Misschien nieuwe aanwinst @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hebbesje

Misschien nieuwe aanwinst @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 22:04

Hoi hoi,

Ik heb sinds 1 augustus een Ferro x Uniform ruin voor 2 maanden op proef.
Dit was de 3e keer dat ik op hem vandaar dat de beugels nog wat korter zijn zodat ik wat meer steun had mocht hij een rare sprong maken. ( zijn nu inmiddels langer ) Het is een schimmel ruin van 1.70 hoog en 11 jaar oud. Hij is op M niveau getraind en uitgebracht in de L2. Hij heeft bij een meisje gestaan waar hij wat is verwent.
Hij heeft 1 groot probleem. Hij is doodsbang als er een paard tegemoet komt en wil dan zo vlug mogelijk stoppen en dan omdraaien en wegrennen. Dit is al flink verbeterd en ik kan al langs iemand af op één meter afstand. Wel moet je echt z'n aandacht bij jou houden want anders stopt hij en wil hij omdraaien.
Hij moet nog actiever worden en niet te diep gaan lopen. We zijn nog alle knopjes aan het uitzoeken..
Ook is hij nog wat sterk in zijn mond maar daar oefenen we hard aan.
Sorry voor de vieze vlekken maar hij is nu eenmaal een smeerkees en dat zie je op een schimmel nu eenmaal vlugger dan op een zwarte. (weet ook niet hoe dat komt :p)

Mijn minpunten:
-Handen lager houden.
-Handen gelijk houden, binnenhand niet te streng.
-Hakken wat meer uitdrukken ( is nu zo ver ik weet wel goed omdat mn beugels langer zijn.)

Hier zijn de foto's:

1 Afbeelding

2 Afbeelding

3 Afbeelding

4 Afbeelding

5 Afbeelding

6 Afbeelding

7 Afbeelding

8 Afbeelding

9 Afbeelding Sta moment Knipoog

10 Afbeelding

11 Afbeelding

Geen galop foto's jammer genoeg, wel gedaan hoor Knipoog

En wat vinden jullie van hem?

Appelflapje

Re: Misschien nieuwe aanwinst @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 22:10

Als ik eerlijk mag zijn vind ik het persoonlijk niet dé combinatie op het eerste gezicht. Dit omdat jij een vrij klein/tenger persoon bent en je paard toch wat groter/forser oogt. Het lijkt me voor jou makkelijker om een kleiner paardje te rijden, die zul je dan ook wat meer bij elkaar kunnen rijden dan deze. Het ziet er verder wel gewoon netjes uit, maar het lijkt gewoon alsof het wat moeite kost. Je zit netjes rechtop, op sommige foto's kan je onderbeen nog iets naar achteren, precies onder je heup/schouder. Ja Verder veel plezier met dit (of misschien wel een ander) paardje. Lachen

** edit **
Zie net dat je dubbel gepost had en dat ik in het stille topic reageer. Bloos Sorry. Knipoog
Én ik wil nog wel zeggen dat het natuurlijk wel een heel mooi beestje is en dat je met wat oefening en tijd een érg leuke combi kunt gaan worden! Haha!

Peet_Paneel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 22:14

ik vind het wel een leuke combi, tenminste dat kan het wel worden, en als je die beugels iets langer doet lijkt het alweer heel anders! Ik vindt mooi tenger op dit paard wel mooi, anders wordt het allemaal zo fors..
Maar dat is mijn mening! veel succes Lachen mooi dat je de kans wordt gegeven om dit paard twee maand op proef te krijgen! veel succes met je keuze Lachen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 22:15

Dubbeltopic, slotje.