te blijven houden en snel aan been. Maar niet altijd tempowisselingen naar voren rijden, ook keer doorsluiten en meer terug laten komen, zodat paard meer op achterhand kan komen.
Mooi paard in elk geval waar wel wat in zit denk ik persoonlijk. Succes ermee.

marieke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:48

hee hallo
leuk paardje, het valt me op dat je je onderbenen vaak ver naar achter legt, probeer dit niet te doen, dan verbeter je je zit ook nog eens extra ( die is niet slecht hoor). en waarschijnlijk reageert ze dan ook wel op je hulpen. veel succes
x

7sabrine7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:57

Knap paardje;) en je zit er heel netjes op vind ik, al ligt je onderbeen wel soms wat ver naar achter.
Veel succes verder xx

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:06

Vind haar op de trainingsfoto's meer op mijn paard lijken dan op de wedstrijdfoto's maar blijft een leuk paard! komt vast goed allemaal, iedereen loopt tegen probleempjes aan, we hebben toch niet voor niets les allemaal toch??

SuzannedG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 19:02

Je zit op de trainingsfoto's ziet er fijner uit dan op de wedstrijdfoto's. Je zit daar niet netjes in één lijn. Misschien wat spanning? Verder vind ik je heel gericht trainen en de foto's zien er heel fijn uit.
Mooi paard heb je, mooie combi!

Midnight16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 16:06

Leuk om te horen Bets. Zoals jij het beschrijft zijn we het nog ook ongeveer aan het aanpakken. Geeft toch een soort van bevestiging. Knipoog

Dat ik mijn onderbeen te ver naar achteren leg ben ik mij van bewust. Dat het op de wedstrijdfoto's erger is komt inderdaad door spanning. Ze zette mij namelijk een tijd heel erg aan de kant in de proef. Deze wedstrijd is ook al een tijdje terug en volgens mij is het nu al wel verbeterd!

Bedankt jullie commentaar Haha!