Nieuwe aanwinst@ Work (eerste keer op bokt)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

R_achelll_x

Nieuwe aanwinst@ Work (eerste keer op bokt)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 14:10

Heey allemaal, ik dacht laat ik ook eens een topic plaatsen.
Ik heb sins donderdag een nieuwe pony er bij ; Up to date. een klein gebleven paard. Hij is 1.53 een zoon van Gibraldi.
De bedoeling is dat we over een maand in de Z starten.( Mag helaas niet lager starten ) . Ik heb gewoon een beetje gestapt gedraafd gegallopeerd en af en toe een beetje traver en schouder binnewaarts mee gepakt. Ik moet nog een beetje aan hem wennen en alle knopjes uitzoeken.
Het ging best wel goed. Hij was lekker ontspannen, maar mag nog een klein beetje meer op de achterhand komen. Dat komt allemaal nog wel.
Ik ben de laatste weken heel erg op mijn zit aan het oefenen.
van het in- uitstappen heb ik helaas geen foto's.

Hier de foto's
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Zit ik een beetje te ver naar achter

Afbeelding

Afbeelding

Mijn punten:
* Schouders terug houden
* Mijn erge Pipo voeten
* Handen

Dit is de 2de keer dat ik op hem heb gereden dus hou daar a.u.b. een beetje rekening mee.

Alicia2u

Re: Nieuwe aanwinst@ Work (eerste keer op bokt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 14:28

Ik vind dat hij in de galop erg gespannen is. Hij heeft duidelijk spanningen achter zijn kaak, in de hals en in de lumbar wervels (achter het zadel). Hij komt ook erg op de voorhand en ik heb niet het idee dat hij je echt draagt.

Zelf zou je je handen wat verder naar voren mogen hebben. Nu is de lijn van bit naar elleboog niet recht. Ook zou je wat meer mogen zakken in je knie en je onderbeen wat verder onder je lichaam mogen hebben. Op veel foto's hang je naar achteren en blokkeer je je bekken (typische stoelzit). Gelukkig kun je hieraan werken.
In de travers steek je je binnenbeen ook wat af en draai je je knie wat teveel naar buiten, hierdoor blijft je paard wat recht in z'n lijf.

Ik vind het een erg leuk paard en ik snap dat jullie wat tijd nodig hebben om een goede combinatie te vormen. heel veel succes!

R_achelll_x

Re: Nieuwe aanwinst@ Work (eerste keer op bokt)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 14:31

Bedankt voor de tips.
Ik zal er eens extra goed op letten.
Mijn houding is ook nog een groot probleem, maar daar zijn we al op aan het oefenen.