Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Marchador schreef:Als ik het zo lees kukelt hij dus op de voorhand?
Allereerst niet terug gaan trekken of iets dergelijks.
Probeer zelf naar achteren (recht) te blijven zitten en geef hem been bij, houd hem niet tegen van voren. Daarnaast zou ik veel overgangen, tempowisselingen en schijovergangen doen om de achterhand sterker te maken.
Hoe oud is je pony?
geen pony. maarja foutje kan.Marchador schreef:Als ik het zo lees kukelt hij dus op de voorhand?
Allereerst niet terug gaan trekken of iets dergelijks.
Probeer zelf naar achteren (recht) te blijven zitten en geef hem been bij, houd hem niet tegen van voren. Daarnaast zou ik veel overgangen, tempowisselingen en schijovergangen doen om de achterhand sterker te maken.
Hoe oud is je pony?
bij mijn eigen pony lukte het wel, daar rijd je altijd op dat gevoel ken je helemaal. Maar bij ander paarden lukte het mij nooit. Nu merk ik dat ik het zelf steeds beter snap en gaat het bij andere paarden ook steeds gemakkelijker. Ik hoop dat je aan deze informatie wat hebt en succes ermee.
Een zweepje is ook absoluut niet verkeerd hoor als je die af en toe eens op zijn kont legt of een zacht tikje geeft. xDanielle schreef:Ik ga zowiezo geen hulpmiddelen gebruiken. want dan DWING je hem iets te doen, wat je hem eigenlijk moet leren.
.
xDanielle schreef:Oke ik had vandaag dus les gehad, en mijn instructrice zei, dat het komt omdat hij zich lang moet maken. en alstie even galopeert hij zijn hoofd weer naar boven doet.
Alleen ik moet leren om hem aan het galoperen te houden.
Want meestal kan ik 1rondje op de hoefslag nog niet halen.
Maarja ik rijd ook nog maar net 2maanden mischien nog niet eens paard. dus komt allemaal nog wel denk ik
xDanielle schreef:Oke ik had vandaag dus les gehad, en mijn instructrice zei, dat het komt omdat hij zich lang moet maken. en alstie even galopeert hij zijn hoofd weer naar boven doet.
Alleen ik moet leren om hem aan het galoperen te houden.
Want meestal kan ik 1rondje op de hoefslag nog niet halen.
Maarja ik rijd ook nog maar net 2maanden mischien nog niet eens paard. dus komt allemaal nog wel denk ik
henkb schreef:Het is juist zielig voor hem om het niet te doen. Maar goed om dat te begrijpen moet je wat langer paardrijden als 2 maanden.
Even een vraag: hoe lang denk jij dat je moet lessen om goed te kunnen paardrijden?