Fede (fries) @ dressuurtraining

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Mirte

Fede (fries) @ dressuurtraining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 20:25

2 weken geleden kwam ik terug van vakantie. Ik hoopte dat ik de dressuur weer lekker kon oppakken na de vakantie, maar helaas ging dat niet door! Fede stond op stal met een dik voorbeen. Maar aangezien dit niet de eerste keer was (inmiddels de 3e keer) hebben we er goed werk van gemaakt bij de dierenarts. De dierenarts zat eerst te denken aan de ziekte van Lime, dit kan ontstaan door de tekenbeten. Gelukkig was dit niet het geval, maar heeft Fede een infectie. Een paar dagen later gaat het al stukken beter met Fede en kunnen we beginnen met rustig stap werk. Dit pakte hij erg goed op en inmiddels pakken we er ook stukjes draf bij op de lange zijde. Alleen is dit niet al te handig met een paard wat erg werkwillig is. Knipoog Vandaag veel stapwerk gedaan en een klein drafje tussendoor.

Ik rijd Fede (7 jaar, ruin) nu een klein jaartje. We hebben inmiddels ook 1 groentjes wedstrijd gereden (B-niveau) en die ging erg goed! Het resultaat was 1e en een 2e plaats. Als alles weer goed gaat dan wil ik snel weer een groentjes rijden en dan misschien officieel starten!

Hier een aantal foto`s van vandaag:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een 'rustig' drafje
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben blij dat het goed is afgelopen met Fede en dat we nu rustig aan de dressuur kunnen oppakken Lachen
Hebben jullie nog tips over het rijden?

Ik hoor het graag!

Liefs,
Mirte

_Chendo_

Re: Fede (fries) @ dressuurtraining

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 21:37

wat een mooi paard! *kwijl*
Ik vind vooral dat je je handen zo mooi rechtop houd. Daar heb ik nog wel eens moeite mee. Ik draai ze al snel naar binnen.
Op sommige foto's lijkt het alleen wel alsof je je handen zo ver naar voren houd, maar op andere is dat weer weg, dus dat zal wel gewoon even een moment geweest zijn Knipoog

Ik vind het er mooi uit zien en hoop dat hij er snel weer helemaal bovenop komt Haha!

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 21:51

Mooie fries.
Probeer meer een knik in je armen te doen.
Succes

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 22:37

Ziet er netjes uit hoor!
Op de foto waar je "onthoofd" bent Haha!
heb je hem na wat ik kan zien erg goed bij elkaar. Probeer dat zo te houden. Verder vind ik het er erg netjes uitzien. want ik weet hoe werkwillig die is Knipoog Ik vind dat je hem netjes voor elkaar hebt, en wil je succes wensen op de wedstrijden.. ik weet zeker dat dat allemaal wel goed komt en dat je de punten snel bij elkaar hebt Knipoog zou jullie regelmatig dan wel tegen komen.

verder probeer inderdaad je handen wat meer te dragen.

Succes ermee Lachen

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 22:40

Mooi dier, lekker mee doorgaan. Weinig commentaar. Alleen zit je cap vrij ver over je ogen en zoek je wat geld Lachen

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 22:43

Leuke Fries! Die cap heb ik ook, volgens mij is dat model zo raar dat het zo voor je ogen zit haha. Jullie zien er leuk uit samen. Je armen wat minder strekken op sommige momenten en inderdaad handen dragen Haha!. veel geluk samen!

_Mirte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 10:16

@ Luna_Muse: Dat ik me handen naar voren houd is geen moment opname geweest Tong uitsteken Want dat is een probleempje waar ik aan probeer te werken!

@ Annekeee: Ik ga er goed opletten..

@ Navidad: Ja rustig aan doen bij Fede is altijd lastig geweest. Maar hij begint het een beetje door te krijgen. Ik hoop inderdaad dat we wedstrijden kunnen gaan rijden! Eerst maar even lekker trainen en daarna zien we wel Lachen En misschien kom ik je inderdaad tegen, tijdens de wedstrijden..

@ Eline_di: Hihi, ik moet een nieuwe cap.. Deze is te klein geworden en kan hem niet normaal op me hoofd zetten. Maar aangezien dit een van de grootste maat is Nagelbijten / Gniffelen

@ Noah2006: Bedankt voor je tip!

Iedereen bedankt voor de leuke berichtjes..

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:47

Ziet er netjes uit hoor! Erg leuk paard om te zien ook.
Even een vraag; Waar komt Fede oorspronkelijk vandaan en wat is zijn afstamming? Hij lijkt namelijk erg op een paard dat wij gefokt hebben.

liltjuh1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:13

Ziet er mooi uit!! Mooie houden heb je ook, hij loopt alleen op sommige foto's wel te diep. Maargoed, de meeste friezen hebben daar last van Knipoog

_Mirte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 19:20

@ Wendely: Je hebt een Pb.

@ liltjuh1: Bedankt voor je bericht Lachen, Fede is nog niet zo heel lang onder het zadel. Hij is ook nog niet constant met zijn hoofd-houding in de stap. Hier werken we hard aan! Dus het kan inderdaad kloppen als hij hier en daar iets te diep loopt.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 20:50

Wat een prachtige Fries zeg! Bloos
Probeer de knik in je ellebogen iets meer te houden (dus niet naar voren steken), en je handen iets rechter op! Knipoog

Stien_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 21:51

ja ziet er heel mooi uit ja superzit vind ik. weet je dat heb jij een mooie rijbroek aan!! welk merk is dat?,

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:56

_Mirte schreef:
@ Luna_Muse: Dat ik me handen naar voren houd is geen moment opname geweest Tong uitsteken Want dat is een probleempje waar ik aan probeer te werken!

Hahaha, Oke Haha! Op een van de foto's weet even vanuit hier niet welke, hou je ze wel goed dus vandaar Knipoog Maar mooit och dat je er dan aan werkt Knipoog Haha!

_Mirte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 11:58

@ Puissance: Bedankt voor je tip, ik ga er aan werken.

@ Stien_horse: De rijbroek is van Eurostar. Ik weet niet precies welke het is. Verder bedankt voor je compliment! Lachen

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 16:08

Ow wauw Lachen

Is hij heel groot of ben jij best klein? Vind hem behoorlijk groot tonen!

Eigenlijk heb ik er niks op aan te merken.. Ga zo door en alvast succes met de wedstrijden!

_maartje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 17:57

he mirte
ziet er erg netjes uit!, vooral na zo`n lange
tijd niet gereden te hebben.
fijn dat het nu weer wat beter gaat met fede en hopen dat die blesures nu even uit blijven.
voor het verplichte commentaar, je zou af en toe je ellenbogen wat meer naast je
lichaam mogen houden ( maar dit is dan wel erg zeikerig Knipoog )

_Mirte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 18:43

@ kaatje89: Fede is een 'kleine' fries. Ik ben ook niet de langste dus ik denk dat het daarom zo lijkt, al is Fede wel wat aan de dikke kant Tong uitsteken

@ _maartje_: Dankjewel Maart! Als ik weer terug kom van vakantie dan moet je snel nog een keertje mee voordat jij weg bent..

azertyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 21:44

eindelijk eens een fries die niet in de krul wordt gereden! mooi

_Mirte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 18:55

@ Azertyu: Bedankt voor je reactie.

Nog mensen met tips? Lachen

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 10:50

Hey, je rijdt je Fries erg netjes, vind ik. Het is nogal een zwaar type, lijkt tenminste vanaf de foto, en ik vind het super dat je hem zo door het lijf traint. Je houding is ook erg netjes. Het enige puntje van kritiek van mijn kant is dat je bontje te klein lijkt voor je zadel, wat echt voor drukplekken enz. kan gaan zorgen!