(3Jr Haf) Nieuwe aanwinst! Cheline(v.Nordsee) @ los longeren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xxtesssss

(3Jr Haf) Nieuwe aanwinst! Cheline(v.Nordsee) @ los longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 18:07

Sinds 2 weken heb ik een nieuw paardje! Haha! Een haflinger merrie van 3 jaar.
Ze is van April '05 en sinds Mei '08 is er begonnen met haar te beleren. Dat was nog bij de vorige eigenaar dus. Ik ben begin Juli voor het eerst bij haar wezen kijken en toen was er misschien 5 keer op haar gezeten. Toen ze hier kwam was dat misschien zo'n 10 keer. Ze is dus nog erg groen, maar wel super braaf en pikt alles vrij goed op. (klopt af Tong uitsteken )

Ik heb nog geen zadel voor haar, dus het is tot nu toe gebleven bij wat stappen aan de hand door de bak, beetje grondwerk en wat los longeren. Daarnaast nog wat zonder zadel stappen door de bak, dat vond ze in het begin wel erg vreemd Haha! Er heeft nooit iemand zonder een zadel op haar rug op haar gezeten, dat was wel wat wennen voor haar. Ook is onze bak een stuk groter (20x60-70) dan de bak bij de vorige eigenaar(20x40), het is ook een aparte bak want de bak loopt over in de stallen. Er is dus geen bakrand. Ze vind het wel moeilijk om bij de stallen en mensen die bij de C staan weg te stappen. Maar tot nu toe lukt het me eigenlijk prima.

Niveau is dus ook echt basis, beleren en in/doorrijden zeg maar.

Ik ben benieuwd wat jullie van haar vinden. Lachen
Ook als jullie iets van commentaar/tips hebben op het longeren, mn houding bij het longeren etc. Tell me Haha!

Oja, dr lag een vette plas in de longeerbak (over de hoefslag) dat was wel een beetje minder, ze ging of aan de buitenkant langs de plas of aan de binnenkant en dan kwam ze naar mij. Vorige week was de bak wel droog toen ging het beter. Vandaag heeft ze voor het grootste deel gestapt, omdat die bak zo slecht was door de regen, op beide kanten misschien 2 rondjes gedraaft.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding
Kleine miscommunicatie Clown Ze kwam naar me toe..
4.
Afbeelding
Drafje

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding
Dit was een poging tot naar mij toe komen maar ik was sneller, ik houd mn zweep richting haar schouder en zo loopt ze weer terug naar de hoefslag.

7.
Afbeelding

Toen was ze klaar en gingen we ffies creatief longeren Tong uitsteken Haha!
(Ik roep haar naar mij toe, ze snapt dat 'kom' nog niet helemaal maarja. En dan als ze bij me staat loop ik weg en dan loopt ze achter me aan, ga ik rennen gaat ze draven, stop ik staat ze meteen stil Tong uitsteken )

8.
Afbeelding
Let maar niet op mijn net wakkere gezicht Koe

9.
Afbeelding
Stukje rennen en draven (wat een conditietraining Cool )

10.
Afbeelding
En we steken over..

En nog 2 van een maand geleden..
Afbeelding

Afbeelding

Doei!
Laatst bijgewerkt door xxtesssss op 11-08-08 18:29, in het totaal 3 keer bewerkt

LoveLita

Re: (3Jr Haf) Nieuwe aanwinst! Cheline(v.Nordsee) @ los longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 18:19

wat een leuke haf met mooie manen!
veel plezier samen!

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 08:40

Ze ziet er goed uit Tes ! Leuk dat je zo begint met haar, goed om het vertouwen op te bouwen Ja Ik kom haar binnekort irl bekijken met Sharon samen Haha! (die is nu op ponykamp,dus volgende week ofzo denk ik)

Oja en dan moet er nog technisch commentaar bij Nagelbijten / Gniffelen
Als je zorgt dat je in t midden van je paard blijft staan,zal ze minder snel naar je toe komen Knipoog

Anne_26

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 07:58

Gefeliciteerd dat je eindelijk een eigen haf hebt!
Ze ziet er echt super uit!! Veel plezier met haar(dat zal vast en zeker lukken)

xxtesssss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 15:16

Tnx Haha!

San; Oke leuk! Geef maar een gil wanneer je komt, maakt mij niet uit..

Vandaag mn zadel gekregen dus kan eindelijk beetje beginnen met rijden enzo. Haha!
(Je kon wel merken dat ze 2 weken niet gewerkt had want ze gaf een mooie bokshow weg dus ik kon zandhappen haha Tong uitsteken )

Squit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 15:24

ziet er opzich leuk uit.
haar manen zijn in die 2 maanden tijd flink gegroeid!!! Haha!

maar mijn tip is wel die een hoofdstel in en zet haar aan de longeerlijn.
zo leerd ze goed aan de longleerlijn te lopen zodat je straks met elastieke of pessoa kan gaan longeren.

succes verder

lizxfem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 17:06

Knappe Haf ..

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 18:17

Op foto 1 en 4 blokkeer je de voorwaartse beweging van je pony door je focus (zelfde punt als je navel) voor zijn schouder te leggen. Richt je dus met je houding wat meer op de achterhand.
Denk er verder aan dat miscommunicatie altijd wordt veroorzaakt door de mens; het paard wordt ier onzeker van. Toen je pony bijvoorbeeld naar binnen kwam en jij wilde dat niet, stuurde je hem meteen terug naar de hoefslag met je zweep; dat is niet helemaal eerlijk voor je pony, want hij begrijpt zo je bedoelingen niet. In plaats daarvan moet je de fout bij jezelf zoeken. De volgende keer kun je hem beter naar je toe laten komen en hem even aaien, waarna je hem weer naar de hoefslag stuurt.
Laat verder je zweep op de grond hangen wanneer het paard doet wat er van hem wordt gevraagd; wanneer je op een paard zit en je wilt in draf en je pony gaat ook over in draf, dan blijf je als het goed is immers niet steeds om draf vragen.
Dit commentaar is zeker niet negatief bedoeld, ik hoop dat je er wat aan hebt! Lachen