Ik rijd nu ongeveer 2maanden paard, en krijg 2x in de week prive les, in de bak van de buren van me tante.
nu mijn probleem.
Toen ik begon met rijden, (wat ik dus nog niet zo lang doe)
Liep het paard altijd rustig mee als het opgezadeld was, rustig over een bruggetje, want er zit een bruggetje over de sloot, om van hun grond, naar de grond van de buren tegaan. (hoop dat jullie 't snappen).
Het bruggetje is van beton, dus erg stevig.
Maar sinds een tijdje, stopt het voor 't bruggetje. en wil het niet meer doorlopen.
meestal geeft mijn tante dan een tik op zijn kont, en geeft dus aan dat het echt moet doorlopen.
Alleen als ik nou een x alleen ga rijden, omdat mijn tante niet thuis is of iets, kan ik moeilijk zijn teugels los laten, om een tik op zijn kont te gaan geven
.Maar, nu na het opzadelen, en ik moet de stal uitlopen, stopt het ook al net voor de stal deuren.
En ook dan geeft mijn tante meestal een tik op zijn kont, zodat 't doorloopt.
En laatst gebeurde dit zelfde ook toen ik het paard uit de wei wilde halen om het op te gaan zadelen.
Hij liep rustig naar me toe. en ik klik het halstertouw aan zijn halster. en ik wilde wei uitlopen.
Looptie rustig mee, todat we bij het hekje kwamen om uit de wei te lopen.
Hij liep gewoon niet door, heb ik eerst een kwartier staan te doen, gras van de grond geplukt, om hem mee te lokken, hij doet niks, dat klik geluidje maken, van datie mee moet komen, hij reageerd er niet op, toen kwam me tante en gaf hem dus weer een tik op zijn kont:P en liep gelukkig wel mee, want ik had les, dus moest nu een snelle tijd hem opzadelen.
maar wat kan het probleem hiervan zijn? en hoe kan ik hem gewoon mee laten lopen?
Groetjes, een beginner

(sorry voor dit lange berricht
)
Deze... en de truc met het zweepje moeten verbetering geven.