Roos aan het oefenen voor de les

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Renza

Roos aan het oefenen voor de les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 18:45

Brenda en Ike (steigert en loyalty op bokt) kwamen vandaag Roos bewonderen. Heb morgen weer les, dus ging nog even oefenen en Brenda heeft wat foto's gemaakt.

Wat achtergrondinfo, kort samengevat: niveau: geen, probemen: eehm eigenlijk alles wel en waar we mee bezig zijn: voltes rijden.

Iets uitgebreider verhaaltje voor mensen die graag lezen Haha! :

Niveau hebben we niet, rijd geen wedstrijden en daar hebben we ook niet zoveel te zoeken. Doe vooral recreatief boscrossen, de dressuur heb ik begin dit jaar maar opgegeven maar sinds kort hebben we goed les en rijd ik weer wat meer in de bak en gaat het eigenlijk best aardig.

Problemen en waar we mee bezig zijn: eeehm alles eigenlijk wel. Tot voor kort deed ze elke 3 passen de teugels uit m'n handen trekken, sinds ik weer les heb gaat het al wel een stuk beter en doet ze dat eigenlijk bijna niet meer.
Roos is een zgn headshaker, als ik zonder netje voor dr neus rijd doet ze aan één stuk door kopschudden in draf. Ik dacht dat ze daarom ook steeds de teugels uit m'n handen trok, toch last van de pollen/zon/oid, maar als ik gewoon netjes m'n teugels op maat neem ipv met waslijnteugels rijd houdt ze dr hoofd gewoon stil, is dus gewoon m'n eigen fout, gelukkig maar want dan kan ik er tenminste wat aan doen Haha! . Rijd nog steeds wel vaak met te lange teugels en waslijnteugels, wat ook wel terug te zien is op de foto's.
Roos is best wel scheef en stijf, dus we zijn vooral bezig om veel voltes te rijden en proberen op beide teugels evenveel druk te krijgen.
Galop gaat sowieso nergens over, dan gaat ze heel scheef door de bocht en voelt het net alsof ze elk moment om kan vallen, wat ze gelukkig nog nooit gedaan heeft Haha! .
En m'n houding lijkt ook nergens op Clown .

En dan nu de foto's:

Afbeelding
1.

Afbeelding
2.

Afbeelding
3.

Afbeelding
4.

Afbeelding
5.

Afbeelding
6.

Afbeelding
7.

Afbeelding
8.

Afbeelding
9.

Afbeelding
10.

Afbeelding
11.

Dat was het weer Doei!

Kim_89

Re: Roos aan het oefenen voor de les

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 18:51

Ik vind dat ze zeker beter loopt sinds je zo fijn les krijgt, Irene Haha! Let wel op je handen; soms heb je ze te wijd uit elkaar. Zorg dat je je handen dichter bij elkaar houdt en meer gaat dragen op heuphoogte. Wat betreft je benen mag je je hakken iets beter uitdrukken en houd je benen in een lijn met je heup. De volgende keer als ik bij je ben wil ik je ook in de bak zien, hoor Tong uitsteken

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 19:53

opletten dat ze niet kantelt in der hoofd en zelf veeeeeeeeel meer naar voren kijken..
roos ziet er wel goed uit op dit moment zeg Lachen

steigert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 19:59

Ik vind dat ze heel fijn loopt! Jullie gaan met sprongen vooruit, Irene jij ook, alleen let op die los-vast verbinding in je hand. Probeer een constant contact te zoeken met haar mond, je hoeft niet constant met druk te rijden, maar wel contact houden... Zoals ik al zei Haha!

elizevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 20:02

probeer je schouders meer naar achteren te houden, je hebt ze nu te veel naar voren

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 20:12

mooi paard.
alleen zit je voet erg ver in de beugel en druk je hakken uit.

loyalty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 20:24

ik vond ook weer erg leuk om te zien hoe vooruit je bent gegaan vergleken met vlede jaren!!
idd wat brenda zei over de teugels dat het ook geen waslijnen worden Tong uitsteken
vind het echt super leuk paard !! Haha!

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 20:56

Ziet er netjes uit Ireen!!
Links buigt ze nog steeds wel moeilijk of niet?
Zelf nog wat meer naar voren kijken en dan ziet het er helemaal netjes uit Ja

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 21:51

Renza schreef:
Wat achtergrondinfo, kort samengevat: niveau: geen, probemen: eehm eigenlijk alles wel en waar we mee bezig zijn: voltes rijden.

Ik lees graag en heb het hele verhaal gelezen Lachen Maar wil jij jezelf niet zo naar beneden halen? Knipoog
Als ik de foto's zie, zie ik een leuke combinatie met een paard dat haar best doet en daar behoorlijk tevreden bij kijkt. En een ruiter die zeer vriendelijk voor het paard is, en echt wel goed vanuit ontspanning werkt Ja Dat zijn dingen om heel tevreden mee te zijn!

Zeker, er zijn dingen waar je mee aan de gang kunt - je moet wat te doen houden tenslotte Knipoog Zoals hierboven gezegd werd, je handen zijn soms wat breed en laag, heb je soms geen contact met de teugels en je kijkt wat naar beneden. Wat mij betreft mag je er heel wat trotser en rechter op zitten: ik vind jullie heel leuk en dat zou ik vol trost aan de hele wereld laten zien Ja

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 22:03

Shadow0- ik ben het helemaal met je eens. Ik vind dat je echt best goed zit Renza! Inderdaad de schouders wat fierder en blik naar voren, maar je algemen houdinglijn van boven naar beden is echt best goed, ik kan een voorbeeld aan je nemen! Ik vind de hoofdhouding van Roos in foto 6 eigenlijk het mooist, het zou in de andere foto's er nog ontspannennender uitzien als ze haar neus er aan de voorkant net iets meer uitheeft. Maar over het algemeen echt leuke foto's en leuke combinatie. Ik ken geen eerdere foto's, maar jullie zijn echt leuk bezig!

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:33

Shadow0 schreef:
Renza schreef:

Ik lees graag en heb het hele verhaal gelezen Lachen Maar wil jij jezelf niet zo naar beneden halen? Knipoog
Als ik de foto's zie, zie ik een leuke combinatie met een paard dat haar best doet en daar behoorlijk tevreden bij kijkt. En een ruiter die zeer vriendelijk voor het paard is, en echt wel goed vanuit ontspanning werkt Ja Dat zijn dingen om heel tevreden mee te zijn!

Zeker, er zijn dingen waar je mee aan de gang kunt - je moet wat te doen houden tenslotte Knipoog Zoals hierboven gezegd werd, je handen zijn soms wat breed en laag, heb je soms geen contact met de teugels en je kijkt wat naar beneden. Wat mij betreft mag je er heel wat trotser en rechter op zitten: ik vind jullie heel leuk en dat zou ik vol trost aan de hele wereld laten zien Ja

Helemaal mee eens! De Ts is erg goed bezig & daar mag ze zeker trots op zijn!
Erg leuk paardje is het ook Ja

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:43

meisje meisje,niet zo negatief over je zelf!!!
je zit er netjes op,en ik vind je heel vriendelijk met je handen,ik zie dit graag! blijf lekker lessen met dit paard,komt helemaal goed met jullie.
schouders wat naar achter en je neus recht voor uit houden.
ben trots op wat je al hebt bereikt met haar.
en het aller belangrijkste heb er plezier in!
heel veel succes samen. Doei!

Mips

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 10:47

Ik las je verhaal en dacht oh boy...hier komt het. Maar dat ziet er helemaal niet slecht uit. Het ziet er juist heel netjes uit. Gelukkig aan de vorige reacties te zien, ben ik niet de enige die er zo over denkt.
Natuurlijk ook nog even een tip voor je. Het valt me op dat je bovenlichaam net iets naar voren gebogen is. (ik ben bekend met dit probleem heb het zelf ook). Probeer je borstbeen iets te openen. Alsof je heel diep adem haalt en heel veel lucht naar binnen zuigt. Dat werk bij mij beter dan schouders naar achteren omdat ik me dan heel erg opspan. Dus misschien kan je er iets mee.
Verder wil ik ook nog even kwijt dat je een erg leuk paardje hebt. Geniet ervan en succes ermee.

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 12:41

Ik vind jullie een héle leuke combi.
snap dus de begintekst niet zo goed... want als ik de foto's zo bekijk zie ik niet veel problemen.
Je rijdt haar erg vriendelijk. Je paardje loopt er lekker ontspannen bij en heeft er wil volgens mij echt voor je werken!
Jou houding vind ik ook zeker zo slecht nog niet. Voor het plaatje mag je je schouders meer naar achteren doen voor de trotsheid. (want dat ben je vast wel?!) Voeten niet té ver in de beugels. ik vind ze er soms wat gevaarlijk ver inzitten.... en voor je kijken. Je paard verliest zijn benen vast niet Lachen.
Verder mag je naar mijn mening af en toe wat meer contact houden aan de teugels voor het plaatje. Vind het niet verkeerd zo, lekker vriendelijk, maar het gaat uiteindelijk ook om het plaatje!

succes samen! hoop snel nog een topic te zien.

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 13:47

Het ziet er heel vriendelijk en ontspannen uit, houden zo! Er zijn natuurlijk nog punten die je kunt verbeteren, maar het belangrijkste zie ik al OK dan! Probeer je bovenlichaam nog rechter te brengen, je zit nu een beetje voorover gebogen en dat geeft een beeld alsof je bang bent. Dus schouders naar achter, en voor je kijken! Knipoog Ik vind dat je voeten nogal ver in de beugels zitten, dus misschien de volgende keer daar ook even op letten? Verder wens ik je heel veel succes in de toekomst, hopen dat het lessen zo goed blijft gaan, en hoop ik snel nog een topic te zien!

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 13:52

wat een mooi paardje Knipoog probeer je teugels nog iets korter te nemen ze zijn nog te lang Knipoog
En dat hoofdstel !!!!! hebben !!! welk hoofdstel is dat ? ???

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 14:22

Bedankt voor de leuke reacties Haha! gister weer les gehad, ging wel weer fijn, maar we vinden het wel moeilijk. Ik heb iig weer genoeg om te oefenen komende weken Haha!

En m'n hoofdstel is Pagony Rennes Lachen

Annel0es

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 17:12

Wat een heerlijk paard om naar te kijken Haha!
Probeer zelf je hakken uit te drukken en op sommige momenten lijken je handen wat op het zadel te zetten.
Probeer je handen dus ook wat te 'dragen'

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 16:47

wat een super mooi paardje!
je moet je schouders wat meer omhoog, dan ga je automatisch zelf ook wat recht zitten, en voor je uit kijken Knipoog
en handen meer dragen en hakken uitduwen Knipoog
de teugels mag je ook wel een stuk korter nemen Knipoog
vind t een super mooi paard! leuk hoofdstel ook!! Bloos!

gypsymyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 13:41

Ik vind dat je echt een prachtig paard hebt! Het ziet er lekker ontspannen uit! De kritik die al is gegeven ben ik het wel mee eens, maar hé, niet zo negatief, je hebt een leuk paard onder je kont, goed les, gewoon blijven oefenen en dan komt het vanzelf goed!

Jelsahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 17:28

Ik vindt het een super mooi en leuk paardje!!! Heel veel succes en mischien toch maar eens een wedstrijdje mee rijden hoor;)

ps. Heb net het zelfde hoofdstel;)

nodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 17:31

Wat een supermooi hoofdstel! Haha!
Al het commentaar is al gegeven, maar het ziet er helemaal niet zo erg uit als je beschrijft! Komt vanzelf goed!