Naar galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Love_Nola_xx

Naar galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 00:22

Er zullen zeker vele topics hiervan zijn en anders zet er maar een slotje op ,,

maar als ik naar galop wil gaan rent ze heel de bak door ,, (rengalop) Eerst was het best rustig maar nu niet meer. Ik maak wel steeds voltes maar ik vind ook gewoon dat ik gewoon moet kunnen rijden. Zelfs van stap naar galop doet ze dat. Ze slaat de hoeken steeds over en ik kan er geen stuur meer op vinden. Ik hou de teugels tegen haar hals aan naar de kant waar ze naar toe moet en de binnenbeen hou ik gedrukt..
Heeft er iemand tips of gewoon reacties die ik zeker te horen moet krijgen?

Bedankt!!

edit: Nog eventjes.. Het lijkt net of ze schrikt of iets ,, ze reageerd gelijk en rent er dan vandoor,, misschien hebben jullie hier ook wat aan

MandyR

Re: Naar galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 00:33

Heb je al geprobeerd om met een zweepje te rijden? Het paard waar ik op rij heeft ook wel eens van die kuren en als ik dan een zweep op pak is het over. Je hoeft er niet mee te gaan slaan maar gewoon tegen zijn binnenste schouder aanleggen. Die van mij heeft dan het idee naar de hoefslag geduwd te worden.
Is verder het tuig enzo in orde? Dat ze niet weg rent voor de pijn die ze heeft?

Love_Nola_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 00:36

Ik hoef bij haar niet met zweep in de buurt te komen ,, want dan word ze gek ,, haha,, maar ik zat eraan te denken om de tandarts te laten komen, maar tijdens het stappen en aan de teugel doet ze heel normaal en van stap naar draf ook heel goed maar dan vind ik het vreemd in de galop,, maar misschien komt het wel door haar gebit waarschijnlijk. Ze laat ook de helft uit haar mond vallen als ze aan het eten is

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 00:41

Dat doen wel meer paarden. Dan nemen ze meer in hun mond dan ze kunnen kauwen. Vaak uit angst dat een ander paard het op eet. Ook al hebben ze allemaal een eigen voerbak en zit er een afscheiding tussen.
Maar de tandarts een keer laten kijken kan natuurlijk nooit geen kwaad.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 23:28

YRT => RT-P, hier zul je waarschijnlijk meer tips krijgen Lachen

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 23:33

Je geeft aan dat je met je binnenteugel stuurt, en het paard daarmee onbewust verzoekt om de bocht af te snijden. Dit in combinatie met het harde rennen, klinkt als een balansprobleem (of angst).
Voltes rijden om de vaart eruit te halen is goed, zo hoef je niet te trekken aan je teugel.
Binnenbeen eraan is ook goed, zo houd je het dier in balans. Alleen moet je dan ook je binnenhand enigszins liften en tegen de hals houden (eigenlijk net als wat je met je binnenbeen doet). Hiermee houd je het dier in balans en rechtop. Probeer tevens om korte stukjes achtereen te galopperen; hiermee ontwikkel je kracht en balans, en ook gehoorzaamheid. Rijd geen eindeloze stukken achtereen in galop; ws. wordt ze dan niet rustiger, maar meer vermoeid en raakt ze meer uit balans. Om dan nog op de been te blijven, zal ze alleen maar harder gaan rennen.
Succes!

henkb

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 17:59

Jouw paard heeft geleerd dat het de baas is in die situatie, je moet de overgangen heel goed onder controle hebben. Dus begin gewoon met 10 minuten stap draf, stap draf. Vanuit de draf een keer aangalopperen, heel rustig en weer terug naar draf. Lukt dat niet dan zet er een half uurtje een hulpteugel op als je paard te sterk is. Doe je het niet kun je het vergeten, want ze weet dat dit een mogelijkheid is om weg te komen. De oorzaken kunnen verschillend zijn, ongehoorzaamheid of een reactie uit angst voor de hand. In ieder geval moet je er vanaf.

Lilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 09:56

doet ze dit aan de longeerlijn ook?

Love_Nola_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 10:47

Lilke schreef:
doet ze dit aan de longeerlijn ook?

nee helaas als ik erop zit. Aan de longeerlijn luisterd ze best goed.

Love_Nola_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 10:49

Henkb´´´Ik zal het vandaag proberen met het stap en draf . draf en stap enzo..
We zullen zien wat er gebeurt..
Ik laat het wel weten wat er gebeurt is;)