Menno is een 4 jarige friese ruin v.Brend
Ik heb hem gekregen op 3 jarige leeftijd toen ik zwanger was van mijn 2e kindje, daarom ben ik pas begonnen hem te rijden in februari na mijn bevalling, hij was toen al wel ingereden.
Het is echt mijn maatje geworden, de KLIK is er echt, echt een heerlijk paard!
Hij loopt momenteel op B niveau, thuis zijn we momenteel bezig om wat wijken en schouderbinnenwaarts mee te pakken, wat hij bijzonder goed oppakt.
Menno is echt vrij 'heet' en kan snel loperig worden, wij zijn begonnen met lang en laag en goed over de rug rijden, om hem onspannen te krijgen, hij had namelijk snel de neiging om zijn 'kop erop te zetten' en te gaan met die banaan

Ook was hij snel bang van je been, en is bijzonder gevoelig, ik rijd hem daarom ook niet met zweep (dan gaat hij comleet uit zijn dak) en ook zonder sporen
Toen dat beter ging zijn we veel overgangen gaan rijden om zijn achterhand er meer onder te krijgen, op de foto's is dat nog niet optimaal, de wedstrijd is dan ook al weer een maandje geleden, nu gaat dat echt veel en veel beter! (ik ook nog wat fotos plaatsen van een training van nu)
Ook tempo controle ik kan hem nu op mijn zit terug rijden, en wacht ook goed op mijn hulpen
We zijn nu begonnnen met wat onderlinge wedstrijdjes om te kijken hoe hij het doet, en hoe hij reageert op vreemd terrein, dat gaat eigenlijk heel goed.
Verder lopen we eigenlijk momenteel niet echt tegen problemen aan, het trainen thuis gaat heerlijk
ben zo blij met dit paard!
DE foto's zijn gemaakt op onze eerste ondelinge wedstrijd in lunteren
we waren 1e en 3e met 196 en 192 punten, wat was ik blij
Hij loopt op sommige foto's te diep, we zijn er thuis mee aan de slag gegaan en nu loopt hij hoger ingesteld en ook met zijn neusje eruit
ben benieuwd wat jullie vinden en hoor graag tips

op het losrijterrein

moet wel rechtop zitten

beetje een vreemde foto