Lorna @ poging tot dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Stephanie_M

Lorna @ poging tot dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 17:40

Tjuah echt dressuur was het ook niet te noemen?:) meer slalommen door de plassen.
Lorna liep niet super, ze liet niet los en t was aventoe net een filmpje dat op slowmotion stond ofzo maar ik wil toch de foto's met jullie delen en hoop dat jullie was kritiek hebben.

Momenteel ben ik met lorna bezig met het loslaten, zeker in de hals.
Ze gooit graag dr hoofd even in de lucht dus ben hard bezig om dr rond en ontspannen te houden, soms lukt dat soms iets minder.

Momenteel rijd ik ong. L niveau rijd nog geen wedstrijden maar ga als het goed is in het najaar voor het eerst starten! hoop dus op wat commetaar waar ik op moet letten:).

Hier de foto's.
1Afbeelding
zo'n leuk klim momentje
2Afbeelding
Die hakken Bloos Maar iets meer ontspanning.
3Afbeelding
Iets beter:)
4Afbeelding
Iets strenger erdoorheen
5Afbeelding
Galop blijft lastig
6Afbeelding
Ietsje beter
7Afbeelding
Pasje veruimen
8Afbeelding
Stamp stamp door de plas:)
9Afbeelding
Vind ik zelf wel een mooie foto:)
10Afbeelding
Waar gaat dat hoofd heen?
11Afbeelding
Nog een keer strekken
12Afbeelding
Lekker drafje nog iets teveel op de voorhand
13Afbeelding
En de laatste

joycie81

Re: Lorna @ poging tot dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 18:29

Ik vind het er netjes uitzien hoor.
Over het algemeen vindt ik je huoding netjes, soms je hakken uitdrukken en iets meer rechtop zitten, wat meer naar achteren dus.
Je geeft zelf aan dat je in slowmotion reed af en toe. Misschien helpt het de volgende keer om lekker veel overgangen/schijnovergangen te rijden zodat ze actiever aan het been wordt en beter voorwaarts gaat lopen. Toch vind ik het er niet uitzien alsof ze niet actief loopt want over het algemeen zet ze haar achterhand mooi onder.
Over de hals, het loslaten hiervan, als ze wat actiever is dan wordt ze waarschijnlijk ook minder zwaar van voren en kan je misschien wat meer lengte in de hals laten komen door je teugels wat langer te doen.
Verder rij je echt netjes hoor!
Succes in het najaar met starten!

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 19:59

joycie81 schreef:
Ik vind het er netjes uitzien hoor.
Over het algemeen vindt ik je huoding netjes, soms je hakken uitdrukken en iets meer rechtop zitten, wat meer naar achteren dus.
Je geeft zelf aan dat je in slowmotion reed af en toe. Misschien helpt het de volgende keer om lekker veel overgangen/schijnovergangen te rijden zodat ze actiever aan het been wordt en beter voorwaarts gaat lopen. Toch vind ik het er niet uitzien alsof ze niet actief loopt want over het algemeen zet ze haar achterhand mooi onder.
Over de hals, het loslaten hiervan, als ze wat actiever is dan wordt ze waarschijnlijk ook minder zwaar van voren en kan je misschien wat meer lengte in de hals laten komen door je teugels wat langer te doen.
Verder rij je echt netjes hoor!
Succes in het najaar met starten!

Het kwam die dag ook iets meer door de plassen dat ze er zo traag doorheen ging:) mn hakken blijven lastig xD ik had ze ooit heel netjes maar dat is een beetje verdwenen Verdrietig

lovelyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 09:55

Ik vind het er lang niet verkeerd uitzien hoor!!!

Maar wat bij mij heel egr hielp met nageeflijk rijden was eerst in stap aan een lang teugeltje goed stelling vragen en veel slangenvoltes geeft ze geen stelling??? dan kun je ietsje doorvragen op een kleine volte. Ook in draf met een langte teugel hetzelfde en in galop gewoon elke kant een rondje met ietsje langere teugel als normaal (bij mij ging de pony uitzichzelf al een beetje zakken) dan een korte stap pauze en de teugels langzaam oppakken als je opgepakt hebt gewoon weer veel slangenvoltes enzo en dan aandraven( en later galoperen) en gewoon zorgen dat je veel stelling houd bij mij begon hij prima te zakken en was hij aan het einde met uitdraven stofzuiger (terwijl hij nooit z'n hals wou laten strekken)

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:32

De foto's waarop je haar lekker vanachter doorrijdt ( vb met de bedoeling om te "strekken" ) komt ze vanachter netjes bij Ja Ik zou proberen om voorlopig zoveel mogelijk naar dit beeld toe te rijden, lekker voorwaarts, lekker die achterhand erbij, maar toch wat begrenzing vooraan zodat ze netjes in de aanleuning blijft.
Ik vind je over het algemeen ook een vrij nette houding hebben, komt zeker goed met jullie twee!

MaritJjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:28

't Ziet er erg leuk uit!Commentaar is al gegeven!
Maar ga zo door, ziet er leuk uit!

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 07:26

laverite schreef:
De foto's waarop je haar lekker vanachter doorrijdt ( vb met de bedoeling om te "strekken" ) komt ze vanachter netjes bij Ja Ik zou proberen om voorlopig zoveel mogelijk naar dit beeld toe te rijden, lekker voorwaarts, lekker die achterhand erbij, maar toch wat begrenzing vooraan zodat ze netjes in de aanleuning blijft.
Ik vind je over het algemeen ook een vrij nette houding hebben, komt zeker goed met jullie twee!

Dankje:)

Wendy1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 09:13

probeer je handen recht op te houden het lijkt nu net alsof je ze heel erg vast zet

Annel0es

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 17:06

Je hebt een hele nette houding.
Alleen je mag je hakken soms wat meer uitdrukken Knipoog

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 09:09

Annel0es schreef:
Je hebt een hele nette houding.
Alleen je mag je hakken soms wat meer uitdrukken Knipoog

Ik heb nog wel is met aansporen de neiging om ze op te trekken. Verdrietig

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 10:14

Meer mensen??:)

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 10:23

Step zet haar handen zeker niet vast! Dat krijg je ook niet voor elkaar op Lorna, dan gooit ze haar hoofd omhoog en druk ze 'er rug weg. Handen vast zetten leer je snel genoeg af op Lorna Knipoog

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 10:51

OoappeloO schreef:
Step zet haar handen zeker niet vast! Dat krijg je ook niet voor elkaar op Lorna, dan gooit ze haar hoofd omhoog en druk ze 'er rug weg. Handen vast zetten leer je snel genoeg af op Lorna Knipoog

Mn polsen hangen meestal al zelfs XD dus dan zou k niet weten hoe k mn handen vast moes zetten?:P