Een haflinger merrie van 3 jaar. Ze is van April '05 en sinds Mei '08 is er begonnen met haar te beleren. Dat was nog bij de vorige eigenaar dus. Ik ben begin Juli voor het eerst bij haar wezen kijken en toen was er misschien 5 keer op haar gezeten. Toen ze hier kwam was dat misschien zo'n 10 keer. Ze is dus nog erg groen, maar wel super braaf en pikt alles vrij goed op. (klopt af
)Ik heb nog geen zadel voor haar, dus het is tot nu toe gebleven bij wat stappen aan de hand door de bak, beetje grondwerk en wat los longeren. Daarnaast nog wat zonder zadel stappen door de bak, dat vond ze in het begin wel erg vreemd
Er heeft nooit iemand zonder een zadel op haar rug op haar gezeten, dat was wel wat wennen voor haar. Ook is onze bak een stuk groter (20x60-70) dan de bak bij de vorige eigenaar(20x40), het is ook een aparte bak want de bak loopt over in de stallen. Er is dus geen bakrand. Ze vind het wel moeilijk om bij de stallen en mensen die bij de C staan weg te stappen. Maar tot nu toe lukt het me eigenlijk prima. Niveau is dus ook echt basis, beleren en in/doorrijden zeg maar.
Ik ben benieuwd wat jullie van haar vinden.

Ook als jullie iets van commentaar/tips hebben op het longeren, mn houding bij het longeren etc. Tell me
Oja, dr lag een vette plas in de longeerbak (over de hoefslag) dat was wel een beetje minder, ze ging of aan de buitenkant langs de plas of aan de binnenkant en dan kwam ze naar mij. Vorige week was de bak wel droog toen ging het beter. Vandaag heeft ze voor het grootste deel gestapt, omdat die bak zo slecht was door de regen, op beide kanten misschien 2 rondjes gedraaft.
1.

2.

3.

Kleine miscommunicatie
Ze kwam naar me toe..4.

Drafje
5.

6.

Dit was een poging tot naar mij toe komen maar ik was sneller, ik houd mn zweep richting haar schouder en zo loopt ze weer terug naar de hoefslag.
7.

Toen was ze klaar en gingen we ffies creatief longeren
(Ik roep haar naar mij toe, ze snapt dat 'kom' nog niet helemaal maarja. En dan als ze bij me staat loop ik weg en dan loopt ze achter me aan, ga ik rennen gaat ze draven, stop ik staat ze meteen stil
)8.

Let maar niet op mijn net wakkere gezicht
9.

Stukje rennen en draven (wat een conditietraining
)10.

En we steken over..
En nog 2 van een maand geleden..

Ik kom haar binnekort irl bekijken met Sharon samen